Rapleymama's

Discussie in 'Voeding' gestart door Trees, 30 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Gewoon volkoren geven! Is juist heel goed voor ze. Zeker op deze leeftijd.

Rijst is nog een beetje moeilijk, maar dar kan je met wat melk plakballen van maken. Iets te lang koken. De zilvervliesrijst met ronde korrel leent zich daar goed voor, maar die moet wel 3 kwartier koken.

2. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Wat doen jullie met mandarijn???
    Heb het net gegeven en had telkens en partje in 3-en gesneden. Velletje was niet taai, had eerst zelf even gecheckt. Echt bij de laatste moest ie even flink hoesten. Laten jullie het velletje er altijd om heen?

3. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Bedankt voor je antwoord! :)

4. zogelukkig

Bij 9 maanden ontvelde ik ze. Iets later spuugde hij de velletjes uit.
    Maar hij kreeg er open billen van, echt heel erg!:$

5. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Open billen? :$ :$ Wat erg!!!
    Hoe kan dat dan? :(

6. zogelukkig

Puur door het zuur. Hij at er ook wel meer dan 1 per dag...
    Hij was er denk ik ook een beetje allergisch voor. Van een klein slokje jus kreeg hij het later ook.
    Echt open billen he, verschrikkelijk!

7. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

In het schema van Stefan Kleintjes staat dat ik rijstwafel mag geven. Maar als ik kijk naar rijstwafel voor kindjes, dan staat erop de verpakking dat het pas vanaf 8 maanden is. Weet iemand waarom dat zo is? En ik geef toch liever deze omdat er geen zout in zit.

8. zogelukkig

Danone wil geen claims van een kind dat stikt in een hap rijstwafel. Daarom hebben ze een bepaalde veiligheidsmarge ingebouwd.

Op mijn rijstwafels van de biowinkel staat het niet, die kan je dus gewoon geven.:D

9. fafje

fafje Niet meer actief

rijst was nog moeilijk hie rin het begin dnek pas vanaf 8 mnd dat ie het goed kon eten..
    Vokgens mij sowieso vanaf 8 mnd pasta
    aardappel vanaf het begin!

rijstewafels...ja die vraag had ik toen ook..maar las dat meerdere moeders het al eerder gaven...en het is gewoon een kwestie van proberen...kijken of je kindje snapt hoe die het moet eten....mijn zoontje was er gek op...helaas is dat heelmaal over

10. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Verschrikkelijk zeg! :(

11. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ze is bijna 8 maanden, dus dan kunnen we inderdaad rijst en pasta geven. Aardappels heeft ze ook nog nooit gegeten, binnenkort eens doen dan.

12. fafje

fafje Niet meer actief

hier ene aardappelverslaafd kind! haha

ik geef wel volkorenpasta...lust het zelf niet, maar maak altijd apart voor hem

13. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Net weer Rapley gegeven: courgette en tomaat. De tomaat ontveld, ontpit en eventjes gebakken in olijfolie om hem zachter te maken. Vond hem daarvoor behoorlijk hard. Ze propte het met 2 handjes naar binnen! Zowel de courgette als de tomaat, die ze nog nooit gegeten had. Achteraf proefde ik wat van de tomaat en hij bleek behoorlijk melig te zijn, naar mijn smaak. Maar daar had ze kennelijk geen last van. Ik had het gevoel, dat ze behoorlijk wat op had, maar moest toch nog aardig wat van de grond rapen na afloop.

14. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Gek, ik lees op internet dat sommige CB's juist volkorenpasta aanraden. Die van mij dus juist witte pasta... zijn ze het dus niet echt over eens. :(

15. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hier ook gewoon volkorenpasta gegeven vanaf het begin.

Mandarijn deed ik altijd alleen door de midden. Nu gewoon zoals ze zijn. Heb ze eigenlijk nooit ontveld.

16. fafje

fafje Niet meer actief

hier gruwelt meneer van velletjes van sinasappels en manderijntjes...dus ik trek meetsal het ehcte taai vel eraf...
    maar meestal zuigt ie het dan gewoon uit of krijg ik de velletjes terug...

Volkoren,

ja volgens mij zijn daar sowieos meningen over verdeeld...ook over volkoren brood...dus gewoon naar je kindje kijken zou ik zeggen

ik heb altijd het idee dat het gewoon wat meer vult ...en het is natuurlijk wel voedzamer en goed voor de darmen

17. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Wij eten zelf meestal half volkoren half wit, dat is toch net iets lekkerder, minder stug ofzo. En voor de kleine gooi ik de volkoren gewoon erbij bij het koken, je vist ze er makkelijk uit na het koken. Scheelt weer een pannetje :D

18. fafje

fafje Niet meer actief

ja dom heh haha ik ben luiiiiiiiiiiii :p:p

hij eet ook volkoren soepstengels, nou die vind ik zelf 10x niks haahha...ik ben al verpest :p

19. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Liesbeth heeft gisteren ook volkoren pasta gehad (lees, in de handjes gehouden, gezwaaid en gelikt, ze kon er echt niets mee).

Vanmorgen heel grappig, wilden we a contrario eens kijken hoe ze reageert op pap met een lepel (ik wilde dat vooral, Mr Hair is helemaaaaaaal pro rapley en supergeduldig, ik ben best ongeduldig). En dat wilde ze dus helemaaaaal niet. Tót ze de lepel zelf in handel kreeg, zó wat een gesmikkel en gesmeer! Zo klein als ze is, als ze het zellúf mag doen, is het goed. :D

20. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

rijstewafel is best ok:D

Deel Deze Pagina