Hoe maakte je die pannenkoek, gewoon met bloem? Denk op basis van moedermelk? Zou dat ook te proberen zijn met opvolgmelk? Je deed voor een jaar helemaal geen dingen combineren? Dus wat ik nu bv een keer gedaan heb, courgette uit de oven, broccoli gekookt, aardappeltje erbij. Courgette heeft ze zo van gegeten, broccoli ook, maar ik prak het en geef het dan gemengd. Is dat ook smaken mengen?
ik deed alleen in het aller begin bijv een stamppotje van pompen met courgette ofzo...maar hij at ook alleen cougrette of alleen pompoen....ik mengde de dingen die hij sowieos apart al at of lustte.... en ik dee daltijd eerst klooien met stukken....en wanneer hij geen geduld meer had, "voerde" ik hem hapjes...hij wa snogal een hongerlijertje en vooral ongeduldig...omdat hij het slikken nog niet zo door had... pannenkoeken heb ik volgens mij voor het eerst gegeven rond 10 of 11 mnd....1 met spinazie, 1 met kaas en 1 met appel! (niet van die hele grote hoor) zalifgvond ie het....daarna nog 1 x gegeten....mss eten we het van het weekend weer...ben beneiuwd Maar moet zeggen mn zoontje is dus niet te foppen...dus stel dat hij iets niet lust en ik meng het bijv met aardappel, spuugt ie het gewoon uit...hij proeft het meteen...en wordt boos...dus dat vind ik wel ene voordeel van het eerst goed leren van pure smaken....hier werkt appelmoes erdoor heen geven oid dus ook niet...
Pff! Ben net met Sukkebaby bij de HA geweest. Hij was bijna gestikt in een appel. Heb een topic gepost in "baby en dreumes" om het nou op 2 plaatsen helemaal te posten vond ik ook zo iets. Ben iig aardig geschrokken, ookal was ik er niet bij. Hier komt er voorlopig even geen appel op het menu. HA zei zelfs "maar geen stukken meer geven!" maar ik denk dat ik morgen gewoon weer (zachte) dingen in zijn geheel aan ga bieden.
Hier wel gelachen vanavond: wij aten voor het gemak gekochte lasagna's. Had ik voor het kleintje van groene lasagnevellen en pompoen en komkommer en yoghurt lasage voor haar gemaakt. Best wel lekker, vond ik zelf. Nou ze heeft een half vel opgegeten, en daarna echt zichzelf ingesmeerd met het pompoen-yoghurtmengsel. Echt haar handjes en onderarmpjes ingesmeerd zoals je met creme doet En geen hapje meer gegeten trouwens
sukke, nou zeg wat schrikken!! ik heb vandaag appel voor het eerst in stukjes gegeven...grote stukken gaan sowieos nog niet goed...maar vandaag ging het af en toe goe.d..maar heeft veel verslikt/gekokhalst...dus geef et nog niet mete en super goed gevoel....ik rasp het nog eventjes, tot ie gewoon wat meet tandjes heeft of kiesjes....verder al het andere fruit gaat super goed....hoe groot of klein Babel...oh wat leuk en"lekker...receptje? @hier, ik had vandaag penne met gorgonzola gemakat met kipfilet, champignons. rucola en pijnboompitjes..ehct heerlijk...kleine heeft wel de penne met saus gegeten...wel wienig saus hoor..is natuurlijk heel zout..maar hij at ook droge pasta...en losse stukjes kipfilet enm champignons...wat ik er voordat ik er saus doorheen deed...al voor hem apart had gelegd hij heeft niet echt "gegeten"maar ik noem het snoepen...nou goed..is toch wat
Nou, ik heb het makkelijk gedaan: wat groene lasagnebladeren gekookt, en ook wat stukken pompoen zachtgekookt, en wat kleine stukjes pompoen en komkommer gekookt maar stevig gelaten. Toen op haar bord een lasagne gemaakt door een plak lasagne, een laagje zachte pompoenprut gemengd met olijfolie, weer een plak, toen een laagje van stukjes pompoen en stukjes komkommer, toen weer een plak en een laagje zachte pompoenprut gemengd met wat yoghurt. Bovenop nog een plak. Maar zoals gezegd, ze heeft er niet echt van gegeten, haha. Ik had er nog wel van stukjes van de lasagne gesneden en hapjes op een lepeltje aangeboden, maar nee, geen interesse. Volgens mij houdt ze niet van het zacht-melige-korrelige gevoel in haar mondje , ze laat aardappel en bataat ook links liggen. Ik vond zelf vooral de pompoenprut met wat yoghurt echt lekker van smaak! Ga ik nog eens gebruiken (ook voor ons, bedoel ik)!
hier ehct een aardappel fanaat!!... ik moet hem soms ehct eerst apart groente laten eten, wnat zodra onze borden op tafel komen, wilt ie ehct alleen nog maar dat eten! ja pompoen is zo heerlijk hhe...ga het ook weer maken van de week
leuk is dat heh....ik maak eigenlijk nooit lasagne...dnek altijd dat het zo'n gedoe is...met 2 sauzen... wil het altijd helemaal vers maken...maarja moet ff ene goed recept opsporen...denk dat die kleine dat wel heel lekker vindt...is ook gek op gehakt
Dag dames! Ik lees al regelmatig met jullie mee, maar nu mag ik dan zelf ook wat vertellen Ik heb zonet het eerste stukje wortel in de luier gevonden! *trots* Vind het echt super leuk om nu met bijvoeding bezig te gaan. Liesbeth vindt het zelf ook héél interessant. Puur uit interesse hebben we wel eens geprobeerd om wat op een lepeltje te geven, maar zelfs de vitamine D krijgen we er niet in op een lepeltje. Zélf stukjes pakken is echter helemaal haar cup of tea... Ze likt, voelt, hapt, spuugt weer uit, en ga zo maar door. Ik merk dat ik zelf wat ongeduldig ben, maar welke mama is dat niet... Mr Hair is gelukkig de relaxdheid zelve, en maant mij elke keer tot geduld
@ Mrs Hair: Ow ik was ook helemaal in de wolken van zijn eerste wortel luier. Ik was er alleen niet zelf bij, kreeg hem op mms van mijn moeder die aan het oppassen was! Sukkebaby vindt echt alles leuker wat op ons bord ligt. Daarom probeer ik zoveel mogelijk het zelfde te maken. Anders wil hij gewoon niet meer. Eten vandaag ging weer goed. Hij wilde vanmorgen geen sinaasappel en toen hij vanmiddag brood kreeg zat mama met het zweet onder haar armen en samen geknepen billen... Pff! Als ie dan een keer even een gek bekkie trok was ik uiterste staat van paraatheid maar het ging allemaal goed, ook zijn banaan, broccoli, worteltjes en tagliatelle gingen er zonder problemen goed in.... *pfieuw*
mrs hair, ah wat leuk heh....goe dhoor....ik krigj ook weer helemaal zin om weer opnieuw te beginnen! sukke, heb toch maar even gereageerd in je topic...vind sommige reactie seen btj flauw gelijk dat rapley DUS zo gevaarlijk is...wel fijn dat meneer weer goe dgegeten heeft @hier, pompoen en aardappel (babel, heb het vandaag maar gemaakt ) ging er goed in....tilapiavisje erbij....best goed gegeten vandaag die kleine vent En sinasappel vanmorgen..ook goed gegeten
@Sukke: schrikken zeg! Heb je topic niet gezien, maar waarom moest je naar de huisarts? Appel is veel te hard om ongekookt of ongeraspt te eten. Hier heeft zoon vanaf 6 maanden wel op partjes appel gesabbeld/gekloven. Bij 8 maanden raspte hij het zelf met zijn tanden. Ging niet veel naar binnen. Appel is gewoon keihard en daarvoor heb je toch echt kiezen nodig om die goed te malen. Vanaf 1 jaar at zoon partjes appel helemaal op en vanaf 2 jaar een hele appel zo uit de hand. James Grieve is een zacht en zoetig appeltje, de Elstar is vrij hard. Hier heeft zoon momenteel niet veel zin in groente. Wat er in gaat is sperzieboon, broccoli, komkommer, aardappel, kidneybonen en een enkele hap spinazie. En heel veel fruit, dat dan weer wel. Hij heeft vandaag twee appels, een peer en een bakje blauwe druiven op. Mooie compensatie denk ik dan maar.
zg, nou das zeker een compensatie haha wat schattig...ja het scheelt wat betreft appel wel of er tandjes in het spel zitten...dat geloof ik maar al te graag... maar helaas voelde ik een ondertoon in het topic...zo van.."zie je wel, daarom is rapley niet goed/gevaarlijk"... ik had trouwes een tijdje terug, dunne plakreepjes appel gegeven, dat ging ook wel goed!
@Fafje: Tja, dat probeerde ik ook zoveel mogelijk te negeren maar is ook niet helemaal gelukt! @Zogelukkig: Hij reageerde niet echt op mij toen ik thuis kwam, hij wilde niet op zijn rug liggen en zijn tong verkleurde een beetje. Op dat laatste moest ie toen vooral komen. Dat viel achteraf ook wel mee want omdat hij ging huilen toen hij op z'n rug moest, verkleurde zijn tong. Gebeurd schijnbaar altijd maar heb ik nooit opgelet. Ik zorg altijd dat ik zachte appels heb voor de kleine. Hij heeft ze altijd zonder problemen gegeten. Hij heeft al een maand of 2, 8 tanden en er werd altijd goed gekauwd en ik kon ook altijd goed zien dat hij de appel ook echt kleiner kreeg. Kidneybonen is hier ook een favoriet, die vist hij er echt uit.
Sorry voor de late reactie, ik haal de avocado uit de schil, pit eruit en snijd hem dan in repen die ze makkelijk kan vastpakken. Dus ik geef het gewoon zó! En wat de combinaties betreft, ik geef meestal 2 dingen tegelijkertijd, zodat ze kan kiezen. En waarom courgette en avocado? Ehhh... leken me lekkere groentes voor haar. Vanavond wordt het courgette en tomaat (tomaat ontveld, pitten en vocht eruit en vruchtvlees in repen gesneden). Ik deed ook een keer broccoli en paprika. Broccoli in roosjes gekookt. Paprika gekookt, ontveld en in repen gesneden. Vanaf wanneer geven jullie aardappel, rijst en pasta? Ik zit eraan te denken dat te gaan geven. En eerst witte pasta en rijst, of gelijk zilvervlies en volkoren? In mijn boekje van het CB staat nadrukkelijk witte rijs en pasta. Wij eten zelf vaak zilvervlies/volkoren varianten (niet altijd, hoor, maar wel vaak). Hier vanochtend banaan à la Rapley gegeven (vuistgrote repen) en ze vond het lekker na enig aarzelen. Maar ze wil het echt persé zelf doen! Nu dilemma: morgen naar het KDV. Zeggen dat zelf banaan mag eten (en haar kleertjes verpest terugkrijgen - banaan gaat er echt niet uit). Of zeggen: banaan voeren en dat ze het dan niet wil? Thuis doe ik haar een mouwslab aan, misschien moet ik er nog 1 kopen en die meegeven. Gisteren heeft ze weer stukjes avocado gegeten. @Sukke: dat is schrikken zeg!!!
Verwacht je dan toch ook gewoon niet als het altijd goed is gegaan. Het is een nare ervaring, maar volgens mij laat je je er niet door uit veld slaan en gelijk heb je! Het is nu een keer mis gegaan en het was een appel, het had zomaar ook iets anders kunnen zijn. Gelukkig is het goed afgelopen. Moest even van mn hart