Haha! Ik heb een HTC en die verbeterd de woorden ook, ik moest daar erg aan wennen. De gekste combinaties komen af en toe naar voren. Stoofvlees heb ik dl eigenlijk nog niet gegeven. Ze eet af en toe een stukje kip, daar zuigt ze aan. Gehakt laat ze zo uit d'r mond vallen. Zalm is wel een succes. Tegenwoordig wordt het ontbijt steeds vervelender hier. Ze gaat al huilen als ze het brood alleen al ziet. Lijkt me niet de bedoeling....
Bah Dat is inderdaad niet leuk Gehakt tuft hij uit, kip is zuigen en verder niet, vis vindt hij wel lekker. Stoofvlees is dus een succes, komt mooi uit want ik ben dol op 'draadjesvlees.'
Heb je al wat anders gegeven ipv brood. Hier vindt zoon roggebrood erg lekker en laatst ook een stukje bescuit zo op gegeten. Ik geef 's morgens pap en 's middags brood oid, vind anders zo saai worden.
Dat vindt ze nix! 1x Rapley gegeten, vond ze vreselijk. Aardappelpuree (uit de pureeknijper, dus mooie fijne puree) vond ze eerst OK, maar nu niet meer. Toch nog eens mooie krieltjes aanbieden! Dat smaakt toch anders.
Trouwens, off topic: Vandaag KDV dus het was een prutje-dag. Nu geef ik meestal de dingen wel gescheiden (niet door elkaar). Vandaag was het rijst, pompoen en spinazie. Heel weinig spinazie, want ik dacht: dat lust ze toch niet. Pompoen bliefde ze nauwelijks, rijst totaal niet (ik had het bij uitzondering gemengd na 2 hapjes pure pompoen, dat zal geen goed gedaan hebben, maar ik dacht: droge rijst is zo droog. Het was trouwens pandanrijst. Andere rijst at ze eerst wel.) Maar de spinazie: vond ze heerlijk. Ik heb zelfs nog wat extra ontdooid. Ik had maar heel weinig voor haar ontdooid (deelblokjes, gewoon puur, dus niet à la crème o.i.d) maar omdat het 't enige was dat ze wilde eten, heb ik haar maar wat meer gegeven. Ik stond vol verbazing te kijken. Lusten jullie kinderen trouwens witlof?
ik lust zelf geen witlof, maak het ehct noooit...maar weet dta ik het vroeger wel lustte met kaas uit de oven...ik neem me telkens voor om het toch es te maken, en ook aan zoonlief te laten proeven...voel me zo slecht als ik iets niet geef omdat ik het zelf niet lust...mss vindt ie het wel heerlijk! hahaha...wie o wie recept!?
Mijn zoontje eet ook geen witlof hoor! Ik maak witlofsalade met appel en wortel en sinaasappel en cashewnoten of walnoten en dan eet hij alles behalve de witlof! Maar hij eet al avonden niet, hij is nog steeds verkouden en moe en dus had ik vandaag krieltjes gebakken; een bord vol; haphaphap! Witlof uit de oven: 10 minuten koken, goed laten uitlekken, crackers op de bodem van de ovenschaal leggen en dan omwikkelen met belegen kaas of ham en kaas. Lekker joh!
ZG, bedoel je de gewone crackers? Welke gebruik jij? Ik zocht ook naar een lekker witlof recept, wij lusten het ook niet, dus heb het ook nog nooit voor de kinderen gemaakt.
Wij eten iedere zondag witlof bij mijn ouders. Uit de oven. Met kipfilet (wij eten geen ham, mijn ouders wel, dus maken ze appart voor ons) en kaas eromheen. De ene keer eet ze zowat de hele schaal leeg, en de andere keer trekt ze de kipfilet en kaas er vanaf en laat de witlof liggen. Witlofsalade wil ik ook nog eens proberen..
Mijn witlofrecept (Maar dat mag de kleine nog niet). Geglaceerde witlof Reken voor 2 volwassenen 4 tot 6/7 witlofjes, afhankelijk van de grootte. Zo'n 30-40 gram boter, 2 el honing en een citroen. Boter smelten (niet bruin laten worden) in een hapjespan, honing erdoor roeren. Witlof in 2en of 4en snijden en de harde kern eruit halen. Witlof door het boter/honing mengsel roeren (op hoog vuur). Als de witlof daarmee goed bedekt is, zout, peper en citroensap toevoegen. Dan op hoog/halfhoog vuur verhitten, totdat de witlof geslonken is en gecaramelliseerd. Reken ongeveer 20 minuten voor dit proces. Je denkt eerst dat het mislukt, maar dan lukt het toch. De smaak is heerlijk zoet/zuur/bitter. Zo lust ik witlof dus wel. Daarvoor lustte ik het eigenlijk alleen als salade.
Hmmm, ik ben gek op witlof. Bij mijn ouders at ik het altijd met ham en kaas uit de oven. Nu eet ik dat niet meer, omdat ik natuurlijk geen kaas meer mag. Zelf maak ik altijd een salade van witlof, kan op zoveel manieren, maar als het snel moet doe ik het meestal zo. Zelf een honingmosterd dressing maken, witlof in schaal, tomaat erbij, uitgebakken spekjes en voorheen blokjes kaas, nu alleen voor manlief. Heerlijk om zo ergens bij te eten. Gister heeft dl voor het eerst zoete aardappel op. Ze heeft er amper van gegeten, vond het totaal niet interessant. Terwijl ze gewone aardappel normaal wel eet. Morgen ga ik met d'r naar de huisarts, ze eet amper, drinkt niks en slapen wil ze ook niet (ze is gister 10 uur achter elkaar wakker geweest ). Bv wil ze wel, dat is eigenlijk het enige. Ze is een klein beetje verkouden, voor de rest kan ik niet bedenken wat er aan de hand is. Maar ik maak me toch een beetje zorgen...
Linnie, arm klein meisje, dat is inderdaad niet echt iets voor een energieke bijna dreumes! Hoewel ze hier ook wel zo lang wakker kan zijn, een vreselijke slaper! Gisteren had ik nachtdienst en heeft ML haar na 13 uur wakker gemaakt, hij was het zat in bed en al die tijd lag ze lekker op en naast hem te slapen! Ik wist niet wat ik hoorde toen ik thuis kwam.
zo dat klinkt eigenlijk toch allemaal wel heel lekker! ik ga die salade ook es proberen, wnat maak vaker ene honigmosterd dressing.. ook voor Duchess, ik heb bij AH gerookte kalkoenreepjes...moet je ff 3 min opbakken, echt een super goede vervanging voor spek jes oid! ook dat zoutje zit er in! Zijn die crackers voor het vocht ZG? uit de oven vind ik dnek ik heus wel lekker..dnek die kleine ook... ja met kipfilet ook goed idee!
Wij hebben er ook zo één. Vannacht is manlief maar bij haar op de kamer gaan liggen (we hebben daar een éénpersoonsmatras liggen), lekker samen tegen elkaar aan. Na 2 uur heeft tie haar in bed gelegd en heeft ze een flinke ruk gemaakt. Huisarts gebeld, vandaag en morgen geen tijd. :x Maandag pas een afspraak..
Oja...m'n schoonmoeder was net hier. Verteld ze tussen neus en lippen door dat ze eten in dl d'r mond heeft gestopt toen ze maandag even op haar paste. Ging harstikke goed, zei ze. Ze kauwde en slikte het zo door. :x:x Ik snap niet waarom iemand geen begrip op kan brengen in hoe wij dit willen aanpakken. Ik ben vrij makkelijk en ik snap dat zij sommige dingen op haar eigen manier wil doen, maar dit vond ik eigenlijk niet leuk om te horen..
Nee, niet gezien. Ik zal eens kijken of ik het terug kan zien. Ongelooflijk! Ze heeft vandaag 2 boterhammen met appelstroop op!! Ik sta er echt van te kijken. Het ging er zo goed in!!! Dat geeft de burger moed! Net ook nog wat mango op. Echt fijn!