Ah wat een lief klein meisje! Prachtig! Mooie stoel ook! ( Is dat een beetje schoon te maken? Hier zetten we de tuinslang weleens op de stoel haha... ) Gisteren zat mn vriendin zich te verbazen over dochterlief die gekruide krieltjes en vis zat te smikkelen. De wortel was ze duidelijk over: op de grond! Tot ze ze weer aan de papagaai mocht voeren, oeh leuk leuk!
Hahaha, dankje en dankje. De stoel heb ik te leen van een vriendin van mij. We hebben heel veel te leen gekregen van hun. Hij is helemaal van plastic en die hoes kan je eruit halen om te wassen. Het heeft wel wat weg van regenstof, dus ik neem dat ook gewoon af met een doekje. Het blad kan je er helemaal af halen. Toen zij die had gekocht bij haar dochter vond ik hem eerlijk gezegd helemaal niet mooi. Ik hou zelf van rommelmarkt meubels, veel hout en dergelijke. Dat vind ik leuk, dit is voor mij te steriel. Totdat we onze dochter kregen, ik was er snel uit en heb toen alsnog ook om deze stoel gevraagd. Het is praktisch en ze kan er redelijk goed ondersteund in zitten, daarom zet ik haar nu al wel eens even erin. Je kan dat ding ook kiepen. Voor rapley is dit volgens mij gewoon één van de meest ideale stoelen, je hebt geen bordjes nodig
Bedankt voor je suggesties. Ik heb Veerle vandaag paprika en tomaat in reepjes gegeven. Alleen dan aangebakken in olijfolie (ik doe dat dus mede voor haar stoelgang, als ik lactulose kan omzeilen dan doe ik dat), ook het velletje eraf gehaald. Maar ik had dat toch beter wat langer kunnen laten garen, want het was nog te hard. Ze kreeg er snel genoeg een brok afgebeten en zat vervolgens met een joekel van een stuk paprika achter in haar keel, ze kreeg dat niet kleiner. Ze vond het wel heel lekker, de tomaat en de paprika beide.
Dat heb ik ook wel eens gehad, dat het nog te hard was. Gewoon volgende keer wat langer laten garen! Bij avocado moet je ook goed kijken dat hij mooi zacht en rijp is. Net iets minder rijp is dan toch weer net te hard voor zo'n kleintje. Leuk dat ze het lekker/leuk vond!
Ik moet even kwijt dat ik super trots ben op mijn (bejaarde) schoonouders! Liesbeth was daar vanochtend en ze weten dat ze stukken te eten krijgt. Ik had hen geen instructies gegeven, ik wilde het hen niet te moeilijk maken, en zo belangrijk is het nog niet (ze krijgt nog niets binnen). Maar we komen daar weer binnen, zit Liesbeth netjes in een kinderstoel (die ik nog nooit gezien had) een banaantje te 'eten'!
wat een lieve foto''s!! mrs hair, aahh wat leuk...helemaal modern @hier zo lustte hij voige week geen rijst en vandaag wa shet als eest op...brocolli meerdere malen in zn mond gedaan en gekauwd en vervolgens uitgespuugd...stukjes kip "lustte" ie niet vandaag...achjaaa.. volgens mij wel 1 champignonnetje op...verder als toetje een banaan en vaochtend weer ananas, is helemaal zn nieuwe ding mag zo nog wat yoghurt als ie wilt
Ze heeft het vandaag helemaal op weten te krijgen! Echt leuk, op de foto was ze er vooral nog mee aan het knoeien. Maar vandaag heeft ze net zo lang zitten sabbelen, happen en kauwen tot ze het helemaal op had. Ik vind het echt wel stoer van dr
Leuk, Mrs. Hair! @Fafje: ananas is ook een goed idee. Wat voor fruit geven jullie nog meer (leeftijd bijna 8 maanden)? Tot nu toe is het hier: appel (niet Rapley, maar tot grove moes gekookt) , banaan (Rapley), peer (vindt ze niet lekker in allerlei vormen) en vanochtend druiven. Mijn man vond het eng om die te geven, dus ik zei: als je het eng vindt, dan heb ik daar begrip voor, dan doen we het niet. Maar dat prikkelde hem kennelijk, want toen wilde hij het opeens toch geven (normaal ben IK de overbezorgde). Maar wat kan je nou nog meer geven? Ontvellen jullie de druiven? Wij hebben dat niet gedaan, maar nu lees ik in het boek van Kleintjes dat dit wel moet. Ze had wel moeite met die velletjes. Ze spuugde ze uit, prima natuurlijk, maar er bleef ook heel wat vruchtvlees aan die vellen plakken. Gisteren weer tomaat, avocado en voor het eerst spiraaltjespasta. Vooral de tomaat en pasta gingen er wel in. Ze pakt heel bewust wat ze hebben wil. Glipt een stukje pasta weg, dan pakt ze een nieuw stukje pasta. Is er pasta naar binnen gegaan , dan reikt ze weer bewust naar een stukje tomaat! De avocado was rijp, maar nog wel ietsje aan de harde kant. Ze nam wel een paar hapjes, maar ze vindt het lekkerder als hij echt superzacht is.
@ananas, wordt pas na 1 jaar geadviseerd!! dus ozu het nog niet geven! ik gaf vanaf 6 mnd, appel geraspt,peer, banaan, mango, (water)meloen, pruimen, later vanaf 8/9mnd abrikozen, nectarines, perzik, aardbei en sinasappels (vanaf 10/11mnd) vanaf 1 jaar bramen, framboos, blauwe bes, ananas
Heb je de druiven heel of door de helft gegeven? Persoonlijk zou ik ze wel even door midden snijden, lijkt me iets veiliger dan zo'n hele druif met hard glad velletje. Ik ben fanatieker met verschillende soorten groentes dan met fruit merk ik. Hier staan overrijpe peer en banaan regelmatig op het menu afgewisseld met een mango en meloen.
Ja, ze waren pitloos en ik had ze doorgesneden, hoor. Anders had ik het ook niet gedurfd! Mijn dochter eet ook al meer groentes dan fruit. Dacht dat het aan mij lag, ik ben meer een groente- dan een fruitliefhebber.
hier een onwijs fruit monster vanaf het begin, maar groentes altijd ook heel goe.d..helaas na 1e verjaardag wat minder en lastiger allemaal behalve fruit dus (mn zoontje heeft toevallig gister ananas op, en vandaag wat rode billetjes...dus zelfs nu heeft ie er nog last van, maar hij lust het zooo graag)
Ik heb de druiven nooit ontveld. Wel door gesneden idd. Meloen en kersen kunnen ook wel, is alleen de tijd niet echt meer. Ananas heeft sukkebay hier van de week gehad bij mijn zus. Ik was op weg uit mijn werk en we gingen bbq-en alleen kreeg hij al wat honger dus toen hebben ze hem ananas gegeven. Was wel uit blik, ben ik eigenlijk niet zo voor om uit blik te geven, maar goed. Hij at het en geen reactie op gehad. Hier wordt op het moment slecht fruit gegeten. Mandarijn, sinaasappel, appel, druif. Hij wil het allemaal niet. Net snel wat bananen en peren gehaald. Banaan gaat er nog steeds goed in, ben benieuwd of hij de peer ook wil. Zo meteen rijst eten, hij is de laatste tijd echt met duim en wijsvinger aan het pakken dus ik ben benieuwd hoe dat zo meteen gaat.
En stoof peren? (uurtje op laagje water stoven met deksel op de pan, worden ze mooi roze). Was mijn zoontje echt dol op. Van druiven kreeg hij dunne zure poep.
Wij hebben 2 bomen vol met stoofperen, ik had me ook al zitten bedenken om daar wat mee te doen. Nog suggesties voor een recept of gewoon voor het lekkere doen als fruit. Moet ik het voor Veerle natuurlijk wel zonder suiker of iets klaar maken...