Oei, dag 13.... sterkte daar!! Ik zat er al aan te denken om haar de komende nacht bij ons op de kamer te leggen. Soms is even een speentje geven genoeg, maar dan moet ik haar wel horen en dan is ze ook dichter bij ons. Ze heeft trouwens wel tot 5,5 maand bij ons op de kamer geslapen, hoor. Daarna sliepen we alle 3 beter als zij op haar eigen kamer sliep. Maar dit is een uitzondering.
Aquilegia, ach wat sneu! Ik herken je gevoel ook wel. Wij hebben het onlangs zelfs een keer gehad met dl bij ons op de kamer. We waren zo druk met verhuizen en klussen en we waren er zo moe van. Dl lag al een tijdje in d'r bedje te huilen toen we er eindelijk wakker van werden. Tja...niks aan te doen als je zo moe bent, kan je zelf ook niets aan doen. ZG, jij ook gebroken nachten? Hier is het vannacht echt super gegaan! Ze heeft 11 uur geslapen en is één keer wakker geworden voor een voeding. Helemaal vanzelf, zonder sturing e.d. Ben zo blij! Denk echt dat ze last van d'r darmen had. Het luchtte zichtbaar op toen het er uit kwam. Net kwam d'r ook weer wat. En ze slaapt nu ook op d'r eigen kamertje, lekker rustig, dat scheelt denk ik ook. Vanmorgen om 8 uur haalde ik d'r uit bed en heb ik haar lekker in ons bed gevoed, heerlijk wakker worden was dat! Echt genieten!
Fijn Linnie! Gisteren heerlijk gesmikkeld. Had draadjesvlees gemaakt (zonder zout) stoofpeertjes (zonder suiker) pompoen met geitenkaas, wilde spinazie met uitje en knoflook en gekookte aardappelen. Hij heeft zitten bunkeren en het is de eerste keer dat hij ook iets van vlees binnen heeft gehouden
Hier is ons dametje weer beter. Ze is nog verkouden, maar geen verhoging meer. Ze is wel doodmoe. Om 6.30 werd ze wakker, en nu (iets na 11 uur) is ze net aan haar 3e slaapje begonnen! Na goed een half uur op valt ze echt om. De laatste wakkere periode was wat langer vanwege badje en fruit, maar na haar badje was ze eigenlijk al moe. Ze gaat nu zo hop naar bed. Gisteren was het de hele dag brullen en na 10 minuten weer wakker, dus weinig geslapen. Ik was al bang dat ze de hele nacht zou doorgaan, maar gelukkig viel ze om 18.30 in slaap, werd nog 1x na een kwartier wakker en daarna sliep ze lekker een paar uur achtereen. Vandaag doet ze ook korte slaapjes (30-40 minuten), maar ze gaan in ieder geval zelf slapen zonder morren. Ze is ook weer heel vrolijk. Mijn man had haar eruit gehaald om half 7 en om half 8 kwam hij haar bij mij brengen, omdat hij wilde gaan douchen. Ze was door het dolle om mij te zien! Dat is dan wel weer leuk. Ze is ook dol op mijn man, hoor.
Hoii stilte hier !! Gister heb ik pasta gemaakt ( van die grote elleboogjes zegmaar) Had een saus van slgroom_cremefraiche en kaas gemaakt met gerookte kalkoenreepjes (soort carbonara dus) Maar zoonleif zat gretig te eten, en saus allover....kreeg ie ineens rode vlekken bij zn mond, en had ook met zn vinger bij zn oortje gezeten, ook knalrood! Weet iemand of dat nou door de saus kan komen??? Groente was fijn gesneden, courgette, paprika, ui, wortel etc hij heeft zo'n reactie alleen es bij aubergine en tomaat in het begin gehad..dat zat er niet in... @Verder... Is hij helemaal verzot op manderijnen en kiwi's!....al had ik gister wel het idee dat ie een btj buikpijn had ...omdat ie heel onrustig heeft geslapen... maar sinds vanmorgen een snotneusje....zn 3e in zn leventje ...arm kind
ja dat dacht ik ook....maar is die slagroom of cremefrache dna minder bewert als yoghurt...aangezien hij dat wel elke dag eet...en kwark
Slagroom is niet aangezuurd he, zoals yoghurt en karnemelk en kwark en ook creme fraiche (= zure room) dat wel is. Zat er nog iets anders door als kruiden of scherpe peper ofzo? Mijn zoontje had het zo erg met appelmoes met kaneel!
ohhh joh dat wist ik niet! oke thanks weer een weetje... nee dit x geen heftige kruiden, ja wel peper maar normale gemalen peper...wat ie vaak genoeg eet... dus het zou doro de slagroom kunnen zijn...gek... ik bedoel hij heeft ook wel es een melk snor gehad...ook geen gekke reactie... we eten het vanavond weer... dus ik ben benieuwd...toen ik het wegveegde, de saus...was het wel binnen 3 minuutjes weg ofzo....
Hier echt even een dipje. Ze heeft amper gegeten vanaf het moment dat ik het hier erover had tot gisteren (toen ging het zo leek even iets beter). Of het haar tandjes zijn of wat anders kan ik niet goed beoordelen. Ze heeft wel een paar dunne luiers gehad afgelopen dagen. Dus op het moment geef ik maar gewoon aan haar toe dat de flesjes haar het beste bevallen. Broccoli viel wel in de smaak zondag, samen met paprika (dat lijkt ze wel echt lekker te vinden zelfs)
suenne, ja ik heb het hier gemerkt met brood +tandjes....nu "vreet" ie er weer volop van... melk is toch nog de hoofdvoeding! hopelijk komen ze snel door paprika lust ie hier soms...
Viel mee, een beetje. Maar mijn reuk is al een week niet meer zo geweldig, sinds gisteren ruik ik helemaal niets meer.
Ja precies, dat prent ik mezelf nu ook maar gewoon in. Ze pakt zich wel wat ze nodig heeft. Misschien dat ze daarom die crakers ook zo graag heeft. Wat ik dan zo gek vind is dat ze al 2 tandjes heeft die doorgekomen zijn. Dus eigenlijk zou ik denken dat het al achter de rug is. Ik kan niet ontdekken of er nog meer komen. In ieder geval laat ik haar maar gewoon haar eigen ding doen. Ik heb trouwens het voornemen om iets met poempoen te doen. Weet iemand nog een makkelijk en lekker recept (ook voor onszelf)?
Pompoen in repen (zonder pitten enzo) Olie erover. Evt knoflook. 30 min in de over op 180 graden Laatste 5 minuten geitenkaas en pijnboompitten erover. Eerste keren maakte ik voor mijn zoontje alleen de pompoen, nu eet hij het ook met de geitenkaas.
pompoen in de oven, flink olijfolie, verse knoflook, thijm, kaneel, chilipoeder, peper en zout heelrijk @hier, nou ik dnek idd dat het de slagroom is..is kookroom beter ??? hij vind het zoo lekekr heh...heeft ehct zo erg gesmuld...
Versie van JuJu en Fafje klinkt allebei heerlijk! Als je iets meer tijd hebt, een pompoentaart is ook heerlijk. Kant en klaar deeg voor hartige taarten koop je in het vriesvak bij de Albert Heijn. Stoom je wortels en pompoen half gaar, wokken met knoflook en uien. Kokosroom erbij, chilipoeder, peper en zout, kaneel en beetje nootmuskaat. Hartige taartdeeg doe je in de bodem, een beetje paneermeel op de bodem (om het vocht van je wokmengsel wat op te vangen), wokmengsel erin en dan fetakaas overheen... Hééérlijk vind ik het!