alles op zn tijd hier was hij best laat met de pincet greep vond ik...hij was ehct een hele tijd suepr gulzig en ongeduldig...nog steeds een propper..maar nu eet ie zn rijst ook wel es per korrel hahaha...heel aandoenlijk om te zien! korstjes van brood waren hei rook ineens not done, gek genoeg als het geroosterd brood/of tosti is wel...terwijl in het begin hij gek was op korsten....tja blijft veranderen allemaal hihi
Ah, wat lief! Ja, alles op zijn tijd. Maar vannacht heeft ze weer 2 uur gespookt! En ik ben dus uitgeput. Gisteren bij het avondeten alleen 2 tomaatjes gegeten, dus dan ga ik denken: daar komt het door, ze heeft honger! Tussen 00.00 en 6.00 krijgt ze een BV meer, maar ze vroeg er ook niet om. Als ze echt fanatiek naar mijn borst had gereikt, dan had wel gekregen, hoor. Maar ik heb het niet aangeboden. Bij mij op schoot met een speen vond ze prima, maar als ze dan weer in bed ging, dan begon ze weer na 10 minuten. Ze is ook verkouden, dus daar ligt vast ook een oorzaak. Er stond een ui naast haar bed (heb nog een nieuwe bijgeplaatst) en ik had met zoutwateroplossing gesprayd en meer kan je toch niet doen voor zo'n kleintje. Maar vandaar opeens mijn preoccupatie met "eet ze wel genoeg". Dat ik daar nog eens last van zou krijgen. De dag ervoor had ze wel heel veel gegeten en ook netjes flink geslapen....
Hier hangt het niet samen maar voor mijn eigen gemoedsrust krijgt hij yoghurt met een banaantje als ik het gevoel heb dat hij niet goed gegeten heeft. Wel balen he zo'n nacht
Ja, zeker balen. Hier doen we nog niet aan toetjes, want na het avondeten is het BV en naar bed. Anders wordt het avondeten - toetje - BV en dat lijkt me dubbelop. Misschien wel doen als ze minder gegeten heeft? Ik heb ook wel eens nog een prutje voor haar ontdooid als ze bijna niets at. Hoe gaan jullie trouwens om met het advies van Stefan Kleintjes: yoghurt/kwark/kaas etc. alleen laten proeven bij BV-baby's? Dus maar weinig geven? Mijn baby vindt kwark nu opeens heel lekker en ze kijkt teleurgesteld als ze maar een beetje krijgt... is het er niet mee eens! Dus dan geef ik haar toch maar wat meer. Ze krijgt het 's middags als tussendoortje.
Dat is dan ook weer zo. Weet ook niet of het echt erg is... Kleintjes is wel streng op sommige punten.
Ja, dat is ook zo! Nu ja... die 2 eetlepels kwark kunnen dan wel! En wat la vache qui rit op brood 's middags, dat krijgt ze ook soms.
Ik geef in principe geen andere melk/zuivel dan moedermelk en een boterham met jonge kaas. Kwark bevat heel veel eiwitten, dat is leuk voor een kindje dat weinig zuivel tot zich neemt.
Oh, weer wat geleerd... dan zal ik het minder vaak geven. Misschien om de dag of om de 2 dagen. Yoghurt vond ze eerst niets, dus daarom heb ik kwark geprobeerd. Dit vindt ze veel lekkerder. Ze wordt er echt helemaal blij van.
Een paar lepeltjes voor de lekker maakt niet zoveel uit, maar een kindje van 8 maanden dat nog volop bv krijgt, heeft eigenlijk geen andere zuivel nodig. Kwark bevat 15 gram eiwitten per 150 gram, volle yoghurt 5 gram per 150 gram. Teveel eiwitten zijn slecht voor de nieren.
Oh zogelukkig ik had net een beetje rust terug op het zuivelvlak en nu maak ik me helemaal zorgen (hier geen kwark maar turkse of griekse yoghurt, als hij toetje krijgt). Ik ga echt nooit meer flesvoeding geven, ik word helemaal zenuwachtig nu ik weet wat hij binnenkrijgt
Dat is trouwens waarom rapley zo fijn is.. geen idee wat hij eet dus daar hoef ik me ook geen zorgen over te maken
Oh.. bedankt! Ze krijgt echt maar een klein beetje, hoor. 2 eetlepes ongeveer (30 ml?) Maar ja, ze is zelf ook maar klein.
Zo kan je het ook zien. Ik vind het met de BV geen enkel probleem dat ik niet weet wat ze drinkt. Maar met eten sta ik daar toch anders tegenover. Dat heeft puur te maken met het slaapgebeuren. Anders zou ik zoiets hebben: dan eet je een andere keer maar weer meer. Overdag heb ik dat ook wel, hoor. Als ze bijv. haar fruit een keer niet wil. Dan eet ze maar weer meer brood.
Waarom maak je je zorgen, dat hoeft toch niet? Een kindje van driekwart jaar dat 3 goede voedingen drinkt hoeft geen extra zuivel.
spaghetti bolognese heeft ze vandaag en gisteren gehad. Ze vond het lekker. Ik had een pakje gezeefde tomaat met knoflook, basilicum en oregano met kleine stukjes wortel en paprika. Ze heeft echt gesmuld. En ik heb jullie tip opgevolgd om een fles voor het slapen aan te bieden. Dat is heel goed gegaan. Ze slaapt als een os en smorgens drinkt ze nu een fles van 210 ineens (gastouder heeft dat vanmorgen uitgeprobeerd op eigen initiatief, ik was er zelf niet zomaar opgekomen om dat aan te gaan bieden).
Ja ik ben raar. Ik kan beter zo min mogelijk weten wat hij binnenkrijgt, dan kan ik volledig vetrouwen op zijn lijfje (en dat doe ik ook). Nu opeens hoor ik stemmetjes in mijn hoofd "teveel melk zorgt voor overgwicht" en "oh met 10 maanden moet hij naar 2 flessen" (waar hij op zich ook op zit natuurlijk ) Nou goed, gaat wel weer over
Wat een leuk idee, jouw kindje is nog jonger dan dat van ons. Dus dat kan ik ook eens proberen. Tot nu toe doe ik nog bijna niets door elkaar namelijk. Werd het een erge knoeiboel? Fijn dat het goed gaat met die fles voor 't slapengaan, zeg! Lekker!