Rapleymama's

Discussie in 'Voeding' gestart door Trees, 30 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Die ga ik proberen, klinkt heel goed:)

2. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    3e in zijn leven?
    Mijn dochter heeft dat denk ik al 10x of vaker gehad... KDV, hè!

3. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Lekkere pompoenrecepten zeg!
    Ga ik ook eens proberen. Geven jullie dat ook aan de baby's?

Dit is mijn recept:
    500 gr stevig vruchtvlees van pompoen.
    3 el olijfolie
    2 el bruine suiker
    4 el balsamico-azijn
    2 takjes rozemarijn
    1 el versgehakte rozemarijn
    zeezout, vers gemalen zwarte peper

Pompoen in dikke plakken snijden, schillen, pitten verwijderen. 10 minuten goudbruin bakken. 250 ml water toevoegen (pas op, ik heb al een paar keer bijna vlam in de pan gehad, warm water werkt beter). Deksel op pan, 10 min laten stoven tot het gaar is. Pompoen uit de pan halen en warm houden, bijv. in de oven op 100 graden. Voeg suiker, azijn en takjes rozemarijn aan het kook/bakvocht toe en breng aan de kook. Kook flink door totdat het is ingekookt tot een stroperige saus. Roer de gehakte rozemarijn erdoor en zout en peper. Giet de saus over de pompoen en serveer direct.

4. fafje

fafje Niet meer actief

ook een lekker recept!

ja en die snotneus heeft ie alleen gister gehad haha echt vaag..maar ben blijd at het over is :D

vandaag gehaktballen gemaakt, vind ie echt zooo heerlijk...met rode kool en aardappeltjes...en ngo wat verse worteltjes erbij als extra groente...2 heeft ie er op weliswaar :p

5. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Ojee... ff een vraagje.
    Ik was van de week frambozen aan het eten en ik dacht: ach.. die paar weekjes kunnen geen kwaad, ik geef dl er ook één.
    Dat ging goed, ik merkte er niets. Dus 2 dagen later gaf ik haar 2 framboosjes. De dag daarna kreeg ze een pukkeltje in d'r gezicht, ik dacht eerst dat het een muggenbult was (wij hebben hier heel veel last van muggen). Maar gisterochtend zag ik er weer 2 bij zitten.
    Zou dit een allergische reactie van de framboos kunnen zijn?
    Ze had ook voor het eerst druiven gegeten, daar heeft ze er behoorlijk wat van op, ze vond ze heerlijk. Of zou het ook daarvan kunnen komen?

Ik heb al die tijd nieuwe dingen netjes één voor één geïntroduceerd, maar nu dus een keer niet... Stom stom...

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik denk van de frambozen, Linnie. Mijn zoontje had van die typische pukkeltjes na aardbeien.

7. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Oké, dus toch. Was het bij jouw zoon gewoon een tijdelijke allergische reactie? Of is hij er echt allergisch voor gebleven?

Net had mevrouw een een poepluier, allemaal zwarte velletjes, ik denk van de druiven, haha.

8. zogelukkig

Nee, het bleef bij een paar keer. Van rauwe tomaat kreeg hij het ook.

Die velletjes weet ik idd nog wel. Op gegeven moment is dat gewoon weg en vindt je niks meer terug in de ontlasting!;)

Hoe gaat het poepen nu? Dat wou zeker wel na die druiven!

9. Kwekijzer

oooo druiven, ik zou dat Veerle ook graag willen gaan geven, maar ik druf het niet. Ik ben bang na het verhaal van een kind die gestikt is in een druif. Ik durf het ook niet als het velletje eraf is en geprakt kijkt ze me aan alsof ze wil zeggen 'je eet die drap maar fijn zelf op'

10. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Vanavond heeft N.ica voor het eerst pannenkoeken gegeten met natuurlijk mama's melk ...hihi Ze vond het echt heerlijk !! :)

Bekijk bijlage 194817

11. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Haha, ja, die velletjes waren helemaal paars/zwart. Terwijl het toch echt witte druiven waren. :p

Poepen gaat goed! Ze kan nu gewoon iedere dag. Het kost d'r wel wat moeite, maar het lukt iig. Vrijdag zijn we weer bij de osteopaat geweest en is tie voornamelijk met haar buikje bezig geweest. Hij dacht dat het nu niet meer nodig was. Ben erg tevreden over die osteopaat, manlief heeft ook maar een afspr. gemaakt voor o.a. z'n migraine.
    Ik probeer haar nu ook heel wat extra's te laten drinken, water en thee enzo. Dat scheelt ook.
    Ik denk dat haar buikje haar ook veel wakker hield 's nachts. Afgelopen nacht kwam ze wel redelijk vaak, maar daarvoor bijna een week om de 5 uur, dat dat is echt heel fijn!

Novmama, leuke foto!! :D Dat zal goed gesmaakt hebben!

12. Kwekijzer

wat liehieefff echt schattig!:)

13. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ahh dat was duidelijk smullen!

14. zogelukkig

Novmama; wat een prachtige foto's!

Ik heb film van de eerste keer pannenkoek, was zoon ongeveer net zo oud als jouw dochter, was zo grappig!

15. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Geweldig, wat een leuke foto's! :)

16. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Mijn dochter was per ongeluk de nachtslaap in gegaan om 16.45... voor haar gevoel was het dus kwart voor 6 's avonds. Ik heb daar dus moeten wakker maken voor het avondeten. Dat was geen succes. Ze wilde niet eens haar geliefde tomaatjes opeten. De boontjes vond ze helemaal niets. Met enige moeite wilde ze nog wel wat spiraalpasta eten... Arm kind... En arma mama, had ik zo mijn best gedaan op haar eten. Nu weet ik weer: vermoeid kind = prutje geven. Want dat had ze misschien nog wel gegeten. Hoewel ze ook verkouden is.

17. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Hier ook een verkouden kind. Ik hoor haar 's nachts flink hoesten en niezen. Ze wordt ook gelijk weer een stuk vaker wakker.
    Ook is ze weer volop aan het kwijlen en tandenknarsen. Ik voelde net met m'n vinger in d'r mond en volgens mij komt er een kies door :(:(, zou dat nu al kunnen? Ze heeft al 4 tandjes onder en 4 tandjes boven.

Vanavond gaat ze voor het eerst spinazie eten, ben benieuwd.

18. zogelukkig

Hier ook nog steeds verkouden, helaas...

Kies zou kunnen Linnie, die komen na de tanden, hoektanden als laatste.

Zoon is weer helemaal van de kiwi's, dus daar stoppen we hem maar vol mee.

19. eeneneen isdrie

eeneneen isdrie Actief lid

1 jun 2010
    342
    5
    18
    hahahaha wat een snoepkont heb ik!
    hij heeft vanmiddag de korst van een boterham op en net een half rijstewafeltje, zit hij hier nu stiekem naast me de kruimels van zijn brood op te ruimen!!! 3 keer raden waar ze nu zijn:D
    niets mis met zijn pincetgreep;)

nog tips voor rode bietjes overeleven zonder vlekken?;)

20. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Ow! En ik al weken naar de hoektanden voelen omdat hij zo kwijlt!:p Haha, zal toch is iets verder gaan voelen.

Deel Deze Pagina