Rapleymama's

Discussie in 'Voeding' gestart door Trees, 30 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik denk met weemoed terug aan die tijd van het begin van bijvoeden en op de buik vooruit schuiven op een kleed in de keuken als ik kookte. Vooral de wasmachine was heel interessant!

Nu als ik kook zit zoon op de bank spelletjes te doen op de i-Pad en af en toe hoor ik: "mama koken, ... (naam zoon) honger!":D

2. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Op de iPad.... jee, en dan is hij nog maar 2! :D

3. fafje

fafje Niet meer actief

lekker zeg..deze sla ik direct op...weet zeker dat ik dit heel lekker vindt!
    Ja pindakaas zat ik vandaag te eten, en meneer kwam al bijna met zn mond open naar me toe en liet het hem proeven ...hij vond het verrukkelijk!...maar hoe "gezond" is dat eigenlijk??

heb mn pasta toevallig zo gemaakt penne, kipfilet in blokjes, pesto, parmezaansekaas, room, rucola en paprika super dun gesneden (jullienne ofzoiets)....kleine smulde...heeft zelfs rucola gegeten...(per ongeluk :p)

4. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

#2364 Kwekijzer, 10 okt 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 okt 2011
    Ik begin om 7:00 uur, daarvoor moet ik Veerle naar de gastouder brengen en ik rij er ongeveer 40 minuten over om bij mijn werk te komen. Ik moet 'smorgens ook even wakker worden, dus ik sta vroeger op dan werkelijk nodig hoor. Ik werk in de zorg trouwens.

5. fafje

fafje Niet meer actief

aquilegia, beterschap!!

idd zo lief buikschuiven, nu wordt hiet gerend ind e woonkamer! haha...tijdens het koken heeft ie mss wel 20 min lang met zn tol gespeeld...echt te lief

6. Kwekijzer

Wat een leuk idee van die soep. Dat kan ik Veerle binnenkort denk ik ook wel eens aanbieden, wel wat eenvoudiger gemaakt natuurlijk.

Ze is echt heel dol op die rijstewafels, hoe goed is dat eigenlijk? Kan dat ipv brood?

@ potjes, dat het gezonder is om vers te koken heb ik sowieso nooit aan getwijfeld. Helemaal in het begin deed ik dat omdat de structuur voor Veerle toen wat prettiger was. Ik heb het nooit veel gegeven. Bloemkool vond ze niet te eten, zo wel, dus dat was snel duidelijk en ik vond het zelf ook smerig. Ik ga haar niet iets geven waar ik zelf mijn neus voor op haal. De wortels vond ik toen wel gaan.

7. fafje

fafje Niet meer actief

suenne, zo das vroeggggggggggggg!

8. Kwekijzer

Voor in de zorg normaal hoor, ik sta zolang ik in de zorg werk al om 5:00 uur op, dat is inmiddels meer dan 10 jaar:p Van oorsprong kom ik van een boerderij, ook altijd vroeg dus en mijn man is koeienboer, die is ook altijd vroeg. Voor ons dus eigenlijk gewoon normaal. Maar ik kan ook heel goed uitslapen hoor, tot 7:30 uur:D

9. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    :)

Huh, ik zou zweren dat ik 2 jaar zag staan!!!!

10. fafje

fafje Niet meer actief

suenne, ohhh hahaha nou ikw eet dara niks van :p....fijn dat je het zo normaal vindt hahahaha!
    Hier in de stad achter de duinen, heb ik nooit vroeger dan 0730u hoeven opstaan voor werk..en voor zoonlief nooit eerder als 7u...ik ben een btjjjjj verwend :p

11. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    @SUenne: Jeetje, hoe laat is jullie meisje dan al bij de GO?

@Zogelukkig: Haha, wat grappig. Op de i-pad!

Hier staat de kleine heel de tijd aan mijn benen te dansen als ik aan het koken ben. Zitten even een paar dagen in het huis van mijn broer en daar geen box, niet ideaal!

12. fafje

fafje Niet meer actief

mss kinderstoel? soms kreeg mijn zootnje als hij nie in de box wilde een have soepstengel tijdens het koken, en kijtk dan heel geboeid hoe ik alles doe haha of soms een bakje, of pollepel in zn handen

13. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    :)

Huh, ik zou zweren dat ik 2 jaar zag staan!!!!

Ow nee, dat was chocoladepasta! :D

14. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Dat heb ik vanavond ook gedaan idd. Hij was alleen niet zo in zijn hum dus zat telkens te dreinen.

15. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Bloemkool heb ik uit zo'n babydoos gehad, opgewarmd, in bakje geschept, geroken, weggegooid en een klachtenbrief naar de potjes fabrikant gestuurd. Mn klacht werd zeer professioneel in behandeling genomen; de partij waaruit mijn potje was, was kwalitatief niets mis mee. Teruggeschreven dat ze het eens moeten proeven, want met alle respect, een potje met bloemkool, waarop staat "Nu nog lekkerder" bestond voor ik meen 25% uit bloemkool 50% aardappel rest water en rijstebloem ofzo, en was zo smerig! Kreeg als reactie op mn klacht een paar andere 4-maanden potjes ( Bruine bonen vond ze lekker, doperwt ook ) en 2 heel leuke lepeltjes die nu nogsteeds favoriet zijn. Best erg! Je schrijft ze dat hun eten vies is, sturen ze je nogmeer!

Dochter heeft een recept gevonden voor spagettisaus waar ze gek op is! Courgette & champignon bakken ( Evt ook gehakt ) italiaanse kruiden, gezeefde tomaten toevoegen, spagetti erbij en ze heeft voor 't eerst 2 bordjes leeggegeten! ( Wel van een lepeltje, ze wil ineens geen vieze handen meer! Bukt ook voorover om haar banaan op te happen zonder handen. )

16. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Je zou toch over de grond rollen van het lachen als het niet zo erg was eigenlijk!

:D:D:D:p
    Zie het voor me!

17. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Toen zoontje op gegeven moment vervelend werd tijdens het koken (wij noemden dat het jengeluurtje) kreeg hij een keukentje, dat was super! Hij was toen 1,5 en wou niet meer in de stoel.

18. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Bij vrienden zat er ooit glas in het potje. Zij proefde en had zo een stuk glas in haar kies! Gebeld dat dit schandalig is, kwamen ze langs zou ze voor weet ik hoeveel gratis potjes krijgen!!!! :$:$
    En dan nog meer glas erin zeker!!!!!!

@Suusjeh: Haha, dat doet sukkebaby hier ook wel eens maar dan gewoon uit luiheid!

19. Kwekijzer

Ik haal Veerle om 6:00 uur uit bed en dan is ze binnen 5 minuten bij haar gastouder. Ze is meestal rond 5:00 uur al wakker hoor, ook als ik vrij ben. Ik haal haar dan vaak op rond 6 en leg haar bij me, dan blijft ze nog wel een hele poos 'rustig' (meestal gaat ze spelen). Het is maar wat je gewend bent. Ik probeer wel alle dagen hetzelfde te doen voor haar, ook als ik zelf een late dienst heb, dus dan sta ik evengoed vroeg op. Is ook niet altijd leuk hoor. Ik begin binnenkort met een opleiding pedicure, mede hierom hoop ik dat goed van de grond te krijgen hier. Als ze straks naar school moet, dan is dit wel erg vroeg voor haar.

In de avond blijven onrustigere uurtjes he, hier al vanaf het begin zo. Mijn zus laat haar kinderen vaak mee helpen, haar dochtertje van 3 snijdt de champignons (met een heel bot mes en je moet er niet op letten hoe ze er dan uit komen te zien hoor):p

20. Kwekijzer

Ja, die bloemkool uit een potje is echt vreselijk smerig. Dat ze het durven te verkopen, nog erger, dat er mensen zijn die dat hun kind vol overtuiging geven.

Italiaanse kruiden mocht vanaf 8 maanden toch, zoiets? Het klinkt wel goed dit recept, ik zou dat zelf ook eten. Grappig dat ze die banaan niet wil aanraken:D Ik zie het helemaal voor me. Heb je een idee waar het door komt dat ze ineens geen eten meer aan wil raken? Hoort dat bij de leeftijd?

Deel Deze Pagina