Hoi, Vanaf morgen gaat de 5e fles eraf, en willen we ons meisje 's ochtends fruit en 's avonds groenten geven (tot nu toe alleen 's avonds een beetje fruit of groenten gegeven om aan de smaken te wennen). Ik maak alles zelf, en heb tot nu toe alles helemaal glad gepureerd met de staafmixer. Maar vanaf wanneer mag/moet het iets grover zijn? Ze heeft nog geen tandjes, dus ze kan toch nog helemaal niet kauwen ?. Rapley wil ik misschien proberen als ze iets groter is, ik vind haar daar nu nog te jong voor denk ik.
bij ons krijgt hij vanaf 4 maanden al groente en fruit en we hebben het nu wat grover. Ook geven we hem af en toe al een stukje appel/peer oid om te oefenen met vaste stukken/structuren.. hier loopt hij dan heerlijk aan te sabbelen en van te happen.. Gaat erg goed! Ik zou het gewoon proberen.. Bij ons ook nog geen tandjes hoor..
Als ze goed rechtop in de kinderstoel kan zitten mag je haar gerust stukken aanbieden, of bijv. je hapjes prakken ipv pureren. Tandjes hebben ze niet nodig om te kauwen, de kaakjes zijn ijzersterk.
Pakt jouw zoontje het dan zelf? Of leg je het als het ware in zijn handjes? Gisteren zat Iza bij me op schoot, terwijl wij broccoli aan het eten waren. Ik legde een stukje voor haar neus, gewoon om te kijken of ze het interessant vindt. Maar ze keek er helemaal niet naar om, haha. Appel? Is dat niet te hard?
Ik geef het aan. Zodra hij het stukje ziet gaat dat bekkie al open .. Maar ik ga het niet in zijn mond stoppen. Ik hou het vast voor zijn neus en dan pakt hij het over.. dan stopt hij het zelf in zijn mond om ermee te gaan knoeien
Wij zijn al vrij snel nadat het etenngoed ging begonnen met wat grover (geprakt) drie daagjes een beetje meer kokhalzen en hij was er doorheen... T ligt er dus maar net aan hoe snel je er mee wil beginnen, als je kindje goed rechtop zit is er niks aan de hand....
Je kunt zeker al gaan prakken hoor... En om te kauwen heb je echt geen tandjes nodig, anders hadden de meeste kinderen toch een probleem. Ik zie althans niet veel kinderen met een compleet gebit zodra ze bijvoeding gaan eten... Persoonlijk zou ik appel niet als eerste keus geven, is inderdaad erg hard. Een lekkere rijpe peer, stuk mango, banaan, meloen oid. Je kunt natuurlijk ook gewoon een worteltje geven of een boontje, stukje aardappel oid.