Ik weet niet of je er wat aan hebt. Ik dronk in mijn zwangerschap karnemelk gemengd met vruchtensap en actimel. Vruchtensap was omdat ik zo geen karnemelk lust trouwens. s Morgens dronk ik echt een halve liter of zo, eerst groot glas thee, dan een glas karnemelk met sap en actimel. Mij heeft dat goed geholpen. Darmen zijn zo vervelend. Hoop dat het zich gaat leggen. Nou, ik moet me aankleden. Fijne dag allemaal.
Ja, die kan je wel gebruiken hoor, is alleen een beetje laag gedoseerd. Irritant he, darmenpijn! Ik moet ook altijd opletten dat ik voldoende drink, als ik druk of weg ben, schiet dat er weleens bij in en dan heb ik 's avonds ook meteen last.
@Suusjeuh, hier is het s avonds ook het ergst. Krijg halverwege de middag honger en moet dan blijven eten. Met etenstijd ook echt honger maar eten staat me dan zo tegen! Ik eet nu in 2x warm, dan later om half 8 nog een keer. Heb s avonds en s nachts enorme honger maar nergens zin in. Hoever ben jij?
@ Zwangerschap, ik ben ruim 5 weken nu, en inderdaad 's nachts enorme honger, 's ochtends buikpijn van de honger en 's avonds te belabberd om te eten. Net als vorige keer zal de familie het dus vast ruim voor de 12 weken te weten zijn, want ik ben echt mezelf niet, moe, belabberd, moe! Hier kruipt een dreumes achter een kitten aan, gaat over het algemeen goed, maar soms probeert ze hem te vermoorden met zo'n stokje met kitten speelgoed eraan. Ik moet ook proberen een beetje haar eet ritme te veranderen, ze krijgt nu nog 3 flessen en dat is best veel voor deze leeftijd. Verder, darmproblemen, ook herkenbaar! Zeker tijdens zwschap.Zodra ik een dagje minder groenten of fruit eet, heb ik gelijk last.
Heerlijk toch, standvastige dames! Ik heb er hier ook zo één. @zwangerschap. Wat een hoop zwangere dames! Leuk hoor! Maar als ik jullie zo hoor, ben ik erg blij dat er bij man en mij nog niks rammelt. En als dat al gebeurt dan pas als dochter 3 a 4 jaar is. Ik heb m'n handen vol aan die kleine dame hier. Pfff... griepje wordt alleen maar erger. Bah... En buikpijn van de ongi, dat heb ik echt zo niet gemist! Het had van mij nog wel een jaar weg mogen blijven. We gaan vanavond sinterklaas vieren bij de schoonfam. Had er erg veel zin in, maar niet als ik me zo voel.
kwekijze,r nou mss wel een x proberen, ik lust totaaaaal geen melk...bij de gedahcte moet ik al kokken, klinkt ehct overdreven maar tis echt zo... maar ik heb wel es karne-jus gedronken ( dus met verse jus dorange) en vond het heel lekker!.... en sowieso ga ik ff veel water drinken...opzich eet ik fruit wel goed, heb een appel manie...groentes heb k ook veel behoefte aan...dus ga maar es extra opscheppen...thanks voor de tips! en ook maar die probiotica proberen, wantd at was best duur spul en zonde als ik het niet gebruik
Fafje, probiotica zeker doen! Het kan echt goed helpen! Het kost inderdaad wat (ik heb een vrij dure van solgar), maar ik ben er erg tevreden over. Darmklachten zijn naar...
linnie ja die heb ik volgens mij ook! maar dan voor kids! hoe moet je dat ook alweer gebruiken? moet ff dat potje op zoeken
Ik heb ze in capsules voor mezelf en poedervorm voor m'n dochter. Denk dat jij ook de poedervorm hebt. Je kan het gewoon oplossen in een beetje water. Dl drinkt niet veel achter elkaar, dus bij haar maak ik er een iniemienie papje van en lepel het zo naar binnen. Volgens mij maakt het niet veel uit hoe je het binnen krijgt.
oh oke, ja ik ga het gebruiken, ff voor d ezekerheid googlen of het mag met zw thanks edit, al gevonden, mag!
Linnie, ik heb ongeveer net zo'n pittig meisje als jullie DL, dus het is wel lastig ja, als ik zelf zo moe ben en zij niet wil slapen overdag of 's avonds, maar zo rond 9 maanden oud kregen wij weer de kriebels en uiteindelijk eerst een VMK en de 3e maand zwanger. Het is wel wat zwaarder als toen ik de 1e keer zwanger was ( poepluiers, koken, moe ) maar ik zou zelf niet graag meer als 2, 3 jaar leeftijdsverschil hebben, dat verschilt voor iedereen he! Zo heb ik een vriendin die 13,5 maanden heeft tussen haar jongens, en heel bewust!
Ja, weet ik hoor! Iedereen verschilt daarin. Ik had ook altijd gedacht dat ik er niet veel leeftijdsverschil tussen wilde zitten. Maar nu ik zelf moeder ben, ben ik daar toch anders over gaan denken. Ik zou het zelf niet (aan) kunnen. Mocht er ooit een tweede komen (daar zijn we überhaupt nog niet over uit), dan lijkt het me heel fijn als dl op de basisschool zit.
Hier hetzelfde hoor Linnie. 2 dicht op elkaar lijkt me erg leuk voor ze maar wij wachten ook langer. Ook omdat ik een erg vervelende zwangerschap heb gehad van de eerste, ik moet er niet aan denken dat weer te hebben als ze nog zo klein is. Daarbij hebben we waar we nu wonen geen slaapkamer meer over, maar met 4 weken verhuizen we, dus dan is er ruimte. Maargoed dan wil ik eerst nog even rustig aan wennen, en we moeten de MMM in om zwanger te worden.. Dus ik verwacht niet eerder een beebje dan dat dochterlief alweer naar de basisschool gaat. En ergens lijkt me dat ook wel lekker; de ochtenden voor de nieuwe baby en tot die tijd al mijn aandacht op Yasemin.
Yep.. Eindelijk. Was even spannend, want helaas krijgen we niet het geld terug voor ons appartement dat we er voor betaald hebben... (net voor de crisis gekocht..) Maar het is allemaal gelukt. Als het goed is krijgen we 14 december de sleutel en er hoeft alleen geschildert, dus zo klaar. Heb er enorm veel zin in... eindelijk ruimte en een tuin!
Was bij mij trouwens echt een zwangerschapstik, blijkbaar gaf mijn lijf aan dat ik dat nodig had. Want daarna had ik er geen zin meer in Opzich is karnemelk net als yoghurt wel lekker fris, niet zo 'muf' als melk. Probiotica en actimel, is dat eigenlijk niet hetzelfde? Succes met uitproberen, hier werkte dat goed.
Ja, ik vind het ook leuk om te lezen al die zwangeren onder ons. Ik ben vorige week met een opleiding pedicure gestart, anders waren wij misschien ook wel weer mee gaan doen. Maar ik moet zeggen, als ik die vermoeidheid en alles lees, dat zijn dingen van de zwangerschap die ik niet gemist heb Vervelend dat de griep erger is geworden. Duurt meestal wel een paar dagen. Zo te lezen zijn het meerdere kwaaltjes door elkaar Beterschap
pfff respect...ik moet ook zeggen dat mijn lijf er na de vorige zwangerschap niet aan toe is om eerder dan na die 9 maanden weer aan zwanger raken te denken. Volgens mij zou ik knakken.... Is inderdaad voor iedereen anders. Ik wilde dat eerst ook niet dat er meer dan een jaar tussen zou zitten. Maar nu onze dochter er is, is alles anders