Rapleymama's

Discussie in 'Voeding' gestart door Trees, 30 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik denk dat kindjes die Rapley gewend zijn, eerder en beter met bestek gaan eten. Zelf doen met handen of zelf doen met bestek (handen zijn ook een soort bestek) is een veel kleiner verschil dan niet zelf doen.

2. fafje

fafje Niet meer actief

fafa, zo wa shet hie rin het begin ook...maar op een gegeven moment kon hij zich niet meer beheersen en wilde laten zien dat hij het ook zelluf kon...
    en bijv yoghurt eten..doet hij zelf...ik heb dan ook een lepeltje en dan geef ik af en toe goed ehappen tussendoor haha...en dat vind hij best..zoalng hij zelf ook maar aan de gang mag blijven..

eerst dornk hij de yoghurt nog, nu vind ie dat niet meer interessant.

@pasta, hier vanaf 8 mnd af en toe

@avondeten vroeger, ja ik wer dook nooit gepropt, naar mijn idee...als ik iets niet lustte...dan hoefd ehet niet...maaar ik moest wel aaaltijd alles proeven, vaak vond ik het dan toch lekker...of ik hoefde maar 2 hapjes te nemen...oid..

bij mn broertje ging het ehct anders, maar hij heeft ook pddnos/adhd (bleek)...en mn moeder was toen mega gestresst en kon het ehct niet aan, was ehct een onhandelbaar kind...maarja ehct zielig als ik terug denk..vooral omdat hij nog steeds een lastige eter is...

ik merk ook als zij er bij is met mn zoontje, zodra hij bijv ene stukje aardappel oid in zn hand heeft...zegt ze ehct na 2 sec ja in je mond, happie nemen blabla....teriwjl ik niks zeg en laat hem zelf zijn moment kiezen...lekekr relaxed, niets gehaast...dat vind zij nog moeilijk..maar ze staat er altijd van te kijken dat ie het toch allemaal eet....en ja soms kijkt ie eerst een minuut naar een stukje groente en likt en bijt...legt het weer neer enz...en vervolgens stopt ie het zo zn mond in...altijd mooi om te zien

3. zogelukkig

Ohw, ja; over pasta.
    Als je al volkorenbrood geeft en dat valt goed, kan je natuurlijk ook volkorenpasta geven. Dat zijn niet meer dan gedroogde volkorengranen.
    Witte pasta voegt niks toe, dat zou ik niet geven.

4. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Ja dat heb ik me ook. En niet serieus genomen, er werd bij ons gewoon niet geluisterd. Alles wat je zei was aanstellerij of je had een grote bek. Ach weet je, het is gewoon verleden tijd, ik heb nu een gezin met een lieve man. Hij is wel een beetje druk met zijn koeien, maar ik ben verder heel blij met hem. We hebben een prachtige dochter en ik ben stapel op haar. Soms moet ik een beetje zoeken naar wat normaal is, maar dat heeft denk ik iedereen wel eens.

Met dat lepeltje, hahaha, dat heeft hier gewoon geen zin. Veerle is echt een volharder in iets wat ze wil. Ik moet soms echt creatief worden om gedaan te krijgen wat ik nodig vind zonder met haar te vechten. Ik heb haar ook wel eens een lepeltje zelf gegeven en dan er naast met een andere lepel, maar dat werkt niet. Nu ben ik degene die begint en vermijd ik haar grijpen gewoon. Als ze geen zin meer heeft, krijgt ze het lepeltje en mag ze er zelf mee spelen.

5. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Spruit was even kijken, snuffelen, heel even in haar mond en toen was het klaar. Daarna heb ik haar nog een prakje gegeven, maar ze vond het echt niet lekker. Dus nog wat yoghurt en een klein flesje na.

Ik vond de spruitenstamppot met kerrie zelf trouwen niet te eten (Veerle heeft het naturel gekregen), de kaas maakte het goed, maar ik was uitgeschoten met de kerrie. Bllll echt niet lekker. Ik heb mijn man maar wat anders gegeven, die haalt helemaal zijn neus op voor vreemde smaken. Hij is erg trouw aan aardappels, vlees en groete.

6. fafje

fafje Niet meer actief

suenne, mn zoontje vond spruiten los ook niks aan...in zn stamppotje wel...ikzelf lust het ook niet, maar in stamppot ineens wel ( heb het geproefd na 20 jaar ofzo :p)...k ga het weer es maken,,,lekker met pittige jus ofzo! (voor ons dan)

vanavond wordt hier weer es brocolli aangeboden, voorheen ehct zn lievelingsgroente...tot op heden ineens vreselijk smerig..ik ben beneiuwd :D

7. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Spruiten: jum! Uk eet ze ook maar vindt het nog lastig vastpakken.
    Vanavond.. hmm brocolli of bloemkool.. ik ben er nog niet uit. Met een half eitje voor uk. Ben benieuwd.

Ik moet ook eens op zoek naar volkorenpasta. Wij hebben altijd verse pasta maar voor uk heb ik gewoon blind een pak gehaald (om af en toe te proberen) en dat is witte. Hij heeft laatst wel verse pasta meegegeten. Tagiatelle, maar dat moest eerst even gesneden worden want met die lange slierten kon hij niets haha.

8. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    hee hier ook een half eitje, bloemkool en piepertjes voor de kleine man :)
    Heb nu slabschorten, tot nu toe is hij schoon gebleven vandaag!

Hier gaat het trouwens zo: ei eerst, dan aardappels en dan gruwelen om de broccoli (tenminste de laatste keer) hopelijk gaat bloemkool nu beter ;)

9. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hij heeft nog nooit gekookt ei gehad dus ik ben benieuwd.. hij heeft wel eens een omeletje gehad toen hij net 9 maanden was. Maar heeft ook nog niet echt vlees gegeten. Ik merk dat ik steeds minder haast krijg om dingen te introduceren ;)

10. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ spruiten: Mr Hair heeft een keer een stamppotje gemaakt met spruiten, blauwschimmelkaas en noten. Zo, dat was lekker!! Verder heb ik het ook moeten leren eten hoor, niet vanzelfsprekend...

11. zogelukkig

Wat is dat toch met ei? Kan dat niet wachten?

12. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Huh? Ik geef wel gewoon pasta vanaf 7 maanden 3 weken, bleek later volgens mijn schema vanaf 8 maanden te zijn.

1 en 1 is 3 is een belangrijke esoterische wet! ;) Een vrouw en een man samen is inderdaad niet 2 maar 3!

13. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Gewoon bij AH !
    Of de biologische winkel natuurlijk.

14. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Zo, net bijgelezen.... wat een heftige verhalen hier over dwingen te eten inclusief mishandeling of het negeren van fysieke aandoeningen! Knap als je dan nog positief ten opzichte van eten kan staan. En knap dat jullie er zo bewust mee omgaan, alle respect.

15. fafje

fafje Niet meer actief

zogelukkig, maar hoe zit dat dan ....stel je geeft je kindje dus ei...en hij blijkt allergisch/reactie erop te hebben...

is het dan al te laat als je er direct mee stopt!?!?!? of heb je dan gezorgd dat je kindje er direct een alelrgie aan over houdt (of die had ie dan blijkbaar al???)

16. fafje

fafje Niet meer actief

trouwens...ik kreeg hir de tip...eerst bijv iets met ei te introduceren, bijv klein stukje eierkeok ...daarna heb ik ei gegegven....weet ook nie meer precies wanneer eigenlijk...denk +/-10 mnd! (?)

17. zogelukkig

Ik weet niet precies hoe dat nu werkt!

Ik gaf een stukje pannenkoek na 8 maanden (10 pannenkoeken op 1 ei) en dat ging wel goed, maar toen hij bij 1 jaar een puur hapje ei kreeg, ging het mis.

Hij kan er nog steeds niet tegen.

Het is denk ik wel goed om eerst iets te geven waar ei doorheen zit zoals verse pasta, kroepoek, koek, gebak, pannenkoek oid. En niet te vroeg!
    Het is toch een heftig allergeen. Ik blijf dat maar zeggen...:)

18. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Maar dan is 1 jaar dus ook al te vroeg.. Hij heeft de eerste keer geen reactie gehad.

19. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
  20. zogelukkig

Maar er spelen verder geen allergieen.

Deel Deze Pagina