haha ja zo kan het idd ook gaan maar super joh Duchess, ach en weet je te snel af vallen is ook helemala niet fijn voor je lijf...eten en sport is toch wel de key... ik was toen 13 kg aangekomen, maar 10 kg was er gewoon af na 10 dgn ...vond ik echt bizar!...die laatste 3 heb ik nooti op gelet maar ik kon het zien aan mn broeken die weer goed gingen zitten...en op zich vond ik die 3 kg ook niet storend...dus nougoed ik ben echt beneiuwd! @hier, geef ik net een rozijntje, zo'n grote gele....wortd me dat toch es uit mn handen geduwd...en trekt een heel vies gezicht...lust ie dus ook blijkbaar INEENS niet meer haha
Ik wilde idd niet snel afvallen, dan zit het er zo weer aan denk ik... En ivm de borstvoeding wilde ik ook niet te hard gaan. Ik zit nu ook nog 5 kg boven het gewicht voor mijn zwangerschap, maar toen was ik vrij dun. Ik pas nu weer in maat 36, en kom van 44.. Dus een heel verschil. Maar de broeken van voor de zwangerschap ga ik never nooit niet passen (spijkerbroek maat 26) maar dat wil ik ook niet. Ik was naar mijn idee toen echt een meisje en nu een 'vrouw' Haha! Gekke M! Rozijntjes zijn hier ook soms wel en soms niet lekker, haha!
duchess, wow wat een grooot verschil als je het zo in maten zegt heh hahah! nou en 36 is toch ook prima, ik weet wat je bedoelt met meisje-vrouw, ik zat toen in 25....hoeft van mij ook niet meer .. eerst woog ik altijd 48-50 en nu vind ik 50-52 perfect hahah lachweekend om die cijfers zo te zien...maar ja ik ben ook nog maar 1m 58 hahaha Heb trouwens weer avocado in huis, heeft ie ehct al lang niet meer gegeten...ben heeel beneiuwd of hij het nog lust! zou zonde zijn, wnat hij was er gek op!
50 kilo?? Dat heb ik nooit gewogen sinds ik uit de groei ben volgens mij! Maar ik ben behoorlijk lang. Toen ik 20 was, woog ik 60 kilo en toen was ik echt mager. Maar ik heb nu wel kledingmaat 44 ipv 48 en daar ben ik wel blij om, kan je toch in wat meer winkels terecht. Door het sporten worden de verhoudingen ook wat beter, dat vind ik eigenlijk belangrijker dan wat de weesgschaal aangeeft. Ik houd alleen die stomme muffintop! Had laatst een feest en had een mooie jurk aan met zo'n waistnipper eronder, dat was wel strak (letterlijk en figuurlijk!).
haha wat houdt dat in muffintop ?? ja maar ik ben dan ook ehct een dwerg vergeleken normale mensen maarja indisch/moluks bloed heh...geloof allemaal gemiddels 1.60m hahahahaha
Zo'n slappe lubberbuik. Meer vel dan vet zeg maar.... Maar ja, wat wil je: ik was 40 kilo aangekomen. Was er 30 binnen 10 dagen weer kwijt en dan krijg je dus zo'n hangbuik. Die train je er dus ook niet af he! Maar ik vind het erg lelijk en als we geen kindje meer willen, dan gaat het mes erin, serieus!
Zwangerschapskilo's! Poeh, ZG, 40! Kan me heel goed voorstellen dat je nu wel in je maag zit met je buik. Wat een verschil moet dat zijn geweest, 10dgn later weer 30 er af. Ik had er hier 11kg in totaal bij. Was na een dag al 6 kg kwijt maar de rest wat langer over gedaan. Na het stoppen met de bv ben ik ook nog 3 kg afgevallen. Nu zit ik 2 kg onder mijn start gewicht van voor de clomid, daar kwam ik ook 2 kg van aan! Vind het wel prima nu al mag mijn buik nog wel wat strakker. Ik ben misschien ook wel te kieskeurig vanuit mijn hardloop achtergrond, toen woog ik maar 46! Hier heeft sukkebaby vandaag weer ietsje beter gegeten. Had maaltijdsoep gemaakt, de "vulling" heeft hij los voor zich gehad en de boullion kreeg hij met het lepeltje. Ging opzich prima. Gek was alleen dat hij courgette en pasta eerst op de grond gooide en als ik daar en stukje van met het lepeltje gaf at hij het wel gewoon... Hij lust het dus iig nog wel!
Ik had zwangerschapsvergiftiging en ging heel snel heel veel vocht vasthouden. Die week in het zh ben ik 10 kilo aangekomen, allemaal vocht, ik was ziek, at haast niks meer. Ik heb echt mooie slanke onderbenen en ik kreeg olifantspoten! Mijn zusje herkende me niet eens toen ik in het zh was opgenomen! Een gemiddelde baby met toebehoren weegt 12 kilo, maar bij mij was alles groot en veel: placenta, vruchtwater, etc. Als ik bij 40 weken was bevallen, was zoon ruim 9 pond geweest. Zo snel afvallen, dat is niet goed voor je huid, die krimpt dan niet mooi mee, dus is het nu een en al flubber... Met striae ook nog, bah!
oh joh nog nooit van die term gehoord!! sorry maar jeetje 40 kg!!!! dat is wel heftig...heb je daarom ook meer last van je bekken gekregen ( dacht zoiets van je gelezen te hebben toen in bv topic) Maar ik begrijp wat je bedoelt...en idd mes erin,..ach whatever...al sje je er maar beter door voelt!!! En wat ben er snel 30 afgevallen! wow!! merendeels mss ook vocht dan heh???
oh ik lees het nu, heftig joh dat je ook nog es zw vergiftiging had! ja die straie dat is het kutte gelijk heh....ehct akelig verschijnsel vanm het lichaam haha! ik heb het op mn heupen ...LEUK NA de bevallign pas...( dnek tijdens de bevalling erin gescheurd)
Pff, dat is wel bizar, 10 kg in een week. Gek soms hé, wat ons lichaam allemaal uit spookt! Dan heeft jou lijf helemaal een op donder gehad zeg! Sukkebaby heeft al vanaf donderdag diarree, moet zo dus met hem naar de HA.... Ben benieuwd....
Buikgriepje? Hier ikzelf toevallig sinds gisteravond, pff! Heftig hoor ZG! Hier ook onder de striemen jammer genoeg.. overal, armen, buik, borsten, bovenbenen, billen, kuiten.. Maargoed hier vlogen de kilo's er ook ineens heel hard aan (geloof in 8 weken 20 kg) en dan scheurt het. Heb ook een hangbuik maar gelukkig vrij goed op te lossen met corrigerend ondergoed.. en het is toch ook nog wel wat strakker geworden. Waarschijnlijk het vet dat eronder zat.
He dames, even een vraagje: hebben jullie ervaring met verstopping na spruitjes? Heeft ze donderdag IETSJEPIETSJE van gegeten nl, voor het eerst. En daarna weinig gepoept, tot vandaag eigenlijk, nu is ze er vanaf volgens mij.
Zo, jullie hebben flink gekletst. Ik zal zo even bijlezen. We zijn net bij de HA geweest. We moeten de dosis lactulose wat we aan dl gaven verdubbelen. Als het binnen 2-4 weken niet over is moeten we terug en krijgen we een zwaarder middel. Ook hebben we het over haar hoesten en kortademigheid gehad. Huisarts vermoed beginnende astma.. Dus dat is mooi k*t. Ik was er al bang voor... Het zit allemaal in de familie. KMA, astma, eczeem e.d. Alleen het eczeem is haar gelukkig nog gespaard gebleven. Hij vond haar te jong om al aan puffers te beginnen, dus ook dit moeten we nog even aankijken. Ze gaat pas aan de puffers als ze echt gaat piepen.
@Mrs hair, ik geef normaliter ook niks met suiker. Maar nu een klein beetje door de pannenkoekenmix vond ik geen probleem. Voor de rest eet of drinkt ze niks met witte suiker. Wil ik voorlopig zo lang mogelijk uitstellen. Maar een enkele keer een uitzondering op de regel moet kunnen. @Nemo81, wij houden de knoeiboel onder controle door een sillybillies slab en dan een theedoek over haar benen. Kleedje op de grond wat ik na het eten uitklop. Ik heb ook een andere sillybillies besteld, die kan je op de rug knopen, leek me handig, want bij die gewone slab valt het er altijd nog naast. Voor de echte natte, knoei dingen kleed ik haar om en krijgt ze een oude pyjama aan. Die gaat op 60 graden de was in. Wat betreft cb. Die bemoeien zich niet zo met het wel/niet eten van dochter. Ik benoem het ook niet specifiek. Wij zijn is augustus verhuisd, hiervoor woonden we in Den Haag en daar had ik een super leuk, meedenkend cb. Nu wonen we in Gouda en hier is het 3 x niks. Ik kan niks met hun adviezen. Ik ga dan ook alleen nog maar naar de afspraken met de arts. @Vaste volgorde, hier ook zoveel mogelijk. Alleen man en ik zijn best chaotisch en soms heb ik er heel veel moeite mee om alles in een vaste volgorde te doen. @wintertijd, hier geen last van. Dl slaapt toch al slecht, dat uurtje meer of minder wordt hier niet opgemerkt. Hoewel ik trouwens merk dat ze meer een avond dan een ochtendkind is. Geen idee of dat nu al kan. Maar vroeg ik bed leggen is hier onmogelijk. Uitslapen gaat daarentegen weer wel goed. Meestal zo tussen 08.00 en 09.00 uur. @postzwangerschapslijf, ik was in de zwangerschap 20 kg aangekomen. Die zijn er vooral de laatste 12 weken aangekomen, toen ben ik volledig thuis komen te zitten, oa vanwege een depressie. Dat was dus met een deken over m'n hoofd in bed doorbrengen en eten.. Ja, dan gaat het hard met de kilo's. Op m'n onderbuik zit striae, helaas... Ik weeg nu wel 6 kg minder dan voor de zwangerschap. Maar dat komt ook met name door m'n dieet. En we zijn veeeel gezonder gaan eten. @Sukke, Beterschap met sukkebaby! @Babel, hier nog geen spruitjes gegeven.
Sukke: hoe was het bij de ha? Linnie: beginnende astma?? Toevallig is het onlangs bij mijn neefje van 6 (of 7) geconstateerd. Continue verkouden/hoesten, dus eerst de amandelen eruit. Toen was het: chronische verkoudheid (wat is dat nu weer?). Maar toen hij bleef piepen is er in het zh aanvullend bloedonderzoek en een longfunctietest gedaan. "Puffers" daar wordt liever niet zo jong al mee begonnen. Nu heeft hij die wel, maar alleen bij verkoudheid/benauwdheid, niet voor iedere dag. Als de ha aan astma/copd denkt, zou ik dat wel verder willen laten onderzoeken. Hoeveel lactulose geven jullie nu?
We gaven in eerste instantie 5 ml per dag. HA adviseerde om nu 's ochtends 5 ml te geven en eind van de middag nog een keer 5 ml. W.b.t. astma. Ze is pas een aantal weken zo aan het kuchen. Dus de huisarts wilde het nog even een paar weken aankijken. Behalve als ze nog benauwder gaat worden, dan moet ik wel eerder terug komen. Ze is trouwens zelden verkouden, ze heeft ook nooit een loopneus, ik heb überhaupt pas één keer een beetje snot bij d'r gezien. Het uit zich bij haar dus voornamelijk in een droge hoest ('s nachts) en zwaar ademen / benauwdheid.
Ze is neem ik aan wel echt benauwd, he, als ook de dokter dat zegt? Stom misschien, maar ik zeg het omdat ons meisje al een paar keer een periode een rare piepende adem heeft gehad, gewoon omdat ze dan "leuk" vond, zeg maar. Omdat ze de stembanden ontdekken en hun eigen geluid, zoiets. Eng om te horen, en ben er de eerste keer ook mee naar de dokter geweest, maar niets aan de hand dus.
Nou heerst er ook een heel vervelend hardnekkig virus hoor! Wij hoesten hier allemaal al weken. Bij mij werd het uiteindelijk longontsteking en ik heb ab en ventolin gehad. Zoon hoest 's nachts meer en tijdens het drinken piept hij ook. Wij zijn verder niet bekend met astma/copd gelukkig. Maar mijn longen hebben in mei ook al een optater gehad, toen heb ik ook 2,5 week gehoest. Voordat zoon kwam, was ik niet zo vaak verkouden! Sinds vorig jaar herfst is zoon steeds verkouden, daarvoor nooit.