Rapleymama's

Discussie in 'Voeding' gestart door Trees, 30 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hier ook echt altijd samen gegeten, juist heel makkelijk als je het mij vraagt. Ik vind sameneten erg belangrijk, dus rapley maakte dat gewoon heel prettig.

2. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Oh, iedereen bedankt voor de tomatentips. Ik zal het eens rauw geven de volgende keer. Ik weet ook wel dat ze die mag hebben, maar ze is ze niet rauw gewend en er zat ook zout, peper en notenolie op mijn tomaten. Het was ook wat grof gesneden voor haar. Ik had het natuurlijk even in wat dunnere partjes kunnen snijden. Ze is echt gek op tomaat :D

Samen eten...tja... ik zat natuurlijk wel pasta te eten die 2x zo lang gekookt was als normaal... niet echt al dente zullen we maar zeggen. En je moet natuurlijk ook steeds opletten dat je er geen dingen in doet, die ze niet mag. Het was op zich wel lekker, hoor, maar normaal kook ik toch anders. Ik vond het wel gezellig en het is zeker gewoon even wennen.

Als ik gewerkt heb, kan het echt niet. Dan is ze doodmoe en warm ik snel eten voor haar op en krijgt ze dat met een lepeltje, daarna BV en subiet naar bed. Als ik vrij ben, kunnen we het zeker vaker gaan doen. Mijn man is nog niet thuis als zij eet, maar in het weekend kunnen we natuurlijk met met zijn 3en eten.

3. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik eet geen overkookte pasta, haalde onze pasta uit de pan en kookte zijne gewoon iets langer door ;)
    Het is even een zoektocht he zo'n nieuw ritme enzo.

4. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik heb overwogen, de pasta apart te koken. Uiteindelijk had er vandaag geen zin in... als mijn man had meegegeten, had ik het waarschijnlijk wel gedaan. Maar eerder eruit halen is ook een optie natuurlijk. Het is inderdaad even zoeken.

5. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Een echte pastadag zo te lezen. :D Wij hebben volkoren fusili, biologisch gehakt, met verse tomatensaus, courgette, paprika en kastanje champignons gegeten. En héél veel knoflook en italiaanse kruiden.:p

Dochter heeft echt heerlijk zitten smullen! Vooral de kastanje champignons waren favoriet, daar heeft ze er echt heel veel van gegeten.

De pasta eet ze hetzelfde als ons. We koken het voor haar niet langer dan dat van ons. Gaat prima. :)

Ik heb tegenwoordig gewoon de zoutmolen op tafel staan. Als iets flauw is doen we er aan tafel gewoon een beetje zout op. Idem met de sambal.

Ik zei het vanavond nog tegen man, ik kan zó ontzettend genieten van het avondeten als ze zo lekker zit te smullen. Heerlijk vind ik dat! Echt gezellig zo met elkaar. :):)

6. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Onze dochter heeft net 10 dagen 2 ondertandjes, dus ik moet het voor haar wel wat gaarder koken dan voor onszelf! Anders eet ze het gewoon niet op (heb ik een keer per ongeluk gehad, dat het on voldoende gaar was).

Klinkt lekker trouwens, Linnie. Heerlijk! :)

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Mijn zoontje heeft 2 maanden alles gegeten zonder tanden, ook el dente pasta.

8. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Mijn zoontje heeft ook 2 ondertandjes. In het begin kookte ik de pasta wat langer, inmiddels niet meer. Maar ik maak vaak volkoren spaghetti (snijd ik in kleine stukken, kan hij zo grijpen en naar binnen slurpen) en vandaag dus macaroni. Voornemlijk omdat ze geen andere volkoren pasta hebben in mijn supermarkt.

Champignons vindt hij heerlijk maar hij slikt ze in ene in en hij kokt ze dus ook meteen weer uit. Vind ik best een beetje lastig. Het is het enige waar hij echt een soort van in stikt.

Duchess ik vind samen eten ook heel belangrijk, een van de belangrijkste redenen waarom ik voor rapley heb gekozen.

9. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Ik heb Liesbeth vandaag schandelijk slecht te eten gegeven...

Mr Hair was er niet, dus ik had voor mij en de kinderen gehaktbrood met warme krieken en stokbrood gemaakt. Gehaktbrood lekker zelf gekruid, heerlijk. Die krieken erbij is een echt Vlaams gebruik, en de kids zijn er dol op. Had voor Liesbeth worteltjes gestoomd, maar de kleine meid wil sinds kort enkel eten wat mama ook heeft... En dus heeft ze stokbrood (wit!) met kriekensap gegeten... (met waarschijnlijk een heleboel toegevoegde suiker erin, ik heb niet op de pot durven kijken...)

Ze vond het wel heel lekker ;)

10. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Mrs Hair, wat zijn warme krieken?

11. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Oh ja, over samen eten:

Ik merk aan Liesbeth ook dat ze beter eet als iedereen er is
    (dus ook de twee andere kinderen, die zijn in co-ouderschap bij ons). Dan zit iedereen lekker te kletsen, is het gezellig druk en iedereen doet z'n dingetje. Ongemerkt eet Liesbeth dan een heleboel. Als we met z'n drietjes zijn (papa, Liesbeth en ik) ligt de focus meer op haar, en eet ze op de één of andere manier minder...

12. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ Linnie: Een kersensoort.

13. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Yasemin kreeg vlak voor haar eerste verjaadag (2 weken ervoor ofzo) haar eerste tandje. Maar toen at ze al volledig mee met de pot.
    Ik heb dingen nog nooit apart gekookt voor haar. Ook pasta niet. Heb er eigenlijk nooit aan gedacht dat te doen. Behalve als ik echt veel kruiden ging gebruiken, natuurlijk. Maar ook daar met een maand of 9 rustig aan mee begonnen..
    En dan nog, als je apart wil koken, kan je toch wel samen eten? Heeft in mijn ogen niet zoveel met elkaar te maken? :)

14. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ja dat is hier ook zo. Als opa en oma meeeten dan eet hij veel meer :)

15. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Oh, hier juist niet. Als we met veel mensen eten dan vind ze het veel interessanter om naar anderen te kijken en uit te sloven. :p Met eten smijten enzo, haha. :D

16. zogelukkig

Hier juist niet! Die zitten hem altijd zo aan te gapen, te complimenteren en te lachen, bah!

Hier doen wij heel normaal over eten. Geen bijzondere aandacht of gejoel als hij iets naar binnen werkt en andersom doen we ook niet moeilijk als hij niks eet. Mijn zoontje zegt "genoeg" als hij genoeg heeft en ik ga hem dan echt niet vragen: "echt waar, maar het is zo lekker" of: "neem nog maar een hapje".

17. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Dat was ik in eerste instantie ook niet van plan. Maar toen het zo lang duurde eer dl een beetje begon te eten, kon ik een vreugde kreet niet onderdrukken toen het eindelijk zover was. :p:)

18. zogelukkig

Haha! Oh, af en toe hebben wij dat ook wel gedaan hoor, maar niet bij iedere hap, dat vind ik zo overdreven! Wij zeggen wel tegen elkaar: het is lekker, bijv. Zoon zegt dat ook vaak, dat is wel leuk!;)

19. fafje

fafje Niet meer actief

hier precies hetzelfde, als mn moeder er is...pfff die zit zo overdreven te reageren...

wij "nergeren" hem gewoon..tenminste niet letterlijk, maar doen alsof alles nromaal is ( wat gewoon zo is natuurlijk haha )..
    En dan eet ie echt goed...juist zonder aandacht te geven..

Soms als ik dnekd at ie nog wel door wilt eten, maar even zit te treuzelen...dan vraag heb je genoeg? maak aanstalte om zn bord weg te halen ( anders gaat ie er mee spelen) en dan duwt ie of mee..of hij pakt snel nog eten...

20. fafje

fafje Niet meer actief

Ja ik kan nog wel enthousiast wordne als ik niet verwachtd at ie eet lust of 'zooo"lekker vidnt...maar vaak zeg ik dan zooo jij vindt het lekker heh schatje, mm smul maar lekker...

en dan krijg je automatisch mmmmmmm te horen hahah

Deel Deze Pagina