Rapley

Discussion in 'Voeding' started by annabogert, Nov 4, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. annabogert

annabogert Nieuw lid

Nov 4, 2010
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wil beginnen met Rapley, maar mijn zoontje (bijna 6 maanden) is nog niet erg handig met zijn handjes. Hebben jullie ervaring? Hij vindt het wel erg lekker om op iets te zuigen als ik het vasthoudt (stuk wortel of peer bijvoorbeeld), maar zelf pakken en naar zijn mond brengen zit er nog niet in. Moet ik gewoon geduld hebben en blijven aanbieden?

2. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik zou zeggen dat 'ie er dan nog niet klaar voor is. :) Gewoon blijven aanbieden.
    Mijn dochter deed in het begin ook niets ermee, als ik nu terugdenk denk ik dat we gewoon wat te vroeg begonnen waren. (1 week voor ze 6 mnd was)
    Ik zou hem niet helpen, maar gewoon lekker zelf laten doen. Alleen voelen is al goed, dan leert hij het eten ook een beetje kennen!

3. ikkin08

ikkin08 Bekend lid

Oct 17, 2009
    622
    0
    0
    Blijven aanbieden ze gaan het vanzelf snappen. Kijk anders is op borstvoeding.com en dan bij voedselintroductie, staan ook handige tips.

4. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier begonnen met sperzieboontjes en broodkorst. Gewoon aangeboden als wij aan het eten waren en zij geen honger had en eigenlijk ging het toen vanzelf.

5. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

Jan 27, 2010
    3,024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    Even nog een vraagje want ik ben hierover ook informatie aan t verzamelen. Maar wat ik niet snap ik dat een kind van 6 maanden toch nooit een wortel weg kan krijgen? Of een sprezieboon?

6. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

Jan 9, 2009
    2,725
    3
    38
    Maastricht
    Wij zijn begonnen met wat zachtere groentes, bv bloemkool, broccoli, courgette. Die kreeg ze makkelijk weg met een maand of 7. De worteltjes eten wij zelf graag een beetje knapperiger, voor Julie stoomde ik ze dan iets langer door zodat ze wat zachter waren. Julie pakte gewoon de groente in haar knuistje en HAP, ze grappig om te zien hoe zo'n kleintje aan een stronk bloemkool zit te kluiven!
    Ook aardappel, pasta en rijst kon ze al heel snel eten.

7. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Joyce, je zal er versteld van staan hoe goed die kleintjes kunnen eten.

Hier gaat echt alles erin. Courgette, aubergine, pompoen, champignons, aardappels, wortels, sperziebonen en ga zo maar door...... ze vind alles lekker, en vooral vind ze het heel erg leuk!

8. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Ze bijt er overigens echt hele stukken vanaf en kauwt ze mooi fijn om ze vervolgens door te slikken. Zo mooi!

9. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

Jan 27, 2010
    3,024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    En bied je ook alles meteen al aan of moet je net als bij potjes eerst een aantal dagen hetzelfde aanbieden? En groente en fruit door elkaar of eerst alleen groente? En bestaan hier ook boeken over? Mijn dochter krijt trouwens fles voeding en ik begreep dat t wel lastiger is dan?

10. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Nee hoor, BV of KV maakt echt niet uit.
    Er is een boek, wel op BV gericht maar dat maakt inprincipe niet uit, Eten voor de kleintjes (van borst tot boterham) van Stefan Kleintjes.
    Daar staat ook een introductieschema in en een hele hoop tips en informatie.

Ik heb zelf eigenlijk alles gewoon gegeven. De eerste 2 weken wel 2-3 dagen hetzelfde maar op een gegeven moment ben ik eigenlijk gewoon elke dag wat anders gaan geven. Wij hebben geen allergieën en ook niet in de familie dus was daar niet zo bang voor. Als er wel allergiën in je familie zitten zou ik zelf wel voorzichtiger zijn denk ik.

11. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

Jan 27, 2010
    3,024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    Heeft iemand nog ervaringen?? Ben erg benieuwd waar jullie bv mee begonnen zijn enzo...

12. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,232
    0
    0
    Velsen
    Hoi,
    Wij zijn met 6mnd begonnen met een banaan, maar die brak snel af, dus gaf ik hem in stukken. Dat is wel erg glibberig, dus was wel moeilijk. Na drie dagen broccoli gegeven en daarna stukken wortel en courgette en aubergine. Daar sneden we plakken van en die gaven we na het koken. Na een maand ben ik met broodkorsten begonnen en met acht maanden at hij zo een boterham weg. Het ga zo snel. Erg leuk om op die manier eten te geven hoor!

Share This Page