aha...ja ik vin allergie verhalen sowieso allemaal wel lastig...ene kant wordt gezegd, langzaamaan toch het lichaam triggeren...zodat het niet een allergie ontwikkelt, aan de andere kant, moet je dingen jkuist vermeden om de allergioe niet te triggerem haha...btj lastig.... @hier, ik geloof mn ogen niet... ik ben aan het koken..kleintje speelt..komt naar me toe wilt opgetild worden, kijtk in de pannen...en zegt mmm.. oke zijn brocolli (gekookt) was ana het afkoelen..ik was onze aan het wokken (ik hou wat van kanpperiger, end aar is zoonlief niet blij mee op dit moment) maar meneer eet gewoon net ff al zn groente op...teriwjl ik em fdraag en kook...jeeeh brocolli is back....en goed ook!
Haha fafje, goed zo!! Geen pijl op trekken he. Iedere keer als ik iets gevonden heb waar dochter gek op is, vind ze het even later niet boeiend meer. Vandaag heeft ze oa. doperwtjes op. Echt zo knap hoe ze dat beet pakt en in d'r mondje stopt. En nog doorslikte ook, jaja, ook wij komen er wel. Vandaag had ze ook weer eens een goede poepluier, dat een mens daar nog eens blij mee kon zijn. Ik ben ook begonnen met meer drinken aan te bieden. Water en kruidenthee. Met een oefenbeker en ik heb een antilek op de grond gezet, daar was ze druk mee in de weer, ik heb alleen geen idee of ze er ook echt iets van binnen heeft gekregen. En ik heb ook een moeilijke beslissing genomen. De bv-bar gaat vanaf vannacht voor de helft dicht... Ik trek het niet meer. Binnenkort begin ik met een nieuwe baan en het word me te zwaar allemaal. Tot 11 uur mag ze drinken wanneer ze wil, dan rond half 3 nog een keer. En dan na 6-en weer. Ik ga in een ander kamertje slapen en manlief blijft bij haar en gaat haar troosten als ze wakker wordt. Ik ben benieuwd...
Sterkte met je besluit, Linnie! Ook voor je man! @Fafje: ha ha, lekker aan de broccoli! Vandaag heeft ons kleintje courgette, volkorenspaghetti en champignons op. De courgette vindt ze nog steeds heerlijk. De spaghetti wel spannend, maar lastig (heb het toen ik het zag in wat kleinere slierten gescheurd). De champignonnetjes vond ze ook wel leuk, maar dat was wennen. En ze vond het lastig vastpakken. Ik heb er wel een paar in haar mond gestopt en dat vond ze wel OK, maar ze wilde er niet te veel van eten. Volgende keer maar volkorenpenne geven in plaats van spaghetti.
Ja, die heeft ze al op, maar die waren niet volkoren! Ik zwalk daarin een beetje. De één zegt: eerst witte rijst/pasta (CB) dus dat heb ik eerst gedaan, de ander (Kleintjes) zegt juist volkoren. Ik ben zelf erg van de volkorenpasta.
Gelijk heb je, is gewoon hartstikke goed! Ik weet niet of je weleens bij de biowinkel komt, maar daar heb je echt veel soorten. Ook van voedzame spelt, heel lekker.
Wij eten ook altijd volkoren pasta, vind ik veel lekkerder dan witte. En tegenwoordig eten we ook geregeld quinoa, ook heel lekker. Alleen iets moeilijker te rapley-en.
Ja, daar kom ik wel eens, maar 't is niet dichtbij. Dus daar haal ik echt alleen wat ik niet bij de supermarkt kan kopen. Volkorenspaghetti en -penne haal ik dan gewoon bij de supermarkt.
Hoe is het gegaan? Ik hoop dat ze niet al te verdrietig is geweest en dat jij lekker geslapen hebt. Je zou kunnen overwegen, als je niet heel erg tegen bent, om van borstvoeding een papje te maken als laatste voor de nacht? Dan ligt wat zwaarder en dan is ze misschien wat langer gevuld. Sommige zijn tegen granen voor de nacht, maar ik hou er zelf ook van om goed gevuld te gaan slapen (en ik echt geen overgewicht).
Hoe is de nacht gegaan? Hier eindelijk weer een goede gehad (pff was ik wel aan toe ook..) Avondeten was niet zo'n succes. Krieltjes vond hij erg lekker (met beetje rozemarijn). Ei heeft hij achter zijn oren gesmeerd, bloemkool kun je goed fijnknijpen om er vervolgens mee te gaan schilderen. Toen maar toetje gegeven: beetje yoghurt met een halve banaan. Hij had 's middags 3/4 van zijn fles laten staan dus kon wel wat extra zuivel gebruiken, Vanavond wat beters verzinnen dus
@ Linnie: Ook ik ben benieuwd, hoe ging je nacht? @ Hier: Ontbijt gaat tegenwoordig alsof ze nooit wat anders gedaan heeft. Ze eet bijna een kwart boterham, en ze vindt het héérlijk... Gaat er echt voor zitten, en lekker smikkelen. Off Topic: Ik word hier zwaar opgeschrikt door een brutale ekster die tegen het raam begint te tikken, hahaha!!!
Jeetje, weer een hoop te lezen. Spruiten, grappig ik had het er gisteren met mijn moeder over. Ik wil sukkebaby voor zijn eerste jaar zoveel mogelijk verschillende dingen aanbieden maar dingen zoals spruiten en witlof vind ik zelf echt niet te pruimen. Blegh! Vroeger hoefde ik het thuis neit te eten, mijn moeder lust het ook niet. Toen we 3,5 gelden gingen samen wonen heb ik 3 keer spruiten geprobeert, in een stamppot, gekookt en gewokt maar nee! Not my kind of food! Ik vind het zelf zielig als ik er aan denk dat sukkebaby het zou moeten eten! Haha. *stranger* Misschien toch maar is proberen maak ik gewoon 2 stamppotjes, spruiten voor sukkeman en sukkebaby en ga ik zelf lekker aan de zuurkool! @Linnie: Oei, spannend! Hoe is het gegaan? Was ze flink in protest? Uhm, ik weet het niet meer.....??? Nou ja, vanavond ga ik pannenkoeken bakken, ben benieuwd wat meneer er van vindt.
ja heb het rond 10/11mnd gegeven..ik maak altidj een zuurkoolgehakt schotel!: -zuurkool 3/4 gebruiken uit zo'n zak, goed uitlekken...btj grof snijden -ui, halve ringen -gehakt -geraspte kaas -aardappelpurree kruiden: mosterd, lepeltje sambal oelek uien en gehakt bakken, later zuurkool erbij, schep sambal+schepje mosterd ingevette ovenschaal laagje aardappelpurree (ik doe daar vaak al wat kaas doorheen ) gehakt mengsel erin, btj aandrukken, volgende laag aardappelpurree en lekkere laag geraspte kaas In de oven tot de kaas lekker knapperig is ik deed vaak voor het kleintje een klein schaaltje apart, waar ik het zonder ui en heel wienig sambal deed.. inmiddels eet hij het gewoon mee
Vorige winter hier regelmatig gewoon zuurkoolstamp gegeten, was echt favoriet toen! Nu nog niet gemaakt, maar ga er vanuit dat ze het wel lekker vindt. Van de week had ik spruitjesstamp, maar dat lust ze echt niet! Heeft tot 3 x toe een hap geproefd en uitgespuugd... Haha. Het eerste wat ze niet lekker vindt.
Ik heb gisteren mandarijntjes gegeven he, aan mn dochter. Ik heb me toch moeten lachen toen ik haar luier verschoonde! Oranje en stampvol met manderijnenschilletjes! Zuurkool hier nog nooit gegeven, had eigenlijk in gedachten dat kool pas vanaf een jaar mocht maar zie 't nu bij 6 maanden staan op "het" schema. Alleen vind ik het voor J asmijn lastig want zuurkool is 't lekkerste in een schotel, met aardappelpuree erdoor, en ik weet niet of een puree met pepti te eten is gebruik er normaal boter en melk voor.
@suusjeh: Ik had van de week andijviestamp gemaakt met olijfolie en water! Heb het geproefd en ging best. @zuurkool: Ow heerlijk, ik ga meteen aardappels schillen en een heerlijk stamppotje maken voor vanavond. Ben benieuwd wat hij er van vindt. Ik heb ook een zuurkoolschotel, met gehakt, ui, paprikapoeder en chorizo. Die is ook zalig, maar dat maak ik wel een andere keer. @oranjeluier: Haha, ik had ook een keer een oranje, ik had echt zoiets "Hoe kan dat nou!" Tot ik me bedacht dat we de dag ervoor pompoen op hadden. als we macaroni eten heb ik ook altijd zo'n mooie luier, schilletje paprika, half verwerkte champignon, schilletje courgette. Je zou er zo ratatouille (???) van kunnen maken!
Je kunt ook gewoon kookvocht gebruiken ipv melk! Zuurkool is het enige wat ik weiger te eten.. dus uk krijgt het ook niet
Ik vind spruitjes heerlijk, terwijl ik volgens mij moeder dus een onmogelijke eter was die niets luste. Witlof trouwens ook, lekker met ham en kaas uit de oven. Ik vind de spruitjes echt niet bitter of, maar dat stamppotje van mij met kerrie, juk, dat raad ik je af hoor Iedereen heeft zo wel dingen. Ik moet er niet aan denken om pompoen te eten, het ziet er in mijn ogen gewoon niet eetbaar uit