Rapley tips gevraagd (10 mnd)

Discussion in 'Voeding' started by reinespa, May 21, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. reinespa

reinespa Actief lid

Sep 5, 2012
    100
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wil ons dochtertje graag volgens de Rapley methode leren eten maar ik ben bang dat ze niet genoeg binnen krijgt. Veel vast voedsel komt net zo hard naar buiten nadat het even in haar mondje is geweest. Als we iets prakken, slikt ze het wel beter door. Heeft er iemand tips om toch te 'Rapley-en'? Wat eet jouw kindje goed? Wat eet jouw kindje allemaal?

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Je kan het ook combineren? Als je kindje voldoende melkvoeding krijgt ( Op verzoek, borst of fles ) Dan krijgt hij genoeg voeding binnen. Mn zoon wou aan het begin niet zo wennen aan rapley. Nu eet hij met gemak een banaan op en ook warm eten zoals wortels, boontjes, tuinbonen, gebakken aardappeltjes, stukjes vlees (gehaktballetje) een prakje ( chilli con carne met rijst ) eet hij ook met zn handjes. Sinds 2weken ofzo eet hij ineens volledig zelf.

Geschikt is eigenlijk van alles; een halve banaan in zn handjes, een partje appel, een sinasappelpartje gehalveerd. Alle soorten groenten,stukjes vlees...

3. Koon

Koon Niet meer actief

Ons kindje eet meestal a la rapley, maar als we nasi eten o.i.d dan voeren we hem nog.
    Alles wat in hanteerbare stukken is aan te bieden eet hij zelf. Groenten, rauwkost, fruit, brood. Hij vindt het fantastisch om zelf te eten.
    Ik zou het blijven aanbieden steeds, ze gaan er vanzelf aan wennen. Als je denkt dat je kindje na het eten niet genoeg heeft gehad, dan geef je nog wat extra van een lepeltje.

Share This Page