Fafje, denk dat dat ook wel lekker is ja. Ga ik ook eens proberen. Ik mag natuurlijk vanwege dl d'r KMA geen melk, soja (en ei), dus ik mis echt de romige dingen, dan is kokosmelk ideaal! Sukke, die huizenmarkt is echt 3 keer niks. Wij hebben afgelopen jaar ons huis verkocht nadat het 14 maanden te koop heeft gestaan. We woonden in een rot buurt in Den Haag op 2 hoog zonder lift met gaskachels... pfff.. wat was ik blij toen het verkocht was! Ik hoop dat dat bij jullie ook gauw gaat gebeuren. En dat je man er voor de rest ook uit gaat komen!
linnie, aahh dat zou ik ook missen...altijd respect voor dieet bv mama's...wnat ik wete nie of ik dat zou kunnen...k ben zo eetverslaafd en juistttt allemaal dingne waar blijkbaar komelek in zit... balen van dat huis zeg dat klintk ehct kut....dne haag is wle mn stadtje maar je moet goed wonen idd
Ja, i know! We hebben ook nog helemaal geen bezichtigingen gehad. Hier de woningbouw die oude huurhuizen voor een prikkie door verkoopt, daar kunnen wij niet tegenop. Er hoeft maar 1 gek te zijn natuurlijk!
@Sukke: balen zeg, vooral omdat je ervoor gestopt bent met BV! @Linnie: lekker curry-recept! @Hier: voor de 2e achtereenvolgende keer Rapley mislukt: zondag mijn tomaatjes met boontjes en pasta geweigerd. Vandaag lekkere, zoete paprika (vindt ze gepureerd erg lekker), boontjes en rijst: geen interesse. Rijst vond ze niets, op de grond gegooid. Ik mocht het ook niet in haar mond stoppen. Boontjes heeft ze wel in haar mond gestopt, maar niet gegeten. Paprika een paar keer in haar mond gestopt en 1 of 2 stukjes doorgeslikt. Vooral dat laatste viel me tegen. Het was hartstikke lekker! En het velletje eraf. Ik heb haar daarna nog een halve boterham met boter en een bakje zelfgemaakte auberginepuree gegeven. Ik weet het.... niet Rapley. Maar we proberen haar te laten doorslapen en met een lege maag naar bed helpt dan niet. Overigens vond ze de aubergine heerlijk en het boterhammetje ging er ook wel in. Ze was wel dood- en doodmoe. Misschien een factor. Merken jullie daar een effect van? Hoe maken jullie sperzieboontjes klaar voor de baby's? Heeft dat succes? Wat zijn nog mee lekkere groentes om mee te Rapley'en? (tomaat, courgette, avocado, broccoli zijn hier in meer of mindere mate succesvol).
sperzieboontjes gewoon heel gaar koken, doe ik nog steeds...anders vind ie het niks... koop wel altijd alleen de hollandse...wnat de marokkaanse hebben vaak draden, vind ik!
Hier ook weinig eten als hij moe is hoor. Vandaag ok en dus weinig gegeten. Andere groentes. Bloemkool, sperziebonen, ( gewoon koken) aubergine, komkommer, pompoen, paprika, sigaret snaps.
Wortel, (zoete) aardappel zijn ook erg geschikt als 1e groente. Na 1 jaar ging ik samengestelde maaltijden maken: rode linzen bijna droog laten koken en dan paprika, tomaat en champignons toevoegen. Beetje stevige prut, kon ook helemaal Rapley! Linnie: recept van de NW?
Dank voor jullie suggesties. Sugar snaps zal ik eens proberen. Wortel eet ze wel fijngemaakt, maar in stukjes (goed gaar) gaat het niet zo goed. Moet ik nog vaker aanbieden. Bloemkool 1x geprobeerd (houd ik zelf niet zo van), pompoen eet ze fijngemaakt, maar zal ik donderdag ook eens in stukken proberen (al 1x eerder geprobeerd, vond ze wel aardig, geloof ik.) Zoete aardappel vond ze niks, maar het was ook niet zo'n lekker exemplaar, vond ik achteraf. Ik vond wel dat de boontjes goed gaar gekookt heb, misschien nog wat gaarder maken? Je gaat toch uit van je eigen smaak. Ze waren wel zacht genoeg, hoor. Oh, ja: ze heeft haar 1e tandje!
Waahahaha! Doos! Ik heb een nieuw speeltje. iPad, maar dat ding heeft dus ook een woordenboek en vult dus soms de woorden die ik typ al in. Nog even wennen en had het niet gezien! Gelukkig heb jij me verbeterd.
Dat lukte mij eerst ook niet maar als ik nu op de koelkast van mijn moeder sms word ik helemaal gek zo letter voor letter.
Op de koelkast van je moeder?? *zie je al zitten* Hier zijn stoofpotjes groot succes. Stoofvlees is het enige vlees wat hij uberhaupt eet trouwens.