Potje peer: 63% peer, 27% perensap, 6% rijst, 2% tapiocazetmeel, 2% water en vitamine C Potje bloemkool: 60% bloemkool, 23% rijst, 17 % water Potje bruine bonen: 50 % appels, 35 % bruine bonen, 15 % water (heb een beetje overdreven met mijn 70% water...)
@Linnnie: Wat sneu, heb in dat topic gereageerd. Had de osteopaat al wel wat gedaan of eerst een onderzoek gedaan? @Fafje: Joh, dat is zo makkelijk. Pan water op zetten met een hele ui erin, wat laurierblaadjes er bij, balletjes gehakt rollen en erbij gooien. Aan de kook laten brengen en dan iets van soepgroente en vermicelli erin en klaar. (is wel een heel simpel soepje dan hoor.) Dan kun je er later voor jullie zelf bijv. nog een boulionblokje bij doen en uiteraard die ui en de laurierblaadjes er weer uit halen, is meer om de bouillon mee op smaak te maken. En als je tomatensoep wilt begin je het zelfde en doe je er ipv soepgroente een fles tomatensaus bij met wat Italiaanse kruiden en evt nog verse (gepelde) tomatenblokjes. Ik heb ook nog een lekkere vega maaltijdsoep trouwens zal het recept even op zoeken.
Jouw zoontje lust tomaat he? Heb je een staafmixer? Omdat hij 1 is geweest, een receptje met een beetje zout: (Vanaf 2 jaar mogen ze 2x zoveel zout). 1 bouillonblokje op 1 liter water (normaal is het 1 blokje op 1/2 liter). Beetje boter of olijfolie in de pan en dan prei, wortel, bleekselderij, venkel, courgette, bloemkool e.d. aanfruiten. Beetje bouillon erbij en laten stoven. Afblussen met een blik gepelde tomaten/tomatenblokjes of pak gezeefde tomaten, It. (keuken)kruiden erdoor heen en dan de staafmixer erover heen. Heb je een mooie gladde tomatengroentesoep. Als je echt makkelijk wilt, koop je zo'n soeppakket. Maar je kan ook juist heel groffe soep maken op basis van slappe bouillon en dan grove stukken van wat ik hierboven schreef erdoorheen doen. Dan schepte ik de groente met de schuimspaan uit de pan en kreeg hij de bouillon uit een beker, smullen was dat!
1 ltr water in de pan met 2tuinkruiden boulionblokjes en 1 laurierblad. 1 courgette in halve plakjes snijden en in de pan. 10 á 15 min laten koken. 1 fles tomatensaus + 1 blik tomatenblokjes toevoegen. Ondertussen tortellini's (met kaas of spinazie) koken. Dan pesto (rood of groen) in de soep en op smaak brengen met Italiaanse kruiden, peper en zout. Tortellini's afgieten en erbij doen en klaar is Sukke! (En Fafje nu misschien ook wel! ) Als de kleine mee eet uiteraard de boulionblokjes en het zout als laatste toevoegen.... Dit brengt me op ideeën, ik denk dat ik van de week is weer zo'n pan ga maken. Mits er niet teveel zout in die tortellini's zit...... *ik ben er bang voor.....*
thanks! ja dat klintk ehct makkelijk idd! haha... kan je daar ook een tomatencreme soep van maken? en verder kan ik het gewoon kruiden zoals ik wil toch... en hoe werkt een soep van verse tomaten? of heeftd at geen toegevoegde waarde en kan ej beter die gepelde of gezeefde gebruiken?
Ik maak graag soep van verse tomaten, maar is wel veel werk. Als je de staafmixer erover heen doet, hoef je ze niet eerst te ontvellen. Het is wat zuriger. Maar werkt als volgt: boter in de pan, uitje + wortel aanfruiten, bloem erbij, verse tomaten erbij (kilo voor een pan), totdat het beetje dik wordt, dan nog wat bouillon en dan de staafmixer eroverheen en afblussen met creme fraiche, zalig! Ik doe ook altijd een teentje knoflook meefruiten en peper en paprikapoeder in de soep. (Heb best wel een soepperiode gehad).
volgens mij moet je voor creme alleen een lepel creme fraiche er bij mikken! haha! Lekker makkelijk uit een potje! Kruiden kan idd zoals jij wilt. Een lepel creme fraiche dan per kommetje! Verse tomaten kan natuurlijk ook. Wat je lekkerder vind ik weet de verhoudingen dan alleen niet zo goed. Uit een pakje is voor de lazy sunday natuurlijk wel het meest voor de hand liggend!
Je kan ook rijst of penne erdoorheen doen! Dit is wel een zoutig soepje als ik het zo lees; pesto is ook zout en tomatensaus, wat zit daarin; zout en suiker? Als het voor sukkebaby is van 10 maanden zo ik het zo simpel en puur mogelijk houden!
Ow haha! Ja, Pesto is natuurlijk ook zout. Tomatensaus heb je toch ook wel zonder zout? Ik ben er echt nog allemaal niet zo goed in thuis, als we jou toch niet hadden ZG! Maar gewoon penne er doorheen is een erg goed idee, ik ben ook nog lang niet zo creatief merk ik ook wel!
Ik hou wel van maaltijdsoepen. Je kan ook aardappel meekoken in grote stukken, niet te lang. Of kidneybonen erdoorheen doen, is ook erg lekker!
mmmm okeee ik krijg er wel zin in! helaas is manleif hier niet gek op tomatensoep alleen als het pittig is ..dus schep wel wat voor hem uit en dan apart kruiden, k heb trek in tomaten creme soep...mss idd gewoon gepelde gebruiken, just to start lekker ik ga ook gelijk verse kruidenboter makennnnnn Zg, ik kan ook soepgroenten gebruiken, maar dat i meestal heel fijn...maar er bestaan ook van die zakken met grove stukken groentes...dara zit geen venkel in....maar is dat toch ehct wle een aanrader erin?...dat ik het gewoon nog apart erbij doe......moet die trouwens eerst nog geblancheerd worden!?
Nee, die kan je er zo bij doen. Boerensoepgroente ofzo. Heb je honger faje, heb je al gekke neigingen? Toen ik zover als jou was, was het volop mandarijnentijd en vrat ik die dingen aan 1 stuk door en van dat zure citroensorbetijs, belachelijk!
ik heb heel de dag honger en heb overal trek in behalve zoetigheid... eet het liefst elke dag een tosti uit de pan met oude kaas, liefst elke dag verse patat en junk food...echt TE erg.. dus ik ben nu elke dag onwijs aan het evrzinnen om NORMALE dingen als avodneten te eten... maar vooral romige hartige dingen en veel groente....ik heb nu ook ineens zin om penne te maken met ee parmezaanse kaassaus...met verse spinazie...
Gwahaaa, heerlijk meid, geniet er maar van! Voor mij even geen room en kaassaus enzo (moet nog 12 af van mezelf), maar heb daar ook echt zin in nu, wat heb je gedaan!
hihi sorry ... ik krijg nu ineen szoveel ideeen...k ga zo naar de supermarkt...en dan zie ik wel met wat ik thuiskom hahaah ohja en haring heh, pfff kan er wel tig achter elkaar op als ik kijk naar zw van mn zoontje ging dat er zooo snel af...ach laat die kilo's maar komen hahahahaha sorry totaaaal OT OHJA nog een vraag...whats up met pindakaas?
Pinda´s zijn heel erg allergeen. Kleintjes zegt volgens mij vanaf 2! Haha, ik heb nooit rare eetgewoontes gehad tijdens mijn zwangerschap! En haring!!! Brrrrr!
Voor M bedoel je? Gewoon geven! Heb nog een snel receptje voor je: uit het koelvak van de super: verse pasta (tagliatelle of tortellini ofzo) Boter/olijfolie in pan Kipblokjes aanbakken Lente-ui en kastanjechampignons erbij Grote boursin Ev. nog wat creme fraiche als het te dik is met dik geraspte parmesan erover Vet (lekker) dit!
Oorspronkelijk geplaatst door Aquilegia @Mrs Hair: met 6 weken 6 dagen waren wij nog niet eens aan het rapley'en. Gelukkig maar he, ik denk niet dat ze toen al een kauwreflex had Ik bedoel natuurlijk: 6 maanden en 6 dagen!
Allemaal soepreceptjes hier.... Vandaag ook makkelijk hier. We eten omelet met ui, tomaat, spekjes en een afbakbroodje erbij.... nee, niet voor de kleine, die krijgt gewoon tomaat of paprika en misschien rijst of pasta erbij. Ze speelt nu op een kleedje in de kamer, net 38 graden nog. Eerst een drama om haar te laten slapen en dan na 25 minuten weer wakker, waarin ik net de was kon ophangen en de vaatwasser in kon ruimen (beetje een puinzooi in de keuken). En dan werd ik vannacht al wakker (van haar) om 3 uur, 5 uur en 6 uur, terwijl ik pas 00.15 onder zeil ging vanwege haar... Ben geloof ik een beetje moe. Oh, nu probeert ze de boeken uit de kast te trekken... het lukt nog niet erg...