Rapleymama's

Discussie in 'Voeding' gestart door Trees, 30 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik vind Mirza zo'n knap kereltje! Uithuwelijken, zeg ik! ;) Hihi.

Hier gelukkig (nog?) geen periode van slecht eten gehad... Maar zou me dan ook niet direct druk maken.

Yasemin eet echt zo onwijs veel. Volgende week mogen we weer naar t CB en ben stiekem toch wel heel benieuwd hoe zwaar ze nu is. De laatste x zou het lijntje volgens de curve wat af moeten buigen maar die van haar bleef recht omhoog gaan. Hoewel het een lichtgewichtje blijft natuurlijk. :)

2. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Jij durft!!! Laat ie dat bordje netjes staan Fafje????

@Zogelukkig: Ja ik geniet er ook echt van. Vrijdag bij schoonzus gegeten en neefje heeft misschien 10 miniestukjes vlees op en meer niet. Ja een miniijstaartje als toetjes! En ondertussen maar keihard lachen om sukkebaby die "netjes" zijn pasta met courgette en tomaat naar binnen zit te werken!

3. fafje

fafje Niet meer actief

@Juju&Duchess, ahhh dankjewel...ben zelf ook zo verliefd op hem hahaha

weet je dat ik nog aan yasemine dahct, dat zij idd altijd nog zoveel eet...en vooral ook ehct goed kan drinken!

Ik zat nog te denken, niet elk kind kom tin zo'n fase...en dahct toen aan haar hahaha

Trouwens....wat ik me dan wel afvraag heh....als hij nu zo weinig eet...ben ik zo bangd at ie die smaken afleert!?!?!?

@Zogelukkig...at jouw zoontje van het een of andere moment gewoon weer goed..en vond alles weer even lekker!?

Zoon lust ineeens geen brocolli en courgette meer, terwijld at favoriet was...zo zondeee tis zo lekker haha

@Sukke, jaa dat is sinds kort...heel soms is de verleiding groot het te pakken en om te willen gooien, maar mijn hand is altijd binnen een straal dat ie dat net niet red haha

4. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
  5. fafje

fafje Niet meer actief

nouuuuu wat een scheeeeeeeeeeeet!! ehct zulke leuke foto's een baby en rapley...en wat een mooie ogen zeg!

6. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    blijft leuk om al die verhalen hier te lezen!

7. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Dank je :) Combi van mijn ogen en papa's wimpers (met klodder yoghurt ;))

8. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    EIgenlijk is deze leuker, die blik in zijn ogen heeft hij altijd als het *game on* is: eten is klaar, spelen gaat beginnen.
    Bekijk bijlage 186153

9. fafje

fafje Niet meer actief

echt heh, die wimpers, ben ook zo jaloers op mn zoontjes wimpers...pff ik moet hele lagen mascara plamuren :p:p

tis ook ehct leuk die dingen hier te lezen, ik ken echt niemand die het doen zoals wij...iederene verklaart ons voor gek en denkt dat hij stikt enz...pff...

10. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Hier verklaren ze ons ook voor gek! (ik mezelf overigens ook wel eens als ik net heel mijn huis gepoetst en geweild heb en 's avonds alle ieniminie bloemkoolroosjes door heel de kamer liggen!)
    "Kan dan wel hip zijn maar ik vind er geen reet aan!" kreeg ik van sv te horen!

Brodje moet ik hier echt heel de tijd vast houden daarom laat het 9 van de 10 keer ook maar halverwege de tafel staan!

11. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Oooh heerlijke foto's, geweldig!!!

Heel bekend dat mensen je voor gek verklaren hihi... de mensen die we kennen zijn er intussen wel aan gewend nu. :p Maar nog krijg ik soms opmerkingen van, ze heeft een heeeuuuul groot stuk heeee? :D Ja, dus? :D

12. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Oh, wat een mooie kinders allebei!!!!!!!!!!!!!!!!!

Heerlijk!:)

Faf: ja, was van de een op andere dag en hield ook zo weer op. Maar.... hier had het wel te maken met zijn darmkrampen he, hij had zoveel krampen 's nachts dat het volgens mij ook een beetje psychisch was, het niet willen eten; bang dat het zeer ging doen. En brood en fruit is ie altijd wel dol op geweest. En borst natuurlijk; haalde hij 's nachts gewoon de schade in.

13. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Die van jouw kereltje zijn ook waanzinnig! Ik smeer mascara wat ik kan maar ze komen niet in de buurt ;)

Ik ken ook niemand die zo bijvoedt als wij. We inspireren wel mensen, dat vind ik erg leuk.

14. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Haha! Herkenbaar!
    Lekker ventje hoor!

15. fafje

fafje Niet meer actief

ja of als ie een groot stuk in zn mond doet ..mij met grote ogen aankijken en keihard roepn...hij eet heel dat stuk hoor!!!...en dat ik dan weer moet zeggen..."ja joh is normaal, doet ie altijd " :p

maar mensen doen altijd zo van...ah joh jullie zijn jong, en weten niet....jullei moeten het zelf weten(dat gaat vast niet goed).....zeggen het niet met zoveel woorden..maar bedoelen het wel zo...af en toe wel irritant....

16. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik hoor vooral: Dat ga je met een tweede écht niet doen zo!

Maar nu draait het wel, nu ze zen hoe lekker hij eet en hoe gezellig het is.

17. fafje

fafje Niet meer actief

Zogelukkig, ohja idd zo zielig heh als je er zo overnadenkt..maar moet zeggen dat omdat je dna nog borst gaf/geeft...het ook een stuk meer rust geeft als ie zo wienig eet...daar zitten sowieso voedingstoffne in....hier is het wat lastig allemaal...ik ga ehct niet terug naar kv...bne al blijf dat hij dat maar kort heeft gehoevem...

tja ik blijf hte gewoon aanbieden...sowieso als ie bijv pasta eet ofzo...of in een andere saus extra groente toevoegen...dat proeft ie ook heus wel

18. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Faf; M lust yoghurt en kaas en vlees he? Dus aan de eiwitten komt ie wel en 300cc zuivel levert voldoende calcium. Maar ietsje minder is ook goed, want calcium zit ook in brood en groene groentes. Hij is nu 1 jaar geweest dus mag ook wat meer zout. Je kan hem gewoon wat kaas extra geven. Lust hij ook fetablokjes ofzo? Geef ik ook weleens een bakje van, met olijven. Vindt ie heerlijk!;)

19. fafje

fafje Niet meer actief

oh ehct, ja zie je dat weet ik allemaal niet, waar calcium in zit haha!...oke dus gemiddeld eet ie 2,5 boterhammen, niet elke dag vlees, maar mss moet ik dat nu sowieso doen...

ik heb namelijk uit wanhoop een fristi pakje gegeven..maar hallo wat zitd aar veel suiker in...

soyamelk of yoghurt door zn muesli...dat is wel ongeveer 100-150ml...en nu vul ik de rest aan met of nogmaals yoghurt, of een knijpzakje kwark of een danoontje...maar ik vind het moielijk om onder het suiker uit te komen..

van fristi oid wil ik dus geen gewoonte maken..feta blokjes heb ik nog nooit aangeboden. maar wel feta in iets verwerkt en dat lustte ie goed...heb het toevallig in huis, ga het morgen wel proberen...hutenkase at ie eerst ook, is het ook niet meer hahahah

ik wete nie waraom ik zo op zn zuivel zit, mss omdat ie nog zo weinig tandjes heeft :D:D

20. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Fafje, wat een knap ventje!! :)
    Juju, jouw foto's heb ik helaas gemist.

Ik zit even met een dilemma en ben benieuwd naar jullie meningen.

Dochter is inmiddels ruim 10 maanden. Ze eet nog steeds heel weinig. Ze vind het allemaal reuze interessant en in de kinderstoel heeft ze de grootste pret. Ze stopt de dingen ook netjes in d'r mond, kauwt er op, maar dat slikken lukt nog steeds niet.
    Binnenkort ga ik weer werken en gaat dl 2 dagen in de week naar oma. Maar ik ben zo bang dat ze te weinig eten en drinken binnen krijgt op zo'n dag. Ze weigert namelijk ook de fles. We oefenen al veel met een bekertje, daar drinkt ze kleine slokjes uit, maar nog lang niet heel veel.
    Ik was niet van plan om haar prutjes te gaan voeren, maar inmiddels vraag ik me af of dat in deze situatie niet beter zal zijn.
    Ze krijgt nog 2 tot 4 nachtvoedingen, dus dan krijgt ze gelukkig wel voldoende vocht binnen.

Wat vinden jullie? Rapley gewoon doorzetten, maar dat ze overdag weinig vocht en voedsel binnen krijgt. Of prutjes uit proberen en kijken of ze dat wel wilt?

Deel Deze Pagina