Rapleymama's

Discussie in 'Voeding' gestart door Trees, 30 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fafje

fafje Niet meer actief

beterschap ladies en ook voor d ekindjes! klinkt niet leuk!! bah helaas heb ik al die ongemakken mn hele leven al

chronisch verkouden...tja zoiets heb ik ook...weingi tijden dat ik niet es een verstopte neus heb.....minste geringste stofje of mn neus gaat al lopen..

deze afgelopen maanden ook erg benauwd geweets, ik wijt het aan het weer....ik merk het zodra ik echt mn ventolin nodig heb...nromaal gesproken, sporadisch...en nu weer ehct een par x per week...bah!

@hier, vammiddag scrabbled eggs gemaakt, nou hij smulde ehct!...lekker makkelijk btj grote stukjes, vond ie erg lekker eten met zn handjes

cracottes vind ie ook weer heerlijk, dus tegenwoordig is dat zn enige tussendoortje

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Fafje: dus jij hebt ook ventolin? Ik heb die blauwe en mocht vorige week max. 4x per dag. Ik heb nu nog 1 a 2x per dag nodig.

3. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    @lijf: Poeh, als ik jullie verhalen hier zo lees is mij een hoop bespaard gebleven... Ik heb geen scheurtje striae, gelukkig en ook niet vreselijk aangekomen dus.

@Linnie: Jeetje wat balen. Dat er ook nog bij. Mijn man heeft als kind onwijze astma gehad, heeft ook 1,5 jr in een astma centrum gezeten. Daarbij ook extreme eczeem. Dat laatste heeft sukkebaby wel al een beetje, elleboogjes, knieholtes. Wat rode droge plekjes maar hij heeft er echt totaal geen last van en het komt en het gaat ook. Wel een erg droog huidje. Bij ieder droog kuchje, piepje of rocheltje wat manlief heeft wil hij het liefst al naar de HA. Hij heeft er echt zo bang voor dat sukkebaby dat ook allemaal krijgt. Hopelijk valt het bij jullie ook mee. Het is zo al wel genoeg! Hopelijk slaat de lactulose aan!

@zogelukkig: ja, de huisarts. Advies: 2á 3 dgn ALLEEN maar ors geven!!!!! :$ Dus helemaal niks anders!!!!!! Vind het zo zielig, dan krijgt hij toch honger? Maar volgens HA en CB (manlief had hun ook gebeld) is dat niet en zitten er ook goede stoffen in ORS. Als ik hem wel wat wil geven dan alleen witte "dingen" dus wit brood, bloemkool, witte pasta, geen fruit ivm vezels! Maar dus ook geen melk voeding!!!! Al had hij het ook wel over half ors half melk.... Ik denk toch dat ik voor dat laatste ga. Vind het zo sneu om hem alleen maar 3 flessen van dat gore spul te geven. Als ik merk dat het dan nog niet beter wordt kan ik dat altijd nog gaan doen!

@Spruiten hier ook nog niet gegeven, wil ik binnekort wel gaan doen.

@wintertijd: hier totaal geen last van gehad! Was er wel bang voor maar hij slaapt nog super!

@Manlief had sukkebaby gisteren een samsonkoekje gegeven!!! :( Dat was dus de allereerste keer dat hij dus iets onwijs zoets kreeg.... Zit ook honing in, dus was er even niet zo wijs mee. Maar heb me er maar bij neer gelegd. Hij zal ze niet meer geven! :)

4. fafje

fafje Niet meer actief

ja die heb ik ook!
    zo'n diskus

allerbelangrijkst is dat je vantevoren even heel goed diep ademhaalt en ook heel erg goed uitblaast en het vervolgens in neemt...ik heb em max 2x per dag nodig...vanochtend toevallig al

maar soms kotm het bij mij ook van de kachel, hond, pfff..uhh wat niet hahahah ik ben een rondlopende allergie bom ( thankgod die kleine tot nu toe nog niks!)

5. zogelukkig

Ik heb het nu vooral als er open haarden aangaan en als ik fiets langs een drukke weg, had ik nooit!

Wat ik wel vind met die Ventolin-diskus, is dat het zo achterop je tong blijft plakken, herken je dat? Ik spoel dan even na met water.

6. zogelukkig

Nou ja!:$
    Helaas is je huisarts niet zo goed op de hoogte, want het is heel ouderwets om vezels te vermijden bij diarree. Het is juist goed om vezels te nemen bij diarree!
    Als u last heeft van diarree of dunne ontlasting is het juist beter om bruin brood te eten, in plaats van wit brood of beschuit. In bruin brood zitten veel vezels. Deze vezels komen onveranderd aan in de dikke darm. Daar werken ze als een soort spons: ze nemen vocht op. Hierdoor wordt harde ontlasting zacht en soepel, terwijl dunne ontlasting juist indikt door de sponswerking.
    Als u last heeft van diarree, mag u normaal gesproken alles eten waar u trek in heeft. Probeer zo normaal mogelijk te blijven eten, en drink extra veel. Heeft u last van bloed of slijm bij uw ontlasting? Of heeft u behalve diarree ook last heeft van (hoge) koorts? Dan is het verstandig om contact op te nemen met de huisarts.

bron: spijsvertering.info

Maar ik ben slechts natuurvoedingskundige en geen arts.;)

Als je zoontje trek heeft, zou ik hem gewoon laten eten en drinken wat hij wil. Ik vind 2 a 3 dagen ors een heel raar advies, zo krijgt je kindje helemaal geen bouwstoffen binnen!

7. fafje

fafje Niet meer actief

ja idd, ik heb me ooit door een surinaamse vrouw laten evrtellen, dat ze in suriname met water na MOETEN spoelen...

omdat het medicijn niet goed ozu zijn als dat op je tong blijft...dat je last avn je keel kan krijgen daardoor ofzoiets...sindsdien spoel ik trouw met een slok water :D

ik heb dat ook bij openhaarden (droge lucht, ook airco ruimtes) en idd stof ...super vervelend

8. fafje

fafje Niet meer actief

sukke, vind het ook een erg apart advies en klinkt idd ene btj ouderwets....meerdere ha hebben mij verteld juist vezels tot je te nemen!....maarja...wel lastig nu heh...zielig man beterschap

9. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Ja, ik dacht juist ook dat het beter zou zijn. Het voelde ook al zo totaal tegen mijn principes in om wit brood e.d. te gaan geven maar heb het wel trouw gekocht vanmiddag en hem net wat van gegeven. Ben hem nu ORS aan het geven, heb het geproeft en is gelkkig niet zo vies als die voor volwassenen. Hij drinkt het ook nog. Kijk wel hoe hij er op reageert wanneer ik het gewoon naast de normale voeding geef. Thanks!

Enne, na puffers is ook eigenlijk het advies om standaard te spoelen, is ook erg slecht voor je tanden als het daar op blijft zitten. Als het kan ook eerst puffen en dan tandenpoetsen. Als je het bijv voor de nacht of bij het opstaan neemt... ;)

10. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Protocol bij inhalatie is ook officieel dat je een glaasje water klaar moet zetten. Ik heb het zo geleerd om vooraf de patiënt een slokje te laten drinken en achteraf.

11. fafje

fafje Niet meer actief

stom wnat is mij dus ehct nog nooit verteld ( was dus ook een btj geschrokken toen ik dat hoorde)

heb er meerdere malen over gehad met div huisartsen...nog nooit heeft 1 van hun een opmerking daarover gemaakt..vind dat wel raar eigenlijk

12. Kwekijzer

Dat is ook stom, maar eigenlijk is dit meer het werk voor een apothekersassistent. Dit heeft met het verzorgende gedeelte te maken en daar heeft een arts 'zusters' voor of een apothekersassistent ect:p Niet rottig bedoeld, maar de meeste artsen kunnen ook niet goed verbinden, doen ze amper, laten ze vaak aan hun assistent over. Ander vakgebied denk ik.

13. fafje

fafje Niet meer actief

ja gek heh...al vind ik het toch een belangrijk iets om te blijven vernoemen...maarja mss zien ze dna in mn receptendossier/verleden dat ik het al zo vaak heb gehad, dat ze denken, oh die is een prof puffer :p:p

@hier, oh nou weer wat ie ineens weer lust > komkommer....hij heeft heel goed gegeten avdnaag! kaki nog als toetje....ik schil het gewoon en geef partjes...hij smult er echt van!

14. Kwekijzer

Ja hahaha, dat kan:p

15. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Zo, bijgelezen!!
    Inderdaad, na astmapuffers spoelen, inverband met schimmel vorming.

Sukke, vervelend, die diaree! Peuter diaree zeggen ze vaak, toch? Drinkt hij veel appelsap? Dat schijnt een van de oorzaken te kunnen zijn. Ik zou zelf ook gewoon bruinbrood geven hoor morgen, vezels zuigen inderdaad juist vol vocht en maken de ontlasting dikker/voller. Lijkt me beter voor de darmpjes.

16. zogelukkig

Schimmelvorming?:$

17. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ja, ik zeg het verkeerd denk ik, maar door de medicatie op je mond slijmvlies zou je een schimmel ( candida ) kunnen krijgen, spruw dus eigenlijk... Rood, witte vlekken, pijn. Daarom spoelen na het puffen.

18. fafje

fafje Niet meer actief

jeetje dat jullie dat allemaal al wisten!!!! nou ZG gelukkig wee jij het ook nu, en ik ga het nu al helemaal nooit meer vergeten :D:D

@diarree, ja mijn zoontje heeft ook direct zachtere ontlasing na het drinken van sap ( maakt niet uit wat voor) ik geef het daarom ook niet elke dag!
    Maarja dat is geen echte diarree dus weet nie of het hetzelfde is!

19. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Nee, hij krijgt nooit appelsap! Veels te zoet, vind ik! Sowieso krijgt hij eigenlijk bijna nooit sap, hooguit 2 keer in de week een flesje (biologische diksap) en die drinkt hij dan niet eens altijd helemaal leeg.

hij heeft de ors gisteren en vanmorgen iig goed op.

20. zogelukkig

Mijn hemel, zou ik/we nog spruw kunnen krijgen ook! Heb hem bijna niet meer nodig, gelukkig.

Deel Deze Pagina