Rapley methode

Discussie in 'Voeding' gestart door Toys, 4 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Okay thanks voor jullie antwoorden!

Betreft de BV. In het begin heb je natuurlijk helemaal geen controle of ze wel genoeg binnen krijgen. Met bv is dat natuurlijk geen probleem want dan kun je ze zo vaak mogelijk aanleggen. Dus de mamma's die fv geven moeten idd goed in de gaten houden of ze genoeg vocht binnen krijgen (water). Maar idd..het is eerst natuurlijk "bijvoeden";)

2. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Doperwten heb ik nog niet gedaan. maar je hebt me op een idee gebracht. Vanavond gaan we dopwerwten eten. Morgen zal ik wel verslag doen ;).

3. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Succes Stranger! Ik ben benieuwd :)

4. missgwen

missgwen Bekend lid

23 apr 2007
    775
    16
    18
    aan het water
    mijn zoontje heeft doperwten gehad, bruine bonen, rozijnen ook
    de eerste paar keer kwam er neit veel van terecht, maar hij heeft nu zijn manier gevonden om het binnen te krijgen :D :D
    en qua het kokhalsen, daar heeft hij niet veel last van :D
    wat ik doe vooral met bruinen bonen en dopertwen, ik bied dat juist een paar dagen achter elkaar aan zodat hij het ook doorkrijgt hoe hij dat moet eten, omdat het wel moeilijker te pakken is, en levert leuke situaties op, hoe mijn zoontje een dopertwje probeert binnen te krijgen of een bruine boon :)

5. zwangie

zwangie Actief lid

9 apr 2007
    127
    0
    0
    Ik heb er vandaag op het KDV niet naar gevraagd, mede vanwege de tip om het gewoon eerst thuis te oefenen en als het lukt het gewoon als feit op het KDV neer te leggen. Deels is het ook omdat ik geen BV geef en dus inderdaad wat huiverig werd toen ik las dat je (zoals Toys al schreef) dan heel goed op moet letten dat ze voldoende vocht binnenkrijgen. Ik ga er nog maar eens goed over nadenken (en misschien ook even met manlief overleggen voordat ik het KDV al benader bedacht ik ineens... :oops: :D ).

6. Firella

Firella Actief lid

14 aug 2006
    201
    0
    0
    Hoorn
    Misschien een rare vraag hoor en eigenlijk ook off-topic... :oops:
    Maar hoe kauwen de kindjes zonder tanden?
    Vind het idee achter de Rapley-methode wel interessant maar blijf het wel erg eng vinden.

Firella

7. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Heb je wel s je vinger in hun mondje gedaan? Ze hebben n kracht in die kaakjes joh. Denk dat ze t gewoon smakkend 'kauwen' met hun tandvlees.

8. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Hier wordt flink gekauwd met de kaakjes. En ja, dat gaat met smakken gepaard ;).

9. Bumbaloe

Bumbaloe Actief lid

1 jun 2007
    372
    0
    0
    Rapley rules :)
    De oudste kreeg prakjes omdat we niet beter wisten, maar bij de jongste zijn we rapley gaan doen met groot succes.
    In het begin moet je zorgen dat je echt grote stukken geeft en als ze het allemaal wat beter onder de knie hebben kunnen kleinere stukjes ook. Ik wachtte met erwtjes wel tot dat ze het wat beter kon dus.
    Op het kdv vonden ze het wel grappig om te doen, maar het ligt aan de leidsters denk ik of ze het aandurven of niet. daar ben ik dan ook weer heel makkelijk in. zij zijn op dat moment verantwoordelijk voor mijn kind als zij het eng vinden dan moeten ze het gewoon niet doen. Het is helemaal niet erg als ze een keer een prakje krijgen hoor. Hutspot kreeg ze ook al snel gewoon als hutspot wat ze dan met lepel of handjes at.
    Bij nummer 3 gaan we het ook weer zo doen.
    Wij zijn fans :):):)

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Met hun kaken, net als omaatjes zonder tanden.
    Als je eten zacht is heb je geen tanden of kiezen nodig om te kauwen.
    Doe anders eens je vinger tussen de kaken van je kind en wacht tot ie bijt, dan voel je hoe hard die kaken zijn, en hoe stevig ze kunnen kauwen.

11. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, Belgiƫ
    Ik ben ook sterk aan het overwegen om bij Leander deze methode toe te passen, maar zal me er nog moeten in verdiepen. Heb nog even de tijd om het allemaal te bekijken en ik houd dit topic in het oog.

En wat bijten zonder tanden betreft, kan ik alleen maar bevestigen dat ze dit goed kunnen, Leander iig wel. Hij zou af en toe wel eens in m'n tepel durven bijten en dat doet behoorlijk veel pijn, want hij zet er alle kracht achter.

Deel Deze Pagina