Rapleymama's

Discussie in 'Voeding' gestart door Trees, 30 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ja tuurlijk, als het doorbakken is lekker meeten *jaloerswilookkalfsbieftsuk*

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ja dan is het inderdaad logisch om na het jaar af te willen bouwen!! Ik vind het al heel knap dat je zo lang voed, de meeste mama's doen het je niet na ( In de kraamweek stoppen er al zoveel tenslotte! ) Ja ik heb het "geluk" dat ik nog een jonge mama ben ( 25 ) en hier al een heel verschil, van DL was ik in 1x zwanger en nu "al" de 3e maand niet... Heb er weinig klagen over natuurlijk ;) ik wist trouwens niet dat ze ook embryo's in kunnen vriezen, ik wist het alleen van eicellen!

DL zit hier weer te kliederen met eten, bloemkool en spruitjes gooit ze op de grond, en naast een paar korreltjes rijst is ze toch maar een banaan en boterham gaan eten. Heeft overdag ook amper haar fruit op... Gelukkig sliep ze wel goed vannacht maar de rest van de week sliep ze vaak pas tussen 21.00-23.00! Pfff....

3. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Dank je wel voor je opmerking! Ik zou ook zeggen dat als ik 6.00, 18.00 en 23.00 uur geef (plus kolven rond 12.00/13.00 u), dat de productie met 9 mnd wel op peil blijft. Weet alleen niet of ik als ik thuis ben, wel gewoon kan voeden op verzoek, of dat ik voor overdag dan maar op KV over moet gaan.

4. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ach, knap... ik vind BV geven nu eenmaal erg leuk, al loop ik ook wel eens tegen probleempjes aan!

Ja, in NL vriezen ze embryo's in en in DL meestal bevruchte eicellen. Wij hebben technisch gesproken dus bevruchte eicellen (+ 1 embryo) in Duitsland, die houden beter. Het gaat echt al een beetje kriebelen voor een volgend kindje, maar we wachten toch maar even tot onze dochter een jaar oud is. Ik wil eerst lekker van haar genieten!

Jong mama worden heeft zeker voordelen! Je raakt sneller zwanger en je bent zelf misschien flexibeler. Lekker, hoor. Ik zou er met 25 nog niet aan toe zijn geweest, maar veel vrouwen wel natuurlijk.

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Van kiwipoep tot ingevroren embryo's, ik pas!:D

Papa had vanmiddag groentensoep gemaakt. Eerst bouillon getrokken van soepvlees. Had hij er een kruidenboeketje bij gedaan en een ui, maar helemaal geen zout. Nu eten wij heel weinig zout, maar ik wil wel zout in m'n soep!
    Zoon vond het heerlijk, dat dan weer wel en het stokbrood met roquefort overigens ook!:p

6. fafje

fafje Niet meer actief

ahh lekker roquefort! mag ik dat nou?

die kalfsbiekstuk was echt zo heelrijk, mn schoonvader had em gemarineerd ( marokkaans) mmm zo mals...die kleine vond het ZO heerlijk haha...die weet het wel hoor :p

7. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Dames, een vraagje aan jullie. Elise is volgende week 6 maand. Ze krijgt al een week of 5 groente en fruit, nu ng geprakt/gepureerd maar nooit helemaal glad zeg maar. Ik dacht van de week eens kijken wat je met een stukje fruit doet, bij mij op schoot en een stuk banaan gegeven. Nou mevrouw hapt er met gemak een stuk af maar werkt hem meteen naar achteren (logisch niet gewend te kauwen) maar smorde er vervolgens echt in. Wa er op voorbereid maar toen 2 grote ogen me angstig aankeken heb ik haar toch maar effe half ondersteboven gehouden en daar kwam de banaan en mevrouw huilen, nog een keer geprobeerd maar weer geen succes. vanmorgen dacht ik we doen eens een broodkorstje maar ipv sabbelen neemt ze een hap en lukt dat haar ook nog, ik had het idee dat ze hem niet meteen naar achter werkte maar tch nog effe smoren.

Ik wil graag opbouwen naar stukjes, we gaan van de week een tripp trapp kopen en dan lekker mee aan tafel ipv op tafel in de wipstoel en wil dan beginnen met "echt" eten introduceren maar ben geschrokken van de banaan. Tips waar kan ik het beste mee beginnen en hoe groot, had ik het stukje banaan te klein misschien? En kook je groente echt heel gaar of met nog een kleine beet? Veel vragen maar hoop dat jullie wat tips hebben.

PS ze eet echt al heel goed. Vind alles in 1 lekker en laat nooit staan, ben eigenlijk op zoek naar haar natuurlijke rem want alle flessen en alle hapjes gaan schoon op. Vindt het lastig om te bepalen of ze meer moet hebben, mijn gevoel zegt dat het genoeg is (4keer 180cc en 125 cc fruit en 125 cc groente) ze is 8,3 kg en 69 cm

8. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Volgens mij is Roquefort vaak/altijd rauwmelks. Als het van gepasturiseerde melk zou zijn, mocht het wel.

@Stefanie: er zijn hier mensen die er veel meer van weten, maar je moet echt wachten met Rapley tot je baby 6 maanden is. Meestal krijgen de babies eerst 6 maanden alleen (moeder)melk en daarna gelijk vuistgrote stukken (ik zelf combineer het: soms van een lepeltje eten, soms zelf stukken laten pakken). Ik denk dat ze echt moet wennen, omdat ze gepureerd eten gewend is. Als het niet gaat, nog even een paar weekjes langer wachten?

Ik kook dingen wel goed gaar (bijv pasta veel gaarder, niet al dente), maar niet zo dat het vies wordt. Sommige dingen vind ik te hard, die geef ik dan op een andere manier.

9. fafje

fafje Niet meer actief

ja dat dacht ik al..jammer...heb er ineens trek in!

@gaar koken, ja dat dee dik in het begin wel wat verder dan nu...ook nie zooo zacht dta het direct uit een valt..maar wel zodat het zacht te drukkn is met de tong of kaken

10. zogelukkig

Roquefort is helaas rauwmelks, fafje! Jammer he!

Biefstuk is onze jongen ook zo dol op. Nu niet meer helemaal doorbakken.
    Wij eten hem half rood en zoontje bijna doorbakken.

Marokkaanse kruiden(mixen) zijn ook lekker!

11. zogelukkig

@Stefanie: nooit Rapley geven in de wipper hoor, daarvoor moeten ze echt rechtop zitten, een wipper zit zelfs in de meeste rechtop-stand niet rechtop. Op schoot zit nog rechterop.
    Toen wij een TrippTrapp kochten, viel zoon nog opzij en na twee weken kon hij zelfstandig rechtop zitten en begonnen we met Rapley.

12. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Hey..... leuk om jullie verhalen te lezen over de spannende luiers haha.

Ik heb nog een vraag. Mijn jongste pakt dus echt alles wat ze ziet. Rolt er voor om, kruipt en stopt alles in haar mond. Maar vandaag, hield ik een stuk gekookt appel voor d'r neus, ze keek ernaar, maar niet pakken he!
    Ik was totaal verbaasd. Heb haar laten proeven en ze sabbelde er meteen een stuk af en at het op. De tweede keer beet ze erin! Maar nog niet pakken hoor. Is dit normaal in het begin? Ze had echt wel trek aan haar reactie te zien.

13. fafje

fafje Niet meer actief

deelight, alles is spannend en nieuw, voelt anders, ruikt anders smaakt anders...
    wie weet als je het vandaag weer doet eet ze em zo op!
    Dat vind ik het leuke aan rapley. je kindje gaat ehct elk stuk eten helemaal ontdekken..

mijn zoontje doet nog steeds zo met nieuwe dingen, helemaal bekijken, likken, erin bijten, happen, uitspugen en vervolgens weer opnieuw, erop slaan, zuigen hahaha enz enz enz!

14. zogelukkig

Fafje; heb jij misschien een recept voor Marokkaanse couscous?

Wat voor groenten en kruiden daardoor heen moeten, weet ik niet precies, ik doe altijd maar wat. Heb nu lamsgehakt, dus dat is wel lekker.

15. fafje

fafje Niet meer actief

ik weet niet precies een couscous recept maar mn schoonmoeder gebruikt vaak deze kruiden samen bij vlees wat ze erbij serveert: verse koriander verse peterselie, komijnpoeder, korianderpoeder, citroen, knoflook is ehct super lekker je gehakt!

couscous zal es vragen!

16. fafje

fafje Niet meer actief

eventueel wat harissa om het een btj pittig te maken ;) heeerlijk

17. zogelukkig

Ik weet nooit precies hoe het nu "moet" zeg maar. Zijn wel lekkere kruiden die je noemt! Maar die gebruik je dus voor het vlees en dan niet voor de groente of voor beiden? Ik dacht dat de Marokkaanse keuken ook veel munt en rozijnen en dadels enzo gebruikt?
    Kruid je de couscous dan zelf ook nog of niet?

18. fafje

fafje Niet meer actief

ja ik zou je vlees lekker kruidig maken...en je couscous gewoon wat simpeler houden, idd gedroogd fruit voor het zoetje..

munt in eten vid ik zelf niet zo...als het niet overheerst..

je kan natuurlijk wel wat verse kruiden van het vlees terug in de couscous brengen...lekker joh..

couscous geowon in wat boullion die je zelf lekker vindt....lekekr met wat courgette en aubergine ofzo! en eventueel wta rozijnen!
    suiker en kaneel wortd ook soms toegevoegd :D
    En verder natuurlijk alle kruiden die je zelf lekker vindt...net als een nasi !

Oh en serveer em ana het einde met een klontje boter :p

19. zogelukkig

Heel erg bedankt! Ik ga het vanavond maken, heb nl. veel groente over van de soep gisteren, dus die snijd ik lekker op!:)

20. fafje

fafje Niet meer actief

wat lekker zeg...succes...ben beneiwud, dan wil ik jouw recept :p

je kan ook nog wat googlen voor inspiratie....zijn zoveel mogelijkheden!

Deel Deze Pagina