Rapleymama's

Discussie in 'Voeding' gestart door Trees, 30 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Jemig, dat is echt erg man! Echt heel gevaarlijk, dat had heel verkeerd af kunnen lopen, zeggen ze wat van de rapley methode, dan zie je tenminste wat je kind naar binnen werkt!

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Italiaanse kruiden, dat mag geloof ik gewoon rustig aan opgebouwd worden vanaf 6 maanden. Ik bedoel eerst wennen aan groenten en tegen de tijd dat je combinaties en sausjes enzo gaat maken mogen er milde kruiden bij. We koken voor haar ook gewoon met ui, knoflook, peper. Zo vind ze gekruide krieltjes echt het einde!

Offtopic maar wbt werk, jeetje dan vond ik dat ik er met 5.45 al vroeg uit moest, 6.30 dochter uit bed om naar oppas te brengen. Toen ik nog in de thuiszorg werkte begon ik ook een half uur eerder en vooral voor mn dochter vind ik die werktijden wel een beetje vervelend ( op niet-werkdagen is ze inderdaad ook zo vroeg wakker als ik een dag gewerkt heb, dan slaapt ze weer uit en dan is de week weer voorbij en moet ik weer werken )

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik ben maandenlang om 5/6 uur opgestaan en hoefde nergens heen hoor!

Kind slaapt tegenwoordig uit tot 7.30, wat een heerlijkheid!!:D

Over verantwoorde snacks: mijn vriendin kwam aanzetten met een zak wortelchips van het merk Goodies. Ik eerst de ingredienten inspecteren en zag er wel oke uit; alles bio en geen troep. Zoon vond ze lekker, maar alles was oranje van kleren tot kussen van de bank, alles, bah!:(

4. fafje

fafje Niet meer actief

mijn zoontje vind die goodie chippies ook zooo heerlijk, ehct een traktatie...

met 1 zo'n zakje doe ik dan 2 of 3 dgn...gewoon een paar om te knabbelen! die gele kaas zijn ook jammie..ehct grappig zooo zoutloos...maar dat gekraak vind ie heerlijk!

ik had ook die muesli wortelrepen gehaald, helaas vind ie die ehct smerig..!

@hier, er is zowaar een hele peer en banaan achter elkaar op gegaan en vanmorgen mocht 1 boterham met pindakaas...hij at het op alsof ie niet beter wist!

heel lief, hij heeft met een vorkje gegeten, peer was enorm sappig...en hij vond het fantatsisch...ik moest wel richting meehelpen om te prikken...maar de rest ging heel goed...zn banaan echter moest en zou met z handen...hoor je bij elke hap mmmm hahaha

5. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Ja, dat mmmmmm is hier ook vaste prik! Zo leuk!

6. fafa

fafa Niet meer actief

ik had een vraag aan de ervaren rapley-moeders:

ik heb hier nog geen spinazie geintroduceerd... maar hoe hebben jullie dat gedaan? Rauw kan niet (toch?) maar gekookt/geblancheerd/geroerbakt wordt zo'n blaadje spinazie zo'n vies fleddertje.

Toch maar door de aardappels heen prakken ofzo?

Ik moet zeggen dat ik zelf ook nooit spinazie "as is" eet. Gaat altijd door de roerbakgroente of de aardappels of de soep oid.

7. fafje

fafje Niet meer actief

ik had toevllig gister rucola, door de pasta....en stopte wat rucola tussen zn penne haha..

spinazie heb ik idd geprakt met aard gegeven....losse flubbertjes wel vaker aangeboden als ik hegt roerbakte..maar hij vind het alelen maar grappig en eet het helemaaaal niet

ohja en ook een x in een omelet gedaan

8. zogelukkig

Als ik verse spinazie koop, dan is het wilde en die bladeren zijn heel stevig en zo groot als je hand. Heel snel roerbakken, zodat het geen fluddertjes worden. Je kan spinazie ook rauw eten, maar weet niet of een klein kind dat lekker vindt.

9. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Vandaag stoofpeertjes gemaakt. Dl ook een klein stukje geven, ze vond het lekker. Had het alleen met water, klein beetje rietsuiker en een kaneelstokje gemaakt. Toen bedacht ik me later of kaneel eigenlijk wel af "mag", iemand een idee?

Haha, erg grappig net. Ik zat folders te kijken en toen stond er een stukje over dat eerste soepje van olvarit, dus dat las ik op aan man. Zeg tie heel droog en "onwetend": "maar dat kan je toch ook gewoon zelf maken?"
    Kant en klare meuk is voor hem echt een no-go geworden. Terwijl hij ruim 2 jaar geleden nog fan was van de afhaal en junkfood en graag "de pan" aanzette. Inmiddels hebben we niet eens meer "een pan". :p

Spinazie heb ik nog niet gegeven, maar ik zou dat in eerste instantie gewoon met aardappel geven,denk ik.
    Wij eten weinig stamppotjes, maar vandaag aten we rauwe andijviestamppot, dat vind ik wel lekker. Dl krijgt dat dan ook gewoon en eet ze met d'r handjes. Ik had er een plastic lepeltje bij gegeven, dat was ook enorm boeiend. Echt leuk om te zien dat ze zich in steeds meer dingen gaat interesseren.

Oja... hier trouwens ook Organix goodies in huis. Dochter vind ze ook lekker. Gister voor het eerst zo'n musli reepje op. Schoonmoeder geeft graag "lekkere" dingen, dus ja.. dan maar zulk soort koekjes e.d.

10. zogelukkig

Linnie; mijn zoontje kreeg enorme vuurrode uitslag rond zijn mond van kaneel. (De eerste keer stoofperen had ik ook met kaneel gemaakt).

Ik zou ze zo puur bereiden! Als je ze goed lang stooft worden ze heerlijk zoet en mooi roze, geen suiker nodig hoor!!

11. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Ojee...stom zeg. Dan had ik het beter niet kunnen geven, na al haar darmklachten van de laatste tijd.. Gelukkig heeft ze maar een klein stukje op.

De suiker was ook meer voor mezelf. :p Ik ben al verpest. ;)
    Maar de volgende keer zal ik het eens proberen zonder suiker.

12. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Ik heb de nieuwe allerhande thuis liggen en staat en erg lekker recept voor pompoen in, is alleen met oude kaas, mag dat al?

13. fafje

fafje Niet meer actief

oude kaas is wel heel zout, je kan ook voor je kindje jonge gebruiken en voor jullie zelf oud!

14. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Ik vroeg me al af wat het verschil is tussen oud en jong. Dacht dat het alleen aan de rijping lag maar dat is dus niet. Thanks iig! Vrijdag maar is lekker maken. Heb er nu al zin in!

15. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Oeh, nu ben ik wel benieuwd naar dat recept! Pompoen en oude kaas klinkt wel erg lekker.
    Is het ook online ergens te vinden?

16. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
  17. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    In de folder van de jumbo stonden ook leuke recepten met pompoen, oa pompoencrumble.

Ik ben er over uit, ik ga mevrouw SillyBillyz verzoeken om een ook een rapley-overall te maken. :D Lijkt me super handig!!!

18. zogelukkig

Het ligt ook alleen aan de rijping! Hoe langer hij ligt, hoe minder vochtig hij wordt en des te meer zout zit erin. Hoe jonger de kaas, des te minder zout dus.

19. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    En als je dan toch voor oud kiest kan je beter noord-hollandse of boerenkaas nemen. Die bevat iets minder zout dan de gewone goudse.

Oeeehh... kaas... dat is het enige wat ik zo ontzettend mis sinds ik op dieet ben... Mijn moeder heeft een kaasspeciaalzaak, kaas is er bij ons met de paplepel ingegoten. :D

20. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

8 okt 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben voor!!! Lijkt me ideaal :D

Deel Deze Pagina