Over ongeveer 1,5 maand worden onze jongens 1! Nou vinden we het leuk om op de creche ook te trakteren. Heeft iemand nog leuke suggesties om te trakteren op een babygroep???
Ik heb appelpannenkoekjes gemaakt, dat past ook binnen het beleid en zo. De kinderen vonden het erg lekker en het was gewoon de traktatie ipv fruit. Bij ons zijn ze redelijk streng met lekkers, mag niet teveel suiker en dergelijke.
hier ook over een kleine 1,5 maand aan de beurt (HELP! waar blijft de tijd!?). meneer zit op een babygroep die loopt tot 1 jaar. op dit moment is hij al een tijdje de oudste. de jongste (tot nu toe) zal ca 6mnd zijn als meneer 1 wordt. Ik laat hem een bambix koekje (vanaf 6mnd, tegenwoordig per stuk verpakt!) trakteren met daaroverheen een vingerpoppetje (ikea) geschoven. Lintje met kaartje er aan "Hoera, Sjaak 1 jaar!" en klaar. Voor de leidsters denk ik wat lekkere thee met een koekje ofzo.
Ik had allemaal zakjes met verschillende soorten gedroogd fruit gegeven. (vijgen, abrikozen, druiven,...) De leidsters vonden dit een superidee aangezien veel kindjes dit thuis niet krijgen, het is gezond en toch 'lekker zoet'.
Dit is wel een leuk idee, hier hebben ze a.s. vrijdag afscheid van de babygroep. Ik zal deze onthouden, gedroogd fruit is thuis een grote hit Alleen hebben ze bij ons voor de rest alleen maar babys op de groep tussen 6mnd en 1 jaar. Volgens mij krijgen die dat niet zomaar weg.
Ik zou persoonlijk op deze leeftijd geen eetbare dingen tracteren. Liever kleine tutdoekjes of knufjes of zo.
De bedoeling van die trakties is dat ze iets te eten krijgen aan tafel en samen 'zingen'. Daarnaast geven we ook een kadootje Ik zit ook te twijfelen, heb deze week geen tijd om zelf iets te maken, en rozijntjes zijn zo afgezaagd, die krijgen ze elke week nu met een traktatie.
Ik had bakjes gemaakt van papier. Een foto gemaakt dat ze in de zandbak aan het spelen is en uitgerint (gewoon op papier). Deze er in een hoek bij gedaan. In het bakje had ik een doosje krentjes en mini peperkoekje gedaan. Dan een blaadje wat ietsje omhoog stond. Daarop kleine zandbak figuurtjes (wibra) gedaan, per kindje 2 stuks. Dan steeds een figuurtje, dat waren dolfijntjes, heli, vogel, etc. en een harkje, schepje of zeefje. Samen met die foto dus een soort zandbakje waarin de snoepjes verstopt zitten..