Zie het voor me. @wormpjes: weet ik eigenlijk niet, alleen dat iemand die bij ons op kraambezoek zou komen, toch niet kwam omdat haar eigen kinderen wormpjes hadden. Ze wilde onze baby niet besmetten daarmee.
@wormpjes, volgens mij kunnen babies dat ook hebben. Maar dan zou je ze toch in de luier moeten zien? Sukke, fijn dat het wat beter gaat! We hebben hier een ware pompoen-fan! Dus dat eten we nu veel. Gelukkig vinden wij het ook erg lekker. Vandaag uit de oven, eerst een mengseltje gemaakt van verse knoflook, olie, kaneel, chilipoeder, komijnpoeder en wat groene kruiden, mengseltje over de pompoen in de oven. Lekker hoor. Dl krijgt normaal geen patat. Maar we hadden nu dikke ovenfriet en ik had er 4 gegeven, ze gingen helemaal op.
Parasieten kunnen ook eencelligen zijn, die zie je echt niet! (Giardia, Dientamoeba fragilis). Ook kan diarree/stopverfpoep duiden op Coeliakie.
mmm pompoen ...lekker heh sinds 2 dagen worden er weer korstjes gegeten als ik zn broodje ene btj rooster...haha echt heeel kieskeurig Oke hoe kan ik hier het beste mee omgaan zoonlief is ehct een vreetmonster...als mensen eten ( wie dan ooK) ..loopt ie er direct op af en wilt ook... Echt als een bedelend hondje..ik zeg wel vaak, nee dit is nu voor mama jij hebt zelf..maarja hij beseft het nog niet natuurlijk.. Maarja als wij bijv ergens wandelen...en er zitten mensen op een bankje...wat te eten...rent ie erop af en wilt het uit hun handen trekken!! hahaha nee echt genant hahaha! Maargoed...is dit gewoon kwestei van blijvne uitleggen en afleiden..en als het bij jezelf constant is...moet ik hem dan steeds een hapje of stukje geven of volhouden dat het voor mij is...en dat hij zelf heeft!?
Haha fafje, sorry, ik zie het helemaal voor me. Eten van mij zou ik wel gewoon delen en samen eten. Bij vreemden kan dat natuurlijk niet. Ik zou het dan gewoon tot in den treure blijven herhalen, eens gaat tie het vast snappen.
Oe, lastig fafje! Ik herken dat helemaal niet, maar jij moet wel een beetje die rem erop houden, denk ik. Eten is leuk en lekker, maar niet constant natuurlijk. Is net een topic over overgewicht bij kindje van 2 jr 9 mnd, die weegt 22 kilo en is gemiddeld van lengte. Ik eet trouwens altijd hetzelfde als mijn zoontje (ik ben echt gek op rijstwafels en rozijntjes), maar nu jij zwanger bent heb je waarschijnlijk andere behoeftes? Lekker snaaien als M op bed ligt dan maar?
ja iemand at een banaan...nouuuu hij leek wel uitgehongerd! maar dus op een feestje ofzo is het ook, gaat ie bij iedereen bedelen, en ja iedereen wilt natuurlijk wat geven...tja...maar idd hij is nog zo jong heh...op een gegeven moment snapt ie wel dat ie bijv moet vragen enz... haha tis ehct schattig, maarja somssss haha... soms gaat ie ook gewoon zijn eten heel snel eten om vervolgens mijn deel tot zich te eisen hahaha... Moet wel zgegen, dat ie niet gaat huilen of zeuren oid...dus hij wilt het nog wel accepteren als ik niks geef...
Ik denk wel dat je het een beetje moet sturen. Lees dat topic maar eens, staat bij peuter en kleuter.
nou gelukkig eet ie echt normaal hoor..ik laat em idd niet snoepen of extra eetmomentjes... ontbijt, lunch, diner, tussendoor meestal 1 cracotte en een halve liga/koekje of ontbijtkoekje, en natuurlijk nog fruit) Dus qua calorieen enz is het gewoon gemiddeld dnek ik zo... Maar soms ontbijt ik niet samen met hem bijv...tja dna wilt ie ook een hapje van mijn brood (en snoepen doe ik idd nooit waar hij bij is, vind dat ehct zielig) Maar dus gewoon volhouden dat het niet van hem is, dat hij eigen eten heeft en niet tevaak een hapje geven ofzo..!?
volgende week cb, ben benieuwd...hij is denk ik 78 cm en max 10 kg (met 10,5 mnd wa shij 9050gram) ( maar even voor de duidelijkheid...het is meer zijn "wil" da dat hij het daadwerkelijk altijd krijgt...maarja hij moetd at wel afleren natuurlijk) Heb het ff gelezen! Maar hij vraagt er zel fniet om..alleen zodra hij eten ziet word ie gewoon wild...en roept ie mmmm Gelukkig geeft ie ook gewoon aan als ie vol zit, en ik hou ook een max bijv van 2 boterhammen smiddags Ben trouwens ook gestopt met optimel, wist nietd at het zo slecht wa.s..geef em nu smiddags bakje extra yoghurt Maar geef nog wel volle yoghurt/kwark, verder altijd volkoren brood voor hem en gewoon goed gevarieerd avondeten....heb niet het idee dat hij te weinig goed evoedingstoffen binnen krijgt ofzo.. Hij lijkt wel gefascineert door eten soms haha, als hier 24 kitchen opstaat, loopt ie wel een paar x naar de tv en zget mmmmm hahahaha
Fafje, voor ons heel erg herkenbaar en we hebben het soms nog wel. Maar wij zijn altijd blijven uitleggen en nu is het wel minder geworden. Maar soms is het nog steeds lastig dat als iemand wta eet, zij ook wil. Ze accepteerd het overigens nu wel als ze dan wat anders krijgt, dus dat is fijn.. Maar soms is het wel moeilijk hoor! Yasemin is ook echt gek op eten en eet ook het liefst de hele dag. Ik vind ook dat ze erg veel eet, maargoed, daar ben ik alleen maar blij mee.
duchess, jaa precies, ik blijf gewoon uitleggen ..hij zal met de tijd mee rbesef krijgen.. laatst waren we op bezoek bij een vriendin van mn moeder..tja zij kwma onze koffie/thee brnegen met wat lekkers ( kon hij niet zien of bij) maarja zodra iemand dat ging eten, stond ie weer bij hun knieen... Hij mocht het sowieos niet van mij omdat het spijs was ofzo...maar toen gaf ik zijn cracotte en gelukkig wa shijd aar ook blij mee...maar ondertussen bleef ie wel in de buurt haha
Wij hebben een tijd gehad dat ze echt moest hebben wat ik of mijn man at. Dat was soms wel lastig. Zo eet mijn familie bijvoorbeeld varkensvlees en wij niet. Zat mijn nichtje ooit pasta met ham te eten en dat wilde Yasemin erg graag, maar kon dus niet. Dat was echt een drama hoor. Ze was die pasta natuurlijk wel gewend zonder ham, zoals ik hem dan maak, en ze hem wel mag eten... Dus ook onduidelijk voor haar. Dat soort dingen hebben we vaker. Maar tegenwoordig pikt ze het al gauw als ze dan wat anders krijgt. Thuis eten we meestal allemaal hetzelfde, gelukkig.
ja wij gelukkig ook, hebben ook nog nie veel feestjes mee gemaakt, maar sinds hij kan lopen natuurlijk is ie overal de kippen bij! gister kwam er een vriendinnetje voor hem spelen, nou allebei een stuk banaan....maar hij propt ie bvan hem gelijk in zn mondje en gaat vervolgens op jacht naar die van het meisje...gelukkig begreep ie op een gegeven moment wel dat dat van haar was...en hij zel fook had en het nu Op was... maar hij kijkt dan wel nog zo van...huh waaorm mag ik dat niet...
Ik weet niet precies hoe het bij jullie gaat fafje, maar wat ik ervan lees geef jij je zoon goed en gezond te eten. Mijn zoontje heeft ook wel van die hongermomenten gehad, vooral tijdens groei/gaan lopen (dat doet M toch nu?). Hij krijgt ook eten op verzoek en als hij echt honger had naast maaltijden en de tussendoortjes, dan mocht hij altijd fruit of rijstwafels of komkommer, beetje nootjes oid. Maar snaaien, bedelen, uit handen pakken heeft hij nooit gedaan. Dat zou ik best genant vinden. Hij heeft trouwens altijd zo veel mogelijk als hij wou mogen eten tijdens de 3 hoofdmaaltijden. Nu heeft hij nooit echt veel gegeten, maar hij mag wel zelf bepalen hoeveel brood en avondeten hij wil. Ik lees dat M heel de dag wil snaaien, maar aan de andere kant maar 2 boterhammen mag 's middags. Ik zou hem lekker nog een boterham geven hoor, waarom niet? Ja, brood is zout, maar M is al 1 jaar geweest en mag nu 2x zoveel zout als voor de eerste verjaardag. En jij kookt volgens mij ook nog zonder zout en je geeft geen chips enzo. Dus je kan gewoon nog een boterham geven hoor als hij daar nog zin in heeft. Dat van die halve banaan van dat vriendinnetje snap ik wel, normaal krijgt hij denk ik een hele? En O ptimel is idd niet zo goed; magere melk met kunstmatige zoetstoffen en slechts 1% fruit. M lust geen verse koemelk he? Je kan ook 2x yoghurt/kwark geven. Kaas op brood en je bent er al.
zogelukkig, ja weet je wat het is, als ik hem 3 boterhammen smiddags geef ..eet ie het niet op...maar stel dat ik na 2 boterhammen een tosti ga eten, dan ka ie dat wel wee rineens op.. Nu geef ik smiddags ook yoghurt/kwark...en hij mag tussen lunch en diner altijd tussendoortje...ik wil nie dat ie te kort voor het avondeten eet...hij wordt vaak rond 15 of erna wakker...tja dan zijn er nog maar 2,5/3 uurtjes tot het avondeten...dus wil geowon niet teveel geven dan.. sochtends eet ie zn museli en geef altijd 1 boterham erna ...soms eet ie die op en soms neit..en geef ik die boterham later en dan maar klein btj fruit voor het middagslapen... Maar zodra hij eten ziet dan wilt ie wel...dat vind ik dus lastig...want ja is dat noue cht honger of gewoon trek/gulzig/willen hebben Ja normaal mag hij idd een hele banaan, aar als hij een banaan op heeft...en je bied er nog 1 aan, zou ie het ook willen eten... Soms lunch ik na hem...en komt ie natuurlijk even kijken wat ik eet..dan denk ik..ach tis toch brood wat maakt het uit..maarja ik ben dus bangd at hij het normaal vindt dat als mensen eten hij altijd maar een stukje mag.. Want hij blijft niet komen, hij is ook tevreden na 1 hapje...dus t lijtk echt zo van...omdat iemand eet, wilt hij ook..echt zo'n hebberig kind hahaha dat moet ik nie hebben hoor
Ik ga maar even heel irritant mijn vraag herhalen. Weet iemand of er ergens een lijstje bestaat van kruiden die je mag geven en vanaf welke leeftijd dat dan is? Weet je, ik kan heel vaak gewoon niet met jullie mee kletsen omdat ik er zelf geen ervaring mee heb. Dan voelt het niet alsof het zin heeft dat ik ergens iets over zeg. Een klein kindje met diarree, daar heb ik geen ervaring mee, het enige wat ik erover kan zeggen is dat ik toe wens dat het snel over gaat. Misschien lijkt dat soms wat ongeïnteresseerd van mij, maar mijn bijdrage voelt dan een beetje zinloos verder.
kwekijzer, lieverd je hoeft toch ook niet op alles te reageren! gewoon meekletsen met wat JIJ wilt! ik heb over je vraag heen gelezen, wat betreft kruiden mogen alle milde kruiden..je moet gewoon uitkijken met teveel peper en natuurlijk nog geen zout.. ik gaf de eerste tijd alles zonder kruiden, om mn zoontje alles puur te leren waarderen.. Omdat hij al vanaf 8 mnd met de pot mee at...begon ik toen kruiden te introduceren, wij eten geregeld pittig..dus ben ik peper gaan gebruiken...met de tijd steeds meer...en natuurlijk toen hij pasta ging eten in de rode saus ital.kruiden/... Ook verse knoflook gebruikte ik steeds vaker.. mijn zoontje kan heel pittig eten zonder last van zn buikje te krijgen, eventueel wat meer scheetjes ofzo, maar gene last ervan...grappige is dat hij dan wel af en toe moet bijkomen met grote slokken water haha! Maargoed je kan de eerste tijd denk ik het beste gewoon lekker niks geven...lekker puur...en met de tijd geef je het gewoon steeds wat meer smaak.. Mn zoontje eet bijv wortel, broccoli, bloemkool, en mais zonder kruiden nog steeds, dat kook ik gewoon en zo eet ie het het liefst op.
Daardoor loopt dus haar vraag en jou productie terug! Hoelang wil je BV blijven geven? Als dat nog heel lang is, dan stoppen met water en yoghurt! Als je lang wil voeden, dus niet nu afbouwen, hoef je geen water te geven en al helemaal geen andere zuivel. Tenzij je het prima red op ochtend, namiddag en avond/nachtvoedingen op KDV dagen? Groene kruiden mag zowizo ( Koriander, bieslook, peterselie, maar ook een potje italiaanse kruiden bijvoorbeeld ) zelf gaf ik vanaf een maand of 9 wel ui en knoflook ook. En peper. De andere kruiden is langzaam opbouwen. Verder schrijft kleintjes: Wij hebben gisteren mexicaanse gehaktballetjes ( Met het kruidenmengsel van hier! ) gegeten met tomatenblokjes, kidneybonen en mais. En rijst. DL heeft meegegeten enkel heb ik nadat ik voor haar opgeschept heb nog een halve pot salsa toegevoegd. Ze heeft zitten smullen, alle balletjes kapot geknauwd en wel veel opgegeten en alle tomaat en boontjes op. Het was eigenlijk wel flink pittig, maar ze vond het lekker! Ging ook al om 19.15 slapen en hadden bezoek dus wisten niet wat ons overkwam. Alleen om 24u huilen en flink veel scheetjes dus toch iets te gekruid denk ik maar na een flesje melk zijn we weer lekker gaan slapen.