hie rook bolognese saus vandaag gemaakt...met van die halve elleboogjes...die dikke .. hij vond het zo geweldig lekker...heeft echt een heel vol bord gegeten! Klinkt smerig maar ik heb er een klein btj currysaus en theelepel cremefraiche in gedana, en lekker dat het was!! mmmm ( ital kruiden, knoflook, paprikapoeder en veel peper en zout)
hahaha ik snap je HELEMAAL!!! ik heb het ook alleen dan met borstvoeding.... gewoon thuis heb ik nergens last van, vertrouw volledig op ons dat zoonlief genoeg binnenkrijgt, maar als ik moet werken (en helaas moet dat) ga ik kolven, dan moet(ga) ik rekenen en beredeneren hoeveel hij "normaal" binnenkrijgt en of hij dan wel genoeg of juist teveel krijgt in zijn flesjes EN of ik wel genoeg kolf! en of mijn productie niet terug aan het lopen is en of dat erg is of niet en of ik de aanbevolen 2 jaar wel zou kunnen halen zo raar ben je dus helemaal niet hoor
Nou hier heeft zoonlief gisteren ook weer goed gegeten. Het lijkt wel alsof hij meer nodig heeft nu hij zo poept. Gisteren 3 flessen 180/5 waarvan 2 met rijstebloem, een rijstewafel, 1,5 beschuit, 1 boterham, 1 grote banaan, een kwart meloen, véél aaardappeltjes een paar peulen, denk 4 redelijke stronken broccoli en een klein beetje yoghurt+ kwark. Spaghetti, pasta e.d. kan redelijk wat zooi geven. Vooral de eerst keren was dat het geval. Ik hang hier altijd over de stoel van manlief en mijzelf een fleecedeken (stoffe stoeltjes), zeil op de grond en op tafel en een soort schilderschortje aan bij zoonlief dan nog kan ik vaak soep trekken van zijn romper na afloop! Bij pastasaus doe ik namelijk alle kleren uit! Afgelopen 24uur weer 4 luiers.... Vannacht was ie iets vaster, kijk vandaag even aan en anders bel ik de HAP, kijken wat zei zeggen. Iemand nog tips over de rodekool? Wil verse gaan maken binnenkort maar daar doe ik altijd o.a. kaneel, azijn en kruidnagel in....? Kan dat ook voor ZL of moet ik dan wat achterwege laten?
Sukke, wbt rode kool: Je kan het altijd proberen toch? Heeft hij al eerder dingen met kruidnagel en kaneel gehad? Hier geef ik behalve zout eigenlijk bijna alle kruiden denk ik....
Zoooo, ik zie nu dat ik een enorm spelfout heb gemaakt in mijn vorige post.... schaam! Haha. @Suusjeh: Nee, nog geen kruidnagel en kaneel. Verder geef ik hem eigenlijk ook wel alles maar toevallig nog niets waar ik deze kruiden bij nodig had. Azijn, dat kan toch ook wel? Dat vervliegt toch als je het kookt? @Zogelukkig: Parasiet, haha dat klinkt zo ernstig.... Ga maandag de HA sowieso bellen als het nog steeds zo is. Ga ik dat metee vragen.
Zolang hij nog diarree heeft, zou ik geen kruidnagel, kaneel en azijn gebruiken, is toch prikkelend. Misschien een beetje apart koken voor je zoontje met een appeltje?
mijn zoontje kreeg wel altijd wat last van rode kool ( maarja ik eet dat nooit vers *bloos wij eten hetzelfde als gister alleen zoonlief krijgt andere pasta
Vandaag de tip van hier (sorry, weet niet meer wie...) gevolgd en banaan gewoon laten afhappen... het werkte super! Eerst moest ze even wennen, maar daarna ging het prima! Ze heeft 1/2 banaan op (en bijkomend voordeel: ze eet zover ze gaat en daarna kan je de rest gewoon zelf opeten, zonder dat je met stukjes zit!) Ik ken alleen die beelden van baby's die zelf een hele banaan in handen krijgen, dat gaat me te ver (één keer laten vallen en weg banaan), maar nu houd ik de banaan dus vast en dat werkt prima. Ze vond het ook nog erg leuk! We waren laat met het fruit (2e slaapje was mislukt dus er weer uit gehaald, daarna 1 1/2 uur geslapen), dus ze kreeg haar banaan en daarna gelijk haar brood er achter aan. Ze heeft dus 1/2 banaan gegeten en nog ca. 1/2 boterham. Helemaal goed. Ze pakt haar stukjes brood nu eigenlijk altijd zelf. In het begin kostte dat vrij veel tijd en deden we ook wel om en om (zij een stukje pakken en dan ik een stukje in haar mond doen), maar nu gaat het heel goed. @Sukke: jouw zoon eet inderdaad erg veel nu.. toch logisch nu er zoveel uit komt. Misschien gaat het zo snel dat hij niet alle voedingsstoffen eruit kan halen. Of een parasiet inderdaad (wormpjes?)
Ja, dat heb ik ook! Normaal BV drinken is altijd goed. Maar met kolven ga je er toch over nadenken. Weer 90 cc te weinig gekolfd... oei... loopt terug... terwijl ZIJ altijd veel laat staan op het KDV dus kennelijk heeft ze het niet nodig, terwijl ik toch altijd 360 cc moest meegeven! Nu nieuw verzoek KDV: 120-150 cc i.p.v 360 cc Meer kreeg ze toch niet op. (Ze krijgt wel water en verdunde yoghurt daar, hoor)
Is er ergens iets waar staat welke kruiden je allemaal wel mag gebruiken? Want ik begrijp groene kruiden die mogen, maar al het andere. Ik zie dus nu ook iets van kruidnagel staan, zou ik dat voor Veerle ook al kunnen gebruiken in gerechten?
@ banaan, Ik had dat hier ook gedaan, maar dan nog met een stukje schil eraan. Zo gegeven. Mijn man vond het een heel erg slecht idee, hij zegt dat als er iets vreselijk gespoten word dat het bananen zijn. Ik geef het Veerle, maar ze knijpt altijd een groot deel fijn. Ik kan het ook wel eens zo proberen dat ik het zelf vast hou en haar laat afhappen. Kijken wat ze doet
aguilegia, ja met de tijd gaat het steeds beter...en krijgen ze door dat ze het beter kunne op eten ipv op de grond gooien... en ik breek ook wel es hapklare stukjes af..en die eet ie dan zo op...ook geen knoei...nu is het zo schattig, nu zit ie ehct als zo'n peutertje zn banaantje te eten en hoe fik alleen de schillen steeds mee rnaar beneden te doen Vandaag nogmaals de pasta, ik had toch nog ie pipe rigato ofzoiets...en hij had ineens door dat ie zn vinger in kon steken en dan zo die pasta op kon eten, echt zo funny, hele smoel rood van de saus maar ehct VEEl dat ie gegeten heeft, hij is er echt dol op!
Appels gaan hier idd altijd door de rode kool. Ik wilde het ook pas gaan proberen als hij geen diarree meer heeft. Vanochtend om 5.30 laatste poepluier gehad, verder nog niet vandaag.
sukke, gaat de goede kant op!...hopelijk is het wel snel over,...vind het best wel lang hoor en veel ...heb dat in elk geval hier nog nooit meegemaakt dus ik zou sowieso een btj schrikken hihi...je kan wel sowieos bellen als je twijfelt...voor advies1
Pfff, hij is écht aan het vreten.. Hij klokt zijn flessen leeg alsof hij dagen niets gehad heeft. Weer een kwart meloen, banaan, peer, beschuit, rijstewafel, sneeroggebrood, avondeten en yoghurt. Hij vreet ons arm op het moment! Haha!
Ik begin het nu idd ook echt wel beu te worden. De eerste weken had hij wel 6 spuitluiers, maar die bv luiers kan ik beter hebben dan dit! En dat hoort natuurlijk ook een beetje bij borstvoeding natuurlijk. Heb niet gebeld gezien hij vanaf vanmorgen niet meer gepoept heeft, hopelijk is het eindelijk op z'n retour. ik zag iemand iets zeggen over wormpjes.... kan dat nu al?