Hallo allemaal, Ik geef nu 9 manden borstvoeding en ik merk dat het de laatste agen steeds moeilijker gaat. mn zoontje word steeds ongeduldiger en vind het niet meer zo fijn bij mama aan de borst. smorgens (de eerste voeding) gaat wel goed maar naarmate de dag vordert woord mijn tsr trager en mn zoontje gefrustreerd. nou wou ik eigelijk stoppen met bv wanneer de geen opgroeimelk meer nodig hebben dus wanneer ik een bv niet hoefde te vervangen door opvolgmelk. Dat schijnt dus bij 1 jaar te zijn. dat is over 3 maanden. nou vraag ik mij dus af of ik alvast 'moet' afbouwen. ik moet erbij zeggen dat ik het nu ook wel mooi genoeg vind aangezien ik eerst alleen de eerste 6 weken bv wou geven, toen 6 maand mijn streven was en ik nu al op 9 maand zit. ik vind t ook wel jammer. vooral als hij snachts wakker word was het erg makkelijk. maargoed, wat mijn vraag nu dus is: nu af beginnen met afbouwen voordt hij helemaal niet meer wil? en hoe deden jullie dit?
Ter info, dit gedrag is typisch 9-maanden gedrag.Je ziet rond deze tijd veel tijdelijke borstweigeraars (hier 2 weken), en kindjes zijn erg met de omgeving bezig. Het is weer eens een fase, gaat weer over. Op hoeveel voedingen zit je nu? Geef je nog nachtvoedingen? En top hoor, 9 maanden, dat heeft ie mooi meegekregen!
Oh oke dat wist ik niet. Ik zit al 5maand op 4 voedingen perdag. Snachts alleen als t nodig is maar normaal gesproken slaapt hij door
Het is het makkelijkst als je de ochtend/avondvoeding het laatst gaat afbouwen. Dus je kan bijvoorbeeld de 3e voeding nu vervangen voor een bakje griekse yoghurt. Dat lust ie vast wel Dan de 2e voeding bijvoorbeeld een bekertje karnemelk bij de boterham? En dan is het even kijken hoe je dat met de laatste 2 doet. Aangezien hij momenteel even niet zoveel zin heeft, kan het zomaar snel gaan. Is lastig te voorspellen.
ik zou inderdaad de ochtendvoeding er zo lang mogelijk inhouden, scheelt weer ontbijt maken . Zolang je nog een voeding geeft zou ik geen opvolgmelk geven. Maar ik ben geen expert op dat gebied. En wat Zoe al zegt, typisch 9mnd gedrag dit
Ik probeer het gewoon zo lang mogelijk vol te houden. Morgen maar is oxytocine neusspray aanvragen bij de dokter. Misschien is hij dan wat minder gefrustreerd
Mijn jongste zoontje had bij 9 maanden ook een heel moeilijke periode qua drinken. Maar een fles wou hij net zo min, dus dat maakte niet uit Ik ben overdag een schaaltje yoghurt extra gaan geven en dan alleen 's morgens en 's avonds bv. Dat gaat nu al 2 maanden prima! Soms hebben we nog een extra nachtvoeding en soms als het uitkomt overdag een extra voeding. Mijn oudste kindje heb ik vanaf zijn eerste Verjaardag een halfjaar 2 voedingen gegeven en het laatste halfjaar tot aan zijn tweede verjaardag zelfs maar 1 voeding. Je hoeft echt niet helemaal te stoppen hoor, gewoon heeeeel langzaam afbouwen kan ook