Rapleymama's

Discussion in 'Voeding' started by Trees, Dec 30, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Roerbakken met rode ui, verse gember, mosterdzaad en kokosstrooisel.

2. Sukke

Sukke VIP lid

Jan 14, 2010
    5,538
    1
    0
    Klinkt lekker, maar hoe doe ik het dan voor ZL. Die mag dat allemaal nog niet.

3. zogelukkig

Laat het mosterdzaad maar achterwege en pak een klein uitje en een beetje verse gember (cm. ofzo). Hier is het succes gegarandeerd!;)

4. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

Apr 18, 2010
    3,248
    2
    0
    n.v.t.
    Ik heb zelf ook hele gevoelige darmen, spastische darm en lichte koemelk allergie(naja overgevoelig, kan het absoluut niet in pure vorm verdragen slaat op mijn darmen. Daarnaast heel veel eczeem etc. Remus heeft ook gevoeldige darmen, ik moet veel dingen laten staan met de BV want daar krijgt hij last van.

Spinazie:
    Als je het lekker knapperig wil houden kan je een half kopje water in de wok doen, wachten tot het bubbelt, spinazie er in in delen(dus een handje, nog een handje). Je roert tot het goed is(dus de blaadjes zacht zijn) en gooit dan het volgende handje erin.
    Wij maken het altijd met macaroni, ei, zure room, spekjes of stukjes ham en strooikaas. Husselen en klaar:) Maar ik weet niet of dit ook geschikt is voor kleintjes eigenlijk.

Ik zal nu uitbreken:D Dank voor jullie reacties mbt rapley en leeftijd etc.!! daaag

5. zogelukkig

Je mag gewoon mee blijven kletsen hoor!

Ik heb zelf ook IBS en een zoontje met zeer gevoelige darmen. Bleek allergisch voor ei. Ik at het al jaren niet meer. Probeer al het ei eens te laten staan en kijk eens of dat voor verbetering zorgt bij jou en je zoontje!
    Ik eet/drink trouwens ook geen melk in pure vorm (wel 1x yoghurt en kaas), geraffineerde suiker en varkensvlees en kunstmatige zoetstoffen, geur- kleur- en smaakstoffen en conserveringsmiddelen enzo.
    En ik slik hooggedoseerd probiotica, zoontje krijgt ook probiotica. Sindsdien weinig last meer.
    Zijn tipjes, doe ermee wat je wilt.;)

6. Sukke

Sukke VIP lid

Jan 14, 2010
    5,538
    1
    0
    Zou het nu al kunnen denk je, ui? En kokos is dus ook geen probleem? Wat doe je daar bij qua koolhydraten?

7. Sukke

Sukke VIP lid

Jan 14, 2010
    5,538
    1
    0
    Dat klinkt ook erg lekker maar is idd nog niet geschikt voor zoonlief. Maar kan het voor ons altijd proberen natuurlijk. Laat ik voor zoon gewoon al het andere achterwege.

Algemeen vraagje: Wanneer kunnen dingen als zure room en creme fraiche eigenlijk? Sowieso pas wanneer melk kan of niet?

8. Sukke

Sukke VIP lid

Jan 14, 2010
    5,538
    1
    0
    Nou, sukkebaby heeft me verbaasd. Ik had vanavond teentje knoflook, champignons en broccoli met rozemarijn gewokt voor hem. Zelf vind ik champignons echt smerig. Had net ook nog even geproefd maar nee, is niet mijn ding. Ik vond het haast zielig voor mijn mannetje dat hij die vieze, taaie, smaakloze dingen te eten maar hij vond ze blijkbaar lekker.

Grappig is dat hij wanneer hij yoghurt krijgt soms tussendoor nog van zijn avondeten gaat snoepen. Ik ruim nooit tussendoor op anders krijgt hij pas 15 later zijn yoghurt. Het gebeurt hier de laatste dagen dus regelmatig dat hij tussen de hapjes yoghurt door nog een champignon of een stuk bloemkool naar binnen stopt.

9. zogelukkig

Nee, kokos is zeker geen probleem, zijn goede vezels, heel gezond! Wij eten het meestal met Indiase citroenrijst, pittige kip en naan.

Zure room/creme fraiche is aangezuurde zuivel en kan bij een kind zonder allergieen gewoon bij 9 maanden hoor!

10. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

Mar 17, 2010
    3,406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Whhaaaaahhh Fafje!!! Gefeliciteerd!!!!!! :D:D

Dl heeft vandaag voor het eerst krootjes op. Dat vind ze, geloof ik, echt het aller lekkerste wat ze tot nu toe op heeft. Hahaha, heb ik weer...wat een puinhoop. :$:$:p;):D

11. fafje

fafje Niet meer actief

linnie, haha dankje:) maaar wat zijn Krootjes!????????????????? *bloos

12. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Krootjes ken ik ook niet dus ben ook benieuwd. :D

13. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

Mar 17, 2010
    3,406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Haha, dat zijn bietjes. :p Zo noemen wij dat. :D

14. fafje

fafje Niet meer actief

hahaha oooooooooohhh okeee :):)

15. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Ooooh lekker, hier ook een groot succes. :)

16. AFD

AFD Lid

Oct 19, 2010
    40
    2
    8
    over een paar dagen gaan 'wij' ook aan het rapleyen!
    Maar ik vraag me af; wanneer is ongeveer het moment dat er daardoor een voeding komt te vervallen? Niet dat ik daarop zit te wachten, want ik wil nog heel lang bv geven, maar daarom vraag ik het juist, want straks denk ik dat dit 'normaal' is als Jelle zelf een voeding overslaat en dan gooi ik juist alles door de war ofzo. Of kan het niet misgaan als je eerst bv geeft en dan bijvoeding? En wanneer ga je dit dan anders doen?

Zo, hoop dat het nog duidelijk is, haha. Wil dus niet binnenkort een voeding laten vervallen, maar ben benieuwd wanneer dit bij jullie op een natuurlijk manier gebeurde zonder dat je gelijk droog kwam te staan. Heb namelijk ook geen idee hoelang er inmiddels tussen 2 voedingen kan...

17. Biccy

Biccy Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    2,056
    14
    38
    Ierland
    Hoe hebben jullie je over de 'angst' heengezet? Ik zit er niet als een zenuwpees naast verder ofzo, maar ik merk wel dat ik het toch een beetje eng vind als ik in mijn eentje thuis ben. Ik betrapte mezelf vanmiddag bij de lunch dat ik het toch in kleinere stukjes brak, omdat meneer zich uiteraard verslikte in zijn eerste hap. En mijn kleine is nogal een bleekscheet, dus het ziet er best een beetje heftig uit, die rode waterige oogjes en dan zo met open mond naar mama staren met van die grote ogen. Goed, het kwam er gewoon uit, maar toch.......

Eigenlijk gaat eten hardstikke goed verder, maar ik vind het toch best een beetje eng hoor. Stom, want ik roep al vanaf de zwangerschap dat ik aan de rapley wil en nu zijn we zover en blijk ik toch een beetje een zenuwpees te zijn :)

18. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Juist kleine stukjes vind ik gevaarlijk, dat kan al gauw te klein zijn en dan kunnen ze zich juist verslikken.

Tsja, ik ben nooit bang geweest voor verslikken. Weet wel dat mn dochter 2x flink heeft verslikt en naar adem heeft lopen snakken. 1x met aardappel puree en vanavond toen ze bij opa en oma een prakje rijst/wortel/kip kreeg. Bij stukken uit de hand kan ze iets veel makkelijker op kokhalzen omdat het grotere stukken zijn, dat geprakte/puree kan je niet omhoog kokhalzen dan moet je echt flink hoesten of zelfs spugen...

19. zogelukkig

Rapley:

6+ maanden
    Zelfstandig goed rechtop kunnen zitten
    Hand-/oogcoordinatie goed
    Voedsel in vuistgrote stukken
    ZELF laten pakken

20. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

Apr 25, 2010
    2,998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    vandaag heeft hij voor het eerst een hele perzik opgegeten. Had hem gewassen en in vieren gesneden zonder pit en telkens 1 kwart gegeven. Nou, dat vond hij helemaal geweldig, hij is gek op perziken.
    Ik kreeg alleen de lege velletjes weer terug, de rest verdween voornamelijk in zijn mond,of op de stoel/kleding/grond :D

Share This Page