Rapleymama's

Discussie in 'Voeding' gestart door Trees, 30 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Probeer maar eens goed te voelen met je vinger op de kauwvlakken!

Maar wat zie ik nu in je banner?? Ben je dus voor niets gestopt met de bv? :(

2. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Spinazie was niet zo'n succes. Ze trok het steeds weer uit d'r mond. :)

Ik zat net Kleintjes schema te bekijken en zag bij mais 1,5 jaar staan. Waarom zou dat zijn?

En kiwi mag vanaf 12 maanden. Ik ben zelf allergisch voor kiwi, zal ik het dan voorlopig ook niet aan dl geven? Of toch met 12 maanden eens proberen?

3. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Oma hier wilde graag even een stukje cake geven. Ik nog uitgelegd dat ze het allemaal niet mag hebben ivm suikers/ei ect. In een oogwenk had ze het afgebroken, ik was net snel genoeg om op het laatste moment het uit haar handen te halen.

Hopeloos.

Nog steeds heeft Veerle niet heel veel zin in alles wat ik aanbied. Vandaag een stukje volkoren stokbrood, dat vond ze wel ok. Rijstewafel is ook nog steeds ok. Fruit heeft ze even helemaal geen zin in.

4. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik snijd spinazie in repen en wok met wat knoflook en hij is er helemaal wild van!
    Vanavond pasta met saus, altijd een succes :)

5. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Zo had ik de spinazie inderdaad ook gemaakt. Maar helaas...

6. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Heb het al een paar keer geprobeert maar hij laat mijn vinger niet toe in zijn mond!

*zucht*
    Ja!
    :(

Alleen ziet Sukkeman het zo niet en als ik dat aanhaal wordt ie nog soort "boos" ook! Lang verhaal maar ik heb de hoop dat we 1 dec echt er voor gaan...

7. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Jammer.. MIsschien even wennen? Hier was het de eerste keren ook geen succes.

8. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ach meisje toch....... ik help je hopen!;)

9. fafje

fafje Niet meer actief

hier ook een kiwi monster! wilt het niet met zn handjes eten...vind ie "raar" ofzo....alleen als ik et uitlepel, of als ie het met een vorkje kan prikken..

manderijntjes vliegen er hier ook doorheen

vandaag aten we zoete aardappel courgette met champignons, hij wat extra brocolli en nog kip...hij heeft gesmuld!

hier izj er ondertussne eindelijk 4 tandjes door :D....zie nu ook bobbels bij de zijsnijtandjes boven

10. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Thanks!:)

11. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Sukke ik hoop mee!

12. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Lief, dank je wel.

(gisteren had hij het over een plan van aanpak maken om de zolder om te toveren in slaapkamer voor zo weinig mogelijk geld, huis staat te koop)

Gaat dus de goede kant op.....

13. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ Sukke: Ik schrijf nog niet zo lang mee, maar had het verhaal wel meegekregen. Niet leuk voor je... *knuffel*

14. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Dank je! Wat lief van jullie allemaal! :)

15. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Sukke, ik heb je verhaal niet meegekregen, maar ik snap nu wel een beetje waar het over gaat. Echt kl*te!
    Wil je man liever eerst verhuizen voordat jullie voor een volgend kindje gaan?

16. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Vandaag pompoencurry gemaakt, was lekkerrrrr! :p:D Dochter smulde er ook van. Ze is sowieso gek op pompoen.

17. fafje

fafje Niet meer actief

linnie, klinkt lekker...

her doodnormaal groente lekker gewokt in sesamolie en knoflook zout peper en afgemaakt met ketja manis..rijst en wat kip....tjaaaa had nie echt zinnnnn

18. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Het was heel simpel om te maken, maar erg lekker.

Pompoencurry:

Wat heb je nodig (voor 2 personen)
    · 1 grote kipfilet
    · 400 gram pompoen
    · 100 ml kokosmelk
    · Beetje chilipoeder
    · 2 tenen knoflook
    · 2 tl komijnzaad
    · 1 tl gemberpoeder
    · Zout en peper

Snij de kip in blokjes en marineer in de olie, komijn, gemberpoeder, chilipoeder en knoflook. Bak de kip bruin in een hapjespan en voeg de pompoen en kokosmelk toe. Laat ongeveer een kwartier zachtjes pruttelen totdat de pompoen ook gaar is. Voeg naar smaak zout en peper en evt wat limoensap toe. Serveer met pandan- of basmatirijst.

19. fafje

fafje Niet meer actief

lekkkker e makkleijk idd!!! dat ga ik es proberen!!!!...zou t ook lekker zijn met wat zoete aardappel erdoor?

20. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Ja, dat is het ongeveer wel. Hebben drie kwartier reistijd en daardoor is hij drie avonden in de week om half 8 en 1om 7 uur thuis. Daarbij zouden we de zolder moeten verbouwen naar kamer. Hij had verwacht snel ons huis te verkopen en daarom in augustus met de bv gestopt met het idee dat we tegen de tijd dat we er voor zouden gaan het huis hadden verkocht. Niet dus! Hij gaat nu kijken om fulltime bij 1 werkgever te gaan werken ipv nu bij2. Geeft wat minder stress en een middag/dag vrij. Daar, en zolder verbouwen, gaat hij tot 1dec over na denken en over in gesprek met werkgever.
    Dusssss! Totaal offtopic!

Ik heb het idee dat groente hier een beetje put of THE picture is.... Dus toch, het kan! Hahaha, ik had dat niet verwacht, tegen beter weten in.

Deel Deze Pagina