Ik denk dat dit ritme voor ons ongeveer wel haalbaar zou kunnen zijn. Ze is nu met het wisselen rond 16:00 uur ook echt wel weer moe. Vanmiddag bij mijn man is ze om 15:30 uur naar bed gegaan, dus ik ben benieuwd wat ze doet. Of ze nou ook eerder dan 18:00 uur wakker wordt. Ik ga in ieder geval voor het slapen gaan een flesje aanbieden in vervolg. Had ik geloof ik al gezegd, ik moest er zo straks even tussen uit
ja dankje Ik denk daarom dat ze het nu ook zat is dat ik haar wakker maak. De reden waarom ik het al die tijd wel gedaan heb is omdat ze het echt niet inhaalde door uitzichzelf wakker te worden of het overdag erbij te drinken. Ze vind het dan wel prima ofzo. Of ze melde zich rond 2:00 uur in de nacht en dan vervolgens rond 5:00 weer. Dat heb ik heel lang zo vol gehouden, maar toen ze naar het ziekenhuis ging voor haar reflux hebben ze het daar omgegooid. Dat moest toen ook, gaf hier ook rust.
Kijk; als een kindje zo ziek is (virus, voedselvergiftiging) dat het er van boven of onder uit blijft lopen, dan moet je wel ORS (of alleen bv) geven, omdat het kindje anders uit zal drogen. Een kindje dat wel eet en drinkt, zoals Sukke haar kindje, heeft echt geen ORS nodig. Het klopt dat mijn zoontje alleen bv kreeg toen hij dat heftige spuugvirus had, maar dat was omdat dat het enige was dat hij binnen hield. Ik bood ook water aan, maar dat kwam er met een grote boog weer uit. Verder was hij te ziek om iets te eten.
Wat ben ik blij met jullie!!! Dat advies van de HA vond ik zo raar en werd er ook een beetje onzeker van. Ga Manlief straks ook jullie reacties laten lezen, hopelijk staat hij er dan ook achter om hem gewoon eten te blijven geven. Was bij de da geweest voor dat VSM spul, ZG, maar ze hadden alleen vanaf 6 jr. Hadden ook nog ORS op rijstewater maar dat heb ik niet genomen. Ben nu rijst aan het koken dus hij krijgt vanavond rijst met groente en dat water bewaar ik. Vanmorgen had ik hem ook al een rijstewafel gegeven. Rijstebloem krijgt hij hier 's morgens en 's avonds door zijn fles. Zouden jullie dan nu helemaal kappen met de ORS? Net weer poep op zijn buik. Deze keer wel compleet met de schillen van een halve courgette. Thanks voor de tips qua voeding ook. Heb hem vanmiddag ook een banaan gegeven die net geel was zeg maar. Ga morgen op mijn werk ook is aan onze afdelingsarts vragen wat zij adviseert. Hoelang mag dit zo duren volgens jullie?
sukke, beterschap, ik heb er niet echt verstand van...maar idd hopelijk helpt de banaan het ietsje vaster te maken! nu het toch over poepen gaat ... mijn zoontje poept al een paar dagen 3x per dag !!!! best wel veel heh!????....heb wel het idee dat zn tandvlees dikke is en meer bobbels...dus mss van de tandjes? hoeft het niet per se zure poep te zijn? wnatd at heeft ie eigenlijk nog nooit gehad... (overigens normale poep, ene x wat zahcter, andere x wat droger)
Dat warm in de middag dacht ik al. Is meestal op een boerderij, toch?! Waarom eet veerle alleen al om 11.00 warm, of eten jullie ook zo vroeg al? Krijgt ze overdag ook nog fruit of doe je dat ook 's avonds? Ow, wacht ik zie nu dat stukje van het fruit. Ik gaf toen 's morgen borst en boterham, tussendoor fruit smiddags bv en brood, smiddags weer fruit en dan avondetn en yoghurt + bv
Ja, Okugest is vanaf 6 jaar, maar dat is omdat het homeopatisch is en dus niet getest, veiligheidsmarge zeg maar. Diarree zoals jouw zoontje heeft kan wel langer duren. Het is geen waterdunne diarree, maar kledderbrei toch? Heeft hij iets nieuws gegeten de laatste tijd? Uit eten geweest? Mijn zoontje kon niet tegen mandarijnen bijv. Is dit al begonnen sinds je bent gestopt met de bv? Is hij verder ook ziek; erg moe en koortsig?
@ZG: Nee niks anders gegeten. Mandarijnen wel maar daar ben ik dik een maand geleden al mee gestart! Nou, over het algemeen is het wel water dun. af en toe van die kledderbrei maar meer niet dan wel. Verder niet meer moe, koortsig. Wel wat humeuriger/ hangeriger. Zou ik vanavond zijn fles aan kunnen maken met rijstewater? 100 cc rijstewater, 80 gekookt gewoon?
Het kunnen ook parasieten, schimmels of bacterieen zijn. Als het naar jouw gevoel te lang duurt, terug naar de ha om de ontlasting te kweken! Dacht de ha dat het een virus was? Het is gewoon hartstikke vervelend he! Fles met rijstewater kan je doen, hopelijk drinkt hij dat dan. Drinken is belangrijker dan eten.
Ja, hij had het wel over een virus maar zei niet expliciet dat dat het nou was. Ga het wel met rijstewater proberen. Doe ik wel 50/50/80.
@Sukke: beterschap en sterkte daar! Mijn dochter is nog steeds gek op spinazie! Gisteren heeft ze het voor de 3e keer gegeten (niet vaker dan 2x per week, hoor). Tot nu toe is het nog altijd schoon op gegaan. Ik geef het wel van een lepeltje. Dus eigenlijk off-topic Geven jullie je kindjes wel eens venkel? Ik ga dat vanavond proberen. Even bakken. Of zal ik het toch maar koken?
aguilegia, ik heb venkel wle es gegeven uit de oven met tomaat en ha het dan gekruid met wat oregano...heb het ook es door een stamppotje gedaan...hij vond het wel wat, niet echt denderend ofzo
Venkel met tomaat is inderdaad een goede combinatie. Ik ga het eerst maar eens gewoon bakken in een beetje olie, met tomaten erbij en krieltjes. Ik vind zelf venkel behoorlijk lekker, maar mijn man houdt er minder van. Maar met het juiste recept vindt hij het toch lekker.
Nee, venkel geen succes. Gebakken krieltjes ook niet. terwijl ze ze geprakt met een beetje boter wel graag eet. De tomaatjes wel, die werkte ze één voor één naar binnen, maar ja... die eet ze zo vaak. Ik geef altijd één ding waarvan ik zeker weet dat ze het eet, doen jullie dat ook? Zo nee, wat doe je dan als ze niets eten? Nog wat anders geven of alleen na een fles/borst naar bed? Edit: ze heeft de venkel wel geproefd, hoor. Dus dat is natuurlijk wel goed!
Ik heb een hele tijd dingen erbij gegeven die ze lust, maar dan at ze elke avond wortel/tomaat/erwtjes. Nu doe ik dat niet meer en meestal eet ze 's avonds een half hapje. Tenzij we spagetti eten, dan eet ze werkelijk 2 borden! Maar ik geef op dagen dat ze echt niets eet wel een papfles 's avonds de laatste tijd, want ze eet zowizo slecht nu. Edit: Want nu lust ze ook geen wortel, tomaat en erwtjes meer.... Alleen broccoli...
Ik gebruik wel veel venkel, als ui zeg maar. Lekker en makkelijk in de ratatouille met courgette, paprika, tomaat. En dan serveren met volkorenpasta of rijst of couscous ofzo. Sukke; hoe is het met de diarree?
ik geef sinds hij "moeilijk"wel 2 groentes, 1 waarvan ik zeker weet dat ie het gaat eten, bijv wortel...maarja ook al paar x meegemaakt dat ie het ineens super vies vindt... Komkommer geef ik ook vaak erbij, vind ik zelf ook altijd lekker...voor het frisje.. hier heeft meneer al 2 dagen bami op, met smaak!c Afeglopen keren vond ie die sliertjes zooo gek en niet lekker...maar nu at ie zn vingers erbij op, ik snijd het dan wel in 1 a 2 cm stukjes...en dan grote stukken kip ertussen...heelrijk hem zo te zien smullen! Venkel lekker is dat heh...zo vaak gebruik ik het niet...vind het soms ene btj duur... ik vind het zo jammer dat mn zoontje geen tomaat "lust"...tmatensaus of andere varianten is het mmm maar losse schijfjes of stukjes nee hoor...hmm mss komt dat nog...ik vond het ook best "laat"lekker
ik had de venkel gestoomd... het ging erin als koek! van de week ook aubergine gegeven, hij kreeg wel rode vlekjes rond zijn mond en het jeukte geloof ik een beetje maar was wel erg lekker!!!! de vlekken waren met het meloentje toe ook weer snel verdwenen. had zondag een potje uit zo'n babydoos meegenomen naar een verjaarsfeestje van mijn neefje *ik dacht lekker makkelijk.... en het moet ook op* Wie heeft ooit verzonnen dat voedsel voor baby's gepureerd dient te worden wat een troep geeft dat! hij kan best van een lepeltje eten, maar een hele voeding is echt niet leuk genoeg denk ik heb het uiteindelijk uit een bekertje gegeven hahahaha ben in ieder geval blij dat hij zelf kan eten.
eeneneenisdrie, haha gek heh! voor dat soort gelegenheden toendertijd deed ik gewoon even aardappeltje klein snijden+worteltje en snel koken, en stampen...veeel fijner! kan ook in de magnetron @hier, ik word gek van mn moeder, ze wilt steeds chocola geven! grrr...dat is ehct het enige waarmee ik gewoo n best lang wil wahcten, ik vin het ehct niet erg als hij bijv daar is en een stukje van bijv een zoete koek krijgt...voor die ene x oke...of uberhaupt mag hij van mij heus wel af en toe dignen waar suiker in zit, zoveel suiker krigjt hij namelijk echt niet binnen op nromale dagen... maar chocola, ik weet nietw at het is, maar ik vind dat ehct zoooo onbenullig..als ik haar vraag waarom..zegt ze...ja vind ik zo "leuk" ....sorry maar dat vind ik ehct raaar!
@zg: Nog steeds hetzelfde. Vanmorgen wel een kledderbrei maar vanmiddag weer wat natter. Hij krijgt nu zijn flessen met ong. 50/60 cc rijstewater en dan ong 100/110 gewoon. Hopelijk gaat het dan snel beter. @tomaten zijn hier echt mega favoriet!!!!!! Die slurpt hij echt naar binnen. ik geef eigenlijk bijna nooit twee groentes. Als hij niet wil dan niet. Hoewel nu hij minder eet ik er wel regelmatig tomaat bij geef. Normaal gesproken doe ik dat dus niet. @venkel: heb ik echt nog nooit gebruikt. Haha, ik zou ook niet ween wat ik er mee moet. @aardappel: naast tomaat is dit op het moment 1 van de weinige dingen die er in gaan bij meneer. ( naast brood, fruit, etc.) vind het alleen een beetje lastig, laat ik hem die onbeperkt eten??? Slaat misschien helemaal nergens op maar ik denk dan aan dat " wij volwassenen" ook niet teveel aardappels. @chocolade: Pfff, daar zou ik ook gek van worden. Gelukkig hebben Ze het hier nog niet over chocolade. Mijn vader vraagt soms wel of hij bijv een stukje speculaas mag maar hij weet dan eigenlijk al dat hij naar de bekende weg vraagt. In de supermarkt wordt haast standaard gevraagd of hij een snoepje mag! Tja, dat is id vaak meer voor eigen vermaak. Ik ben ook benieuwd hoe hij straks op zijn verjaardag op zijn taartje reageert, lijkt me prachtig maar dat is dan eenmalig omdat hij jarig is en hij eet ook echt niet zijn halve taartje op. De dag erna is het gewoon terug. Bij het oude. Ik zocht vooral erg vinden als ik hoor de hij het gewoon een keer gehad heeft wanneer ik er niet bij was bijv. Niet omdat ik er bij moet zijn maar als het achter mijn rug gebeurt.