Rapleymama's

Discussie in 'Voeding' gestart door Trees, 30 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Linnie, wat fijn dat je meisje weer eet opeens!

Hier: mijn dochter geeft de voorkeur aan tomaat boven pannekoek!
    Vandaag Rapley met tomaat, pompoen en pannekoek.

Ik had 150 ml moedermelk over van het KDV. Het is de laatste dag dat ik het kan geven, maar ik heb geen zin om een fles te geven en te kolven. Dus dacht ik: pannekoek van moedermelk, gebuild meel en volkorenmeel en ja ook met ei. Ik weet dat ze volgens Kleintjes pas ei mag vanaf 9 maand en ze is 8,5 maand.Volgens het CB mag het wel. Tsja... lastig. Maar goed. Ze heeft haar 2 tomaatjes lekker opgesmikkeld, van de pompoen hoefde ze niets en ze heeft het bij een paar hapjes pannekoek gelaten. De pannekoek vond ze wel heel interessant. Lekker aanzitten en mee gooien dus. In de mond stoppen en weer uitspugen. De pompoen negeerde ze tot op het laatst. Ze heeft het nog wel geprobeerd, maar alles weer uitgespuugd. Nou ik heb er weer van genoten. Ik heb ook foto's gemaakt van haar 1e pannekoek en zal eens kijken of ik die in mijn album kan zetten volgende week.

2. pareltje2212

pareltje2212 Fanatiek lid

17 mei 2007
    1.542
    300
    83
    Vrouw
    huismoeder
    Leusden
    Ik ben afgelopen dinsdag met rapley begonnen samen met ons meisje Nathanja. Ze vind het erg interessant en heeft al verschillende groentes een beetje geproefd, peer en broodkorst. Ik ben heel benieuwd hoe het verder allemaal gaat.

3. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Leuk zeg! Lekker meeschrijven, zou ik zeggen. :)

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Welkom, pareltje en nathanja!

5. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Wil even een filmpje met jullie delen... Liesbeth heeft overduidelijk zo'n plezier in wat ze doet, ik word er helemaal blij van!

Het 'eten' is al klaar, maar ze werd er wel vrolijk van!

http://youtu.be/FBhAn35i0Pc

6. fafa

fafa Niet meer actief

awwww... wat een droppie! :) vrolijk meisje

en die komt niks tekort zeg... lekkere spekarmpjes ;)

7. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ fafa: haha, nee... Ze is ook echt gek op eten, zowel melk als andere dingen. wordt ze helemaal enthousiast van... weegt al 10 kilo ;)

8. fafa

fafa Niet meer actief

het schijnt dat we een strenge winter krijgen, dus een beetje extra "padding" kan geen kwaad, toch? ;)

en dat is genieten he? als ze zo lekker enthousiast reageren op eten?

9. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Ik vind het mooi om te zien ja.. Haar papa zegt dat ze het van mij heeft hihi

10. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ohw, Mrs Hair, wat een lief meisje heb jij, wat een dot!

En die spekarmen die moet je koesteren, ze gaan ooit weg en dan ga je ze nog missen hoor!;)

11. Nemo81

Nemo81 Actief lid

16 mrt 2010
    338
    0
    16
    Even een Rapley vraagje.

Wanneer zijn jullie kindjes echt meer gaan eten?

Onze zoon is nu ruim 7 maanden. Wij doen hier ook Rapley. 's morgens stukjes brood, 's morgens borstvoeding, 's middags stukjes brood, tussendoor rijstwafel of zoiets, 's avonds avondeten. Hij eet van dit alles nog niet echt veel (het is meer spelen, voelen en proberen). Verder krijgt hij borstvoeding op verzoek.

12. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Dan eet hij toch lekker mee? Hier ook vanaf het begin af aan groenten en fruit mee eten en J is pas met 8 maanden brood gaan eten - daarvoor reageerde ze er niet goed op - waar mogelijk paste wij ons eten aan haar aan en anders kookte ik voor haar iets anders. Als proeven goed gaat, kan je ook dingen als maceroni, rijst en als je het qua troep aandurft, sausjes voorschotelen om te proeven! Spagetti en rijst krijgt ze hier wel van een lepel hoor, ze vind het het lekkerste met veeeeeeel saus met daar een beetje spagetti door geroerd dus dat geven we met een lepel.

13. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Idd gewoon lekker mee laten eten, hoeveelheid is op die leeftijd echt nog niet belangrijk... Ik weet dus ook niet goed meer wanneer ze echt mooie hoeveelheden binnen kreeg, want heb er nooit zo op gelet.

14. fafje

fafje Niet meer actief

hier best wel snel dat ie gelijk veel at...maar was echt een vreetmonster(lees gulzig hongerlapje :p)
    met 8 mnd had hij dnek ik 1 of andere groeispurt want toen at hij ehct super veel....dat is later wel afgenomen!
    (maarja mijn zoontje was toen ook al van de bv af, mss speelt dat mee)

15. eeneneen isdrie

eeneneen isdrie Actief lid

1 jun 2010
    342
    5
    18
    :D echt een lief filmpje! knappe meid en lekker vrolijk en idd lekker armpjes zeg! *smelt*

hier wordt al best veel gegeten vind ik....:) en weinig geknoeid in 3 weken tijd... (maar dat kan ook liggen aan het feit dat we een lopende stofzuiger hebben en nee we hebben geen hond maar katten:D)
    maar groeien ho maar;)

ongeveer een halve peer 3/4de boterham, 5 schijven courgette en een handje brocolli en soms nog een rijstewafeltje. best veel vind ik.. en we vinden echt weinig terug in zijn stoel en op de grond... zijn regelmatig verbaast dat we niets kunnen vinden als hij een nieuw stuk wilt....:$:D

wij durven nog niet grotere hoeveelheden te geven omdat hij gevoelige darmpjes heeft,(en regelmatig weer gillend wakker werdt na introductie van bv banaan en bakken vol;) stoofpeer) maar ik durf ook niet goed minder aan te bieden omdat hij dan misschien tekort komt...;) ik weet dat hij met bv op verzoek dat niet zou moeten hebben, maar een 9 ponder die nu nog geen 15 pond weegt:) groeit niet echt hard....
    (het zou mij heerlijk lijken dat mijn kindje zo duidelijk aangeeft nog niet zoveel behoefte te hebben aan andere dingen dan alleen aan mama's melk! :))

en ik had ook nog een vraagje... ik heb een kakifruit van mams gekregen. staat niet op kleintjes schema, maar dat kan toch wel? en sharonfruit?

16. fafje

fafje Niet meer actief

kaki, is belangrijk te wachten tot het ehct goed rijp is...ik vind het echte en heel mild soort fruit...heel zacht van smaak...mn zoontje is er gek op...hij is natuurlijk wel ouder...dus zou niet weten of het al "mag" ....

sharonfruit ken ik niet??????????/ wat is datttt

17. zogelukkig

Ik kan niet zoveel met 'veel' eten, ik kan wel wat met 'voldoende'.

Is 'veel' goed? Of beter? Beter dan wat? Want hoe meet je 'veel'? Ik kan en doe niks met vaste schema's, maten en gewichten. Ik kijk gewoon naar de signalen van mijn kind, geef hem de regie en vertrouw erop dat hij 'voldoende' krijgt.

Nemo; ik denk dat het goed gaat! Je zou wel fruit aan kunnen gaan bieden!;)

18. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Mrs Hair, wat een schattig filmpje! Heerlijk meisje! :D

Nemo, mijn dochter is volgens mij een uitzondering, maar zij begint nu pas te eten. Deze week heeft ze voor het eerst echt goed d'r brood gegeten, daarvoor was het happen, kauwen, uit d'r mond halen en weggooien. Zacht fruit en zachte groentes gingen wel iets beter, maar bewust slikken lukte nog niet, het meeste wat ze binnen kreeg ging er per ongeluk in.

Eeneneen isdrie, ik heb onlangs kaki gegeven, dat ging goed. Ik heb wel eens wat gelezen over iemand die allergisch was voor kaki, maar ik heb geen idee of dat een uitzondering was of dat het echt een allergeen is.
    Zoals ik al zei, mijn dochter begint nu pas te echt te eten. Daarvoor had ze ook veel behoefte aan melk. Ondanks dat ik me er af en toe onzeker over voelde, heb ik het zo gelaten. Ze bleek ook heel gevoelig te reageren op vast voedsel, dus misschien gaf haar lichaam het zelf al aan dat we het rustig op moesten bouwen.

Ik heb vanmorgen pannenkoeken gebakken (man is jarig ;):p). Gisteravond heb ik beslag gemaakt van bloem, water, gist, suiker en een klein snufje zout. Dat heb ik de hele nacht laten rijzen en vanmorgen dus gebakken, ging heel goed! Eindelijk een fatsoenlijk receptje voor pannenkoeken, zonder melk, ei en soja. :D
    Dl heeft er ook van geproefd, voor haar met plakjes banaan. De banaan vond ze het lekkerst. :p

19. fafje

fafje Niet meer actief

wat een lieve foto! wat goed dat je een recept hebt zonder al die dingen!

gisteravond lustte meneer ineens mais weer ( tijdelijk wa shet "vies")....heel schattig echt per korrel eten haha...duurt helemaaaala niet lang hoor :p

20. zogelukkig

Linnie: die pannenkoek ziet er goed uit!

Ik doe altijd volkorenmeel (spelt, boekweit, haver oid) en een deel spa rood en een deel yoghurt, want ik gebruik ook geen ei. Gen melk, maar dus wel yoghurt. Verhoudingen moet je mij niet vragen, want ik doe altijd maar wat!:p

Deel Deze Pagina