Rapleymama's

Discussie in 'Voeding' gestart door Trees, 30 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    @Zogelukkig: Dat is nu vaker niet dan wel, gelukkig. Wel poept hij nog steeds veel, keer of 3 per dag.

@Aq: Ow nee, hier in het begin echt niet van een bord gegeten. Dat werd 1 puinhoop. Haha. Nu wil hij niet anders meer, iig met warm eten. Als ik hem dat nu voor hem op tafel leg gooit hij het weg. Ligt het op een bordje dan gooit hij het nog wel eens weg :D maar gaat ook veel naar zijn mond!

2. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Oh, ik gebruik gewoon een bord, maar als ze het ernaast legt en alsnog opeet, dan vind ik het ook best, hoor!

3. fafje

fafje Niet meer actief

mijn zoontje kieperde ook telkens het bord om...moest het ook altijd vast houden...nu gelukkig niet meer

4. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik heb ook wel eens (in een webwinkel) een bord gezien met een soort zuignap onderop, zodat je het niet steeds vast hoeft te houden en het kind het toch niet om kan kieperen. Maar niet gekocht.

Hier: heerlijk gerapleyd ondanks verhoging! Ik stond te koken en ze was continue aan het schreeuwen. Toen ik het op tafel zette, dacht ik: Ik lijk wel gek, ze eet natuurlijk niets. Maar ze viel meteen aan op de courgette, snoepte af en toe een stukje volkorenspiraalpasta tussendoor. De champignons liet ze zorgvuldig liggen. De sperzieboontjes stopte ze in haar mond, maar die spuugde ze allemaal weer uit. Ik had ook een klein bordje en ze zag mij eten. Opeens ging ze toch een stukje champignon nemen... en vervolgens ging ze de ene champignon na de andere als een bootwerker naar binnen werken :D:p:$ Dat was de eerste keer dat ze die echt at.
    Ik wist niet wat ik zag. :p :D Lekker, hoor.

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Heerlijk Aquilegia!

Hier weer een volle luier, we weten niet wat ons overkomt!

6. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Wat fijn Zogelukkig! Dat je daar blij mee kan zijn he.
    Hier gaat het ook goed met d'r darmen. We gaan proberen om nog maar één keer per dag lactulose te geven ipv 2 keer.

Aquilegia, lekker hoor! Mijn dochter is ook gek op champignons!

Vandaag heeft ze kleine gehaktballetjes in tomatensaus met champignons en gekookte aardappels op. Hoewel... weinig tot geen gekookte aardappels. Daar houdt ze echt niet zo van. Gebakken en uit de oven daarentegen wel. Lijkt d'r vader wel. :p

Oh, hier wordt trouwens ook niet van een bord gegeten. Dan gaat ze smijten.

7. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    ZG, wat fijn!!!!!

Hier heel lang geen bord gehad hoor. Die liet ze niet liggen en aangezien we altijd samen eten, heb ik geen tijd om een bord vast te houden de hele tijd. Dus toen was het gewoon van het blad van de kinderstoel. Nu wel altijd een bordje en die laat ze ook gewoon staan, al een hele tijd. Sinds kort kan ze ook lopen met een bordje/schaaltje, snapt ze dat het eraf valt als ze hem schuin houdt hihi.

Lintworm o.i.d., heb idd begrepen dat ze dan ook echt heel slecht groeien, dus zoiets zal het idd wel niet zijn, maar pfff. :) Het zal vast wel mee vallen idd, maarja, ik wil gewoon niet dat ik er over een half jaar ofzo achterkom dat er toch wat was, snap je wat ik bedoel? Magoed, wacht wel ff af, wellicht gewoon een goede groeispurt. ;)

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    @Duchess, wat eet ze op een dag dan? D. eet hier eigenlijk de hele dag door en dan zo'n beetje dit:

2-3 boterhammen
    beetje cruesli
    1-2 volkoren crackers
    +/- 3 stuks fruit
    koekje
    rozijntjes
    peuterbordje vol avondeten, soms een 2e bordje

9. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Houd het meestal niet precies bij, maar van de week 1 x bijgehouden op de computer wat ze die dag at.
    Even kopieren:

4 boterhammen
    1,5 banaan
    2 kiwi's
    3 boterhammen
    2 rijstewafels
    1 peer
    2 krentenbollen
    1,5 a 2 bordjes avondeten
    bakje yoghurt
    2 appels
    3 x goede voeding BV (a 20 minuten)

10. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    @ZG: fijn dat het goed gaat met de ontlasting van je zoontje! :) Dat zal een hele opluchting zijn.

@Duchess: nou dat vind ik wel veel hoor voor een kind van 1 jaar en 7 maanden :$, al heb ik geen ervaring met kinderen van die leeftijd!

Kan me trouwens voorstellen dat je geen tijd heb om een bord vast te houden als je samen eet. Onze dochter zou ook wel van de table top van de kinderstoel kunnen eten. Alleen heb ik daar nooit aan gedacht en ze eet nu al van een bord. Ze laat het trouwens meestal wel staan. Alleen je moet wel blijven opletten.

11. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ja, dat dacht ik ook! En uiteraard ben ik er super blij mee dat ze goed eet hoor! Maarja je wil niet dat je wat 'mist' en achteraf denkt, zie je wel... snap je...

12. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Hee, hopelijk vinden jullie het niet erg dat ik omaar even binnen kom vallen. Zou nog even laten weten hoe het gaat hier.

We doen hier niet volledig Rapley, maar we komen nu steeds meer in een ritme waarbij het toch heel erg makkelijk is moet ik zeggen. Tussen de middag aanschuiven met een broodkorst (ging de eerste keer al voor meer dan de helft naar binnen). Eerst zat ze er gewoon bij in de wipper als we gingen eten 's avonds, maar nu gaat ze in de kinderstoel en krijgt wat op haar plankje. Wat ze dus gewoon pakt en naar binnen stopt hihi. Erg leuk en makkelijk. :)

13. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Hier hebben we weer wat nieuws. Als het lekker is, dan wil ik er zo veel als mogelijk is daarvan in mijn mond hebben. Ze propt echt en neemt echt grote happen van banaan.

Ik geef elke keer maar 2 kleine bloemkool roosjes of 1 klein rijstewaveltje, maar het rijstewaveltje moet in zijn geheel haar mond in.

Met brood doet ze het ook, niet een klein stukje, maar net zo lang door gaan tot haar mond overvol zit.

Herkennen jullie dit? En lieten jullie dit dan gaan?

14. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    @DUchess: Wow, dat is wel heel veel! Ik eet niet eens 7 boterhammen en ook nog is 2 krentenbollen op een dag! Als je er wat onzeker van wordt zou ik het gewoon is ergens na vragen.

@Kwekijzer: Ja heel herkenbaar doet hij hier ook. Manlief wordt daar panisch van en wil gelijk alles uit zijn mond trekken daar krijgen wij dan weer mot over want ik vind dat hij zelf moet leren dat hij zijn mond niet helemaal vol moet proppen! :) Ik doe dus vaak niet. Hoewel, als we wraps eten wel, hij krijgt dan vaak een halve en die wil hij ook in zijn geheel in zijn mond proppen maar dat worden echt gigantische plak ballen dus dan krijgt hij gewoon 2 stukjes en als die op zijn de volgende.

Roggebrood is hier volgens mij de boosdoener van een nat pak na de nacht. Wat geeft dat rare irritante poep zeg, allemaal van die kleine vliesjes. Eergisteren niet op en geen poep in de ochtend, gisteren wel poep en vanmorgen helemaal onder! Ga dus even de komende dagen kijken hoe dat gaat.

15. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Kwekijzer, geen ervaring mee. Mijn dochter stopte wel eten in haar mond, maar haalde het er vervolgens met haar hand weer uit.
    Fafje heeft daar wel ervaring mee, geloof ik. :p

Sukke, vervelend van het roggebrood. Bij dl nooit gemerkt.

16. Kwekijzer

Opzich is het wel fijn dat er gepoept kan worden toch?:D Ik heb roggebrood een tijdje terug geprobeerd, maar onze dochter vond het toen niets. Ga het denk ik nog een keer proberen. Ik ben altijd wel blij met alles wat het poepen bevorderd (lekker praatje).

Al is het nooit fijn wanneer je het uit de nek moet halen natuurlijk. Misschien moet je het gewoon met regelmaat blijven geven zodat hij iedere dag blijft poepen, want als ik je goed begrijp is vooral het probleem wat er op gespaard is?

17. Kwekijzer

Ik vind het trouwens ook eng. Een stuk banaan gaat nog wel, die geef ik zo rijp dat ze heel snel glibberig zijn. Maar als ze het met brood of doet vind ik het minder. Dat wordt idd zo'n klont.

18. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hier een meisje dat echt haar mond vol wil hebben voor ze gaat kauwen. Ik heb er nooit wat aan gedaan. Ze kauwt het prima fijn, nog nooit mis gegaan. Heb er wel vaak commentaar op gekregen van mijn omgeving... beetje jammer. Maar het gaat hier altijd goed.

19. fafje

fafje Niet meer actief

duchess, WOWWWW hahaha jeetje is dat even veel zeg....ergens lijkthet me TEveel...maarja mss wordt ze wle een heeeele grote meid hihi
    heb je niet het idee dat zij zegmaar "telaat "voelt wanneer ze vol zit...hihih ik moet er wel een btj om lachen...dat kost wat als je er 2 of 3 van zulke rond hebt lopen ahaha

kwekijzer, ja (thanks linnie haha) hier wa sdat ook zo....na zn 1e verjaardag heb ik het idee dat hij nu begrijpt dat je gewoon nromaal rustig moet eten...

maar ehct een propper, met de gevolgen van dien...dus best scary, heb ook een fase gehad dat ie amper kauwde gewoon proppen en slikken..ehct eng met soepstengels enz...dus het was altijd opletten geblazen..

maar heb het wel soort van laten gaan, omdat ik willde dat ie ging begrijpen dat het niet zo kon..behalve die dingen als soepstengels heb ik toen wel even achterwege gelaten, wnat die blevne gewoon hangen in zn keel..
    maar andere dingen gewoon fruit enz wat zacht is...liet ik gewoon, hij kwam er vanzelf achter....blijf altijd extreem rustig...klop soms even op zn rug maar zeg altijd met een onwijs lage bedeesde stem...ja schatje daarom moet *naam ook rustig eten en kauwen kijk zo ...en dna overdreven kauwen hahah...

hoij eet altijd vrolijk verder...maar merk dus sidns 1 jaar dat ie ook ehct door heeft van, ohja shit anders moet ik weer kokken..

Maar ook dat ik daarom stukjes voor em neerleg 1 voor 1...omdat het anders ehct te erg was...

enige wat ie nog moeilijk vind is gebakken aardappeltjes/uit de oven, vind hij ehct zo erg lekekr dat ie nog steeds propt en amper kauwt....maar na een paar x kokken begrijpt ie het weer...en duwt met zn tong alles weer eruit, o het vervolgens wel netjes met hapjes te eten...

moet ook zeggen dat dit meer zo is gekomen sinds hij tandjes heeft ( 12,5 mnd de eerste)

20. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Nee dat is het denk ik niet, want het is altijd goed gegaan. Ze is altijd een goede eter geweest, maar niet zo absurd veel als nu. En meestal eet ze ook niet door, maar na een uurtje weer ofzo... Dus het is niet dat ze het allemaal achter elkaar eet hihi. (ja wel 4 boterhammen dan of 2 krentenbollen, per ding wel zeg maar...)

Deel Deze Pagina