Ons kereltje krijgt een groente en fruithap. Maar wanneer is het de beste tijd om het te geven. Ons schema is als volgt. 6.30 180cc melk 10.30 180 cc melk 12.00 fruithap 14.30 180 cc melk 17.00 groentehap 18.30 180 cc melk 21.45 180 cc melk Ik heb het idee dat de fles van 17.00 en de groentehap te kort op elkaar zitten of valt het wel mee. Iemand een idee? Groetjes lucky.
ikzelf zou die fles van half 7 laten vervallen en die fles van 21.45 uur wat eerder geven... ik weet natuurlijk niet "hoeveel" ze eet van het fruit en van haar groente, maar ervan uit gaande dat ze "redelijk" eet, is het wel tijd om 1 fles te laten vervallen hoor...met de flessen die ze nu krijgt en daarbij fruit en groente is het mijn inziens een beetje te veel eerlijk gezegd... gr.smoekie
Hij eet een half fruithapje maar als ik hem laat doorgaan gaat het helemaal op. De groentehap gaat er bijna altijd wel in. Dus die van half zeven zou ik kunnen laten vallen? Ik ga het proberen morgen, alvast bedankt,
of de fles van 18.30 naar 19.00/19.30 verplaatsen en dan kijken of hij het red tot de volgende ochtend.
nou dan krijgt hij meer dan genoeg binnen meid, en zou ik echt die fles van 18.30 laten vervallen, en die van 21.45 uur eerder geven.... als hij om 17.00 uur zijn groentje hapje krijgt zou ik wat sonja al zegt zijn laatste fles rond een uur of half 8 - 8 uur geven... gr.smoekie
Ik heb het geprobeerd vandaag, maar hij huilde om zijn flesje. Dus deze heb ik om half zeven gegeven. Thomas is gewend om na het badje een fles te krijgen. Moet ik hem dan later in bad gaan doen? Hij krijgt zijn badje altijd om ongeveer 18.00. Moet ik hem dan tot 19.00 op gaan houden, dat zie ik eigenlijk niet zo zitten. Hebben jullie hier misschien nog een idee over? Groetjes lucky.
Ehm als je het nou eens zo probeert: Dit is je oude schema: 6.30 180cc melk 10.30 180 cc melk 12.00 fruithap 14.30 180 cc melk 17.00 groentehap 18.30 180 cc melk 21.45 180 cc melk En als je nu eens doet: 6.30 180 cc melk 10.00 fruit 12.00 180 cc melk 15.30 180 cc melk 17.00 groente 18.30 180 cc melk 21.45 180 cc melk Zo doe je in de middag wat meer voeding en kun je de tijden misschien iets rekken? Je zou ook na de groente en fruit hap een klein flesje melk als toetje kunnen geven (na een uurtje ongeveer) zodat je de 5de fles als het ware verdeelt over de hapjes (of eet hij al een heel potje leeg?) Dan zou de fles van 18.30 wat later komen en verdeel je de fles van 21.45 over de hapjes.
Tot een kind 6 maanden is mag eventuele bijvoeding natuurlijk geen fles vervangen. Gewoon de flessen die je geeft blijven geven dus, en misschien wat minder bijvoeding geven? Bijna 4 maanden is al erg jong om te beginnen met bijvoeding, laat staan om al EN fruit EN groente te krijgen!
en als je thomas om half 7 in bad doet en daarna de fles geeft zou dat een optie zijn? dan rek je het een klein half uurtje.
Ons meisje krijgt het volgende, 09.00- 210 met nutrix 12.30- fruit ( 50-100 gram) 13.30- 210 17.00- groente (50- 100 gram) 18.00- 190 22.00- 210 met nutrix ze drinkt de flessen altijd leeg, echt hongerlapje dus. We zitten al sinds 3 maanden op 4 flessen dus nu al naar 3 flessen is te vroeg, ik hoop het zo een tijdje te rekken, misschien kun je iets met mijn schema. SUcces.
Kun je ook on-tpic blijven? Ze vraagt niet óf ze moet gaan bijvoeden, of minder bijvoeden ze vraagt om een schema
als ik kijk naar wanneer ik zelf altijd het fruit en groente gaf, zag het er bij ons ongeveer uit als onderstaande (jouw tijden ongeveer aanhoudend) En als je nu eens doet: 6.30 180 cc melk 10.00 fruit 12.00 180 cc melk 17.00 groente + na half uurtje wat melk (165) 21.00180 cc melk zo krijgt ze ruim genoeg melk (bijna 800) plus daar nog eens haar fruit en groente hap... ik vindt als ik kijk naar je "schema" dat ze best wel "veel" melk op een dag krijgt, plus nog eens fruit en groente....
denk dat de reactie van Roelie meer bedoelt is wbt het ontopic blijven niet zozeer om dat je tussen de regels door zegt (on topic dus) dat ze dan maar minder bijvoeding moet geven... maar toch weer dat "vingerpointing" (of topic dus) dat bijvoeding tot 6 mnd geen fles mag vervangen, en dat bijna 4 mnd al erg jong is om te beginnen laat staan als het beide krijgt... enige wat ze vraagt aan "ervaringsdeskundigen" wanneer ze het beste de groente en fruit kan geven en dat ze het idee heeft dat de tijd tussen de groente en fles misschien iets te kort is.... misschien dat het "tijd" wordt om gewoon eens te "leren" antwoord te geven naar hetgeen er gevraagd wordt...
Ik denk dat ik de tijden die smoekie aan gaf eens ga proberen. Voor ons is nutrix in de fles geen optie. Dat hebben we al geprobeerd en toen kon hij dus weer niet poepen. Ondanks zijn lactulose kan hij dan nog steeds niet, dus geen nutrix voorlopig. We zijn eerder begonnen met bijvoeden vanwege het moeilijke poepen. Volgens de kinderarts was het geen probleem om eerder te beginnen. Overigens eet hij een half potje fruit, en een half, heel soms een heel potje groente. Groetjes lucky.