linnie, ik schuif hem meestal ietsje eerder aan tafel met een bordje met zn groentes...en dat eet ie dan...en dan dek ik voor ons de tafel nog verder en schep...en dan krijgt hij de rest ook...anders is het id dalleen maar aardappeltjes ... ( dit doe ik als ik zeker weet dat ie gek wordt als ie de aardappeltjes ziet ) met bijv gekookte aardappels kan ik gerust alle sop 1 bord leggen, en dan eet ie de aardappel met lange tanden
Haha fafje, heeeeeeel herkenbaar. Gekookte aardappels vind ze echt heel erg oninteressant. Maar gebakken of uit de oven...die zijn jummmmm... Wat jij doet kan ik ook wel eens proberen. Nu beginnen we altijd tegelijkertijd met eten.
ja ik doe dit sinds hij echt de smaak te pakken heeft van die dingen...en ikw eet dat hij dat sowieso gaat eten, dus ook goed zal eten die avond...dus vandaar dat ik het zo dan doe... ik doe ook wel es tijdens het koken...als ikd e groente al klaar heb...meneer wilt altijd in d epannen kijken ...dan geef ik soms al wat om te snoepen...heeft ie ook al een halve portie gehad Maar komt ook wel es voor dat ie bij vbest laat gelunched heeft of die dag ehct super goed gegeten heeft,d at ik dnek..ach zoek het maar uit wat je eet
Ik geef nu sinds twee weken ofzo eerst de groente omdat zoonlief erg weinig eet en als er dan iets lekkerders ligt, eet hij alleen dat. Eigenlijk heb ik altijd zo gekookt dat zoon alles mee kon eten en dat gezond was. Maar je gaat ook anders eten als je kindje ouder wordt. Niet ongezonder, maar meer samengestelde maaktijden enzo. Maar omdat het (bio)fruitseizoen niet je van het is, vind ik een goede portie groente ook belangrijk.
Hier zijn aardappeltjes uit de oven of gebakken ook favoriet. Maar vlees al helemaal! Ik geef dan ook vlees pas na een paar minuten.
Hier is het ook lang eerst groenten, dan aardappels/rijst e.d., dan vlees geweest hihi... Maar nu eet ze eigenlijk alles prima, dus krijgt ze haar bordje gewoon vol.
Veerle is de laatste tijd echt jan plakt aan... Is dit een beetje herkenbaar rond deze leeftijd? Als ik haar op de grond leg om te spelen met haar speeltjes begint ze heel hard te huilen. Zodra ik haar oppak, lacht ze zich een aap (ze vind het dan gewoon heel leuk dat ze bij mij is) Vannacht is ze weer wakker geworden. Ze bleef maar 'kreunen' dus ik ben naar haar toe gegaan. Dan is het ook echt bingo als ik dat doe, want zodra ze me ziet is het huilen met overgave. Ik heb haar een fles gegeven en daarna was het weer goed. Aan de ene kant zou dit niet 'horen' maar aan de andere kant, blijkbaar heeft ze daar behoefte aan en heeft ze echt 'honger'. Soms vind ik het wel lastig om te bepalen waar ik goed aan doe. Ik vertrouw dan niet zo op mijn eigen gevoel.
Mijn zoontje houdt helemaal niet van vlees! Een pita kip vindt hij lekker en een gehaktballetje, maar verder niet. Tegenwoordig zit hij al te mieren met een gerecht waar geruld gehakt doorheen zit, maar ik vind het niet erg, vind vlees ook niet zo nodig.
De aardappeltjes zijn dus een bekend "probleem". Ik ga gewoon maar eens proberen om eerst de groentes te serveren. Kwekijzer, das een bekende fase ja. Die hier overigens niet zo lang heeft geduurd. Af en toe nog op dagen dat ze niet zo lekker in d'r vel zit, maar das logisch. En juist wel op je gevoel vertrouwen hoor! Tenminste.. ik doe dat wel en hier voelt dat goed. Maar ik heb het sowieso niet zo op allerlei theorieën en richtlijnen. Wbt vlees, hier ook niet zo'n liefhebster. Ik geef haar af en toe eens een stukje kip of een beetje gehakt, vind het ook niet zo belangrijk. Vis is ze daarentegen wel gek op. Zalm, tonijn e.d.
Ik vind vlees ook niet zo belnagrijk, maar Yasemin wel... Die eet altijd eerst haar vlees op en dan de rest pas. En het liefst zou ze ons vlees er nog bij op eten ook.
Ja hier eet ze het liefste ook alleen vlees! Vanmorgen zat ze om 9uur het bord maceroni van ML leeg te eten, die eet na zn nachtdienst graag nog een kliekje warm, en jahoor, meisje stond naast hem mee te pikken vanuit zn bord!
Hier is ze ook gek op vlees en als dat van haar op is, wil ze dat van ons er ook nog wel bij Vis vindt ze niet zo lekker, jammer genoeg. Papa en mama ook niet overigens. Koolvis lust ze wel maar zalm wil ze eigenlijk niet eten. Bij de oppas had ze wel eens een hapje haring gehad maar had ik laatst gekocht en toen wilde ze het niet. Haring meegenomen naar de oppas, haar man lust het nl. graag maar D. wilde geen hapje meer. Hier eet D. nu met aardappels het liefst een prakje. Zo eten wij het ook vaak dus vind ik geen probleem. Losse groentes ergens bij is vaak ook prima. Hier straks misschien even een paar pannenkoeken bakken als ik niet misselijk ben. Is ze hier ook gek op, kunnen we daarna lekker slapen Nou er staat hier iemand te roepen dat ze de box in wil, gek kind heb ik had haar verteld dat ze even in de box moest spelen omdat ik even boven bezig wil. Sinds kort wil ze er ook af en toe zelf even in spelen.
Hier een klein meisje dat gek is op alle soorten vis. Favoriet is zalm Vlees heeft ze nog niet echt gekregen, vind ik nog niet nodig. Vis zal ook wel niet nodig zijn, maar ik vind het wel belangrijk dat ze dat echt goed leert eten, dus daar zijn we al maar mee begonnen. Zometeen naar opa&oma, Sinterklaas vieren. Ben benieuwd hoe dat gaat met onze kleine meid erbij, drukdrukdruk...
Hier lust ze alle soorten vis wel tot nu toe, volgens mij. Ik kan me sowieso eigenlijk (nog) niets bedenken dat ze echt niet lust.
hie rook een vis liefhebber, maar vlees ook hoor... garnalen en kip doen het ook altijd goed.. vandaag heb ik trek in pasta met rode saus, leker vers maken!
Jeetje Faf 16 weken alweer, het gaat altijd zo hard bij een ander hihi! Hoe voel je je? Garnalen zijn hier ook favoriet, bij dochterlief dan he... ik moet er niets van hebben haha. Wij gaan vanavond gourmetten na de pakjes.. heb er zooo'n zin in..
ja moet zeggen, dat ik nu pas zoiets heb van...hehe heh het schiet op woensdag weten we wat het wordt ik voel me wel goed, heb wel offdays af en toe..door de vermoeidheid! Wij zijn gek op garnalen/gamba's..zo lekkkkkkkker...je kan ze zo lekker marineren mmm.. gourmetten ja lekker! heb dat ehct al lang nie gedaan! veel plezier!
Hmmm, lekker, gourmetten. Wij hebben het afgelopen zaterdag al gevierd, 1e sinterklaas van onze dochter! Ze is gruwelijk verwend! Opeens eet ze ook peer in stukken. Dat kon haar eigenlijk nooit bekoren. Nog een keer aangeboden, eigenlijk alleen omdat we geen bananen hadden en ook geen appel meer... en wel mooie rijpe biologische peren... en het ging erin! Gisteren een paar stukjes, vanmorgen ongeveer 1/4 peer en (omdat ik dat toch weinig fruit vond), vanmiddag nog bijna een halve peer! Omdat peer toch een beetje glad is, help ik haar wel. Ze mag zelf naar hartelust pakken, maar als het niet lukt, dan stop ik het in haar mond en dat vind ze ook goed. Maar ze wil wel de gelegenheid houden om te pakken! De ene keer lukt het beter dan de andere keer.
Wij hebben sinds Yasemin er is niet meer gegourmet, dus heb er echt zin in.. We doen het altijd erg uitgebreid met hoop lekkere hapjes erbij op tafel en zelf sausjes maken en dergelijke... Heerlijk. Sinterklaas komt tussen 17.30 en 18.00 langs met kado's.. ben zo benieuwd naar haar reactie! Faf, leuk dat je het zelf ook snel vindt gaan. Ben benieuwd wat het geslacht is!!! Ga je het delen?