Hier nog één! Ik zat gelijk al weer te denken hoe dat was toen wij de geslachtsbepalende echo lieten doen. Wat een bijzonder moment!
@gourmetten Heerlijk, wij zijn er gek op! We hebben onlangs een super mooie steengrill van schoonouders gehad. Dat bevalt me ook goed. Blijft het vlees echt lekker sappig. Wij gourmetten regelmatig, denk wel één keer per kwartaal ofzo. Gezellig met vrienden of familie.
linnie, wat leuk...das best vaak! @geslacht, jazeker deel ik het ook met jullie hoor ....ik ga nie 40 euro betalen voor een pretecho om vervolgens geheim te houden haha, anders kon ik wel wachten tot 20 wkn ...wat een geld heh...maar ik vind het het wel waard
@ Fafje: Spannend!! Ik vond het zo vreselijk spannend, ik heb echt helemaal niet geslapen de nacht daarvoor. Komen we daar aan, is de echoscopiste ziek, moesten we nog een week wachten ... Zenuwslopend.
Wij wilden het niet perse weten, manlief liever niet en toen zag ik het bij de 20 weken echo! Ik zat mime te spelen met de echoscopiste terwijl mijn man naar het scherm keek, was zo grappig! In de auto wou mijn man het ook weten en toen hadden we ook ineens de naam, dit was een echte ... Ik vond het heel fijn om te weten.
ja is toch ook leuk, en vooral vind ik het praktisch, arabische namen zijn echt.. ka u tee ...ik bedoel no offense maar Ali wordt em niet of fatima Nee maar ik heb een paar opties, en ik vind het toch wel heel fijn als ik dan alvast kan nadenken...en sowieso moet er bij ons in huis nog wat dingen gebeuren, dus wil ik een hoop uitzoeken en de kleertjes...mocht het een meid zijn..hup op MP of weg geven enz...ik heb liever dat ik op het einde niet veel hoef te doen... En ik ben sowieos iemand die alles vantevoren (RUIM) wilt weten 2hier, meneer heeft zn pasta zo goed gegeten, oh oh oh wat leuk..helemaal zelf met een lepel ( had mini elleboogjes)...tijdens het maken van de saus kwam meneer af en toe tijdens het spelen langs om te "proeven "...hihi en dna ehct zo naar me kijken, mmmm lekker heh mam hahah ligt nu op bed
Fafje, spannend hoor! Ga je bij baby's world in Leidschenveen? Daar zijn wij toen geweest, echt een leuke vrouw! Ik wilde het eerst niet weten, manlief graag wel. We waren op vakantie in Egypte toen we besloten om het toch wel te laten doen. Toen hebben we bij thuiskomst gelijk een afspraak gemaakt. Heb je een voorgevoel? @groente Het is gelukt hoor! Ik had worteltjes gestoomd. Voor het eten ben ik samen met dl aan tafel gaan zitten en hebben we samen wat worteltjes zitten eten terwijl man de rest van het eten klaar maakte. Daarna met z'n allen aan tafel en heeft ze aardappeltjes uit de oven en een klein beetje kip op. @rijstepap Ik heb zojuist rijstepap (zonder suiker) van rijstemelk gemaakt. Zou ik dit dl ook kunnen geven? Ivm d'r KMA krijgt ze nooit een toetje en het leek me wel leuk om dat een keertje te geven.
linnie, ja toevallig wel! vorige x waren we naar babyvision geweest!...ben ehct super zenuwachtig whaaaa hihihii rijstepap heb ik ehct geeeen verstand van! @kruiden Ik zat te dneken, ik kook nooit met laurier, dragon, kervel, salie enz ....maar wil dat wel es doen, wie heeft recepten!??
Hier vandaag weer maar 2 blokjes kip en anderhalve doperwt gegeten. Maar ze is nogsteeds niet helemaal zichzelf met dat buikje, had weer een spuitluier van navel tot nek... En slapen word 't vanavond ook niet helaas. Mijn kook-inspiratie is zwaar afwezig de laatste weken, ben 's avonds echt niet lekker dus geen zin in eten of koken...
suusjeuh, ik had je al gefeliciteerd toch!! heo ver ben jij nou dan!? vervelend dat je je zo naar voelt...had ik ook wel hoor..zielig voor je meisje...hopelijk kun je ene btj slapen!
Oh leuk! Echt een heel aardige vrouw! Wij vonden het daar zo leuk dat we de 3d echo daar ook hebben laten doen. Snap dat je zenuwachtig bent!! Het is ook reuze spannend!! Ik heb geen verstand van die kruides. Ik gooi alleen een paar laurier blaadjes bij het draadjesvlees.
Vandaag tijdens het eten vertelde man dat tie graag een 1 a 2 keer per week vegetarisch wil gaan eten. Echt zo leuk, dat had ik niet verwacht. Leuk om te zien dat hij opeens ook zo verantwoord is gaan eten/koken. Voordat ik zwanger was at hij altijd heel ongezond, junkfood en afhaalzooi enzo. Dus als jullie nog leuke vega-receptjes weten, graag! Er was geloof ik ook een topic een tijd terug, die zal ik ook eens opzoeken.
Fafje: allemaal lekker bij suddervlees (kip, rund, lam), maar ik kook nooit op basis van kruiden, maar andersom. Vanavond spruitjesstampot met spekjes en rookworst. Zoon werd helemaal gallisch! "Mama, worst, snijden!" met hele donkere ogen! Ja, ik ga niet zeggen: "als je 1 hapje proeft, krijg je worst", maar ik stond behoorlijk in dubio! Hij heeft worst gehad, toen hij er normaal om vroeg. 't Kind was ook helemaal dolgedraaid na alle Sinterklaastoestanden. Ben blij dat die goede man morgen weer ons land verlaat!
ik lust geen draadjes vlees leuk idd van je man.. ik heb eergister toevallig es een Enrs lijst onder mijn man zn neus gebracht......hij is nogal chipsverslaafd...maar dan echttttt ... ik zeg ik koop voortaan wel bio chips van 3 euro per zak...dan piep je wel anders en ben je zuiniger
Wij eten ook 1a 2 keer per week geen vlees, mis het niet echt. Ik kook dan iets met noten, peulvruchten of kaas (sorry). Als het maar 1 of 2x p/w is hoef je niet perse superverantwoord vegetarisch te koken. Oh, vleesvervangers/sojaschijven enzo, dat eten wij echt niet!
6 weken. Vandaag ging 't best redelijk goed, heb ook wel wat gegeten ( 5 hapjes en wel gewoon mn brood en fruit ) tot manlief om 22.00u nog een bord nasi op ging warmen
Soja mag hier ook niet. Maar dat trekt me ook niet. Ik zal eens kijken naar iets met peulvruchten. We hadden een hoop soorten eten vanavond en manlief zei dat het hem zonder de kip ook goed zou smaken. En zo kwam hij op het idee.
Het ais wel shit dat je geen kaas mag zeg! Als wij vega eten, doe ik iets met gesmolten kaas (en gehakte noten) in de oven of griekse salade met feta of maalijdsalade met andijvie, wortel, appel, cashews en manchego. Je kan ook zilvervliesrijst met chili eten, ik gebruik altijd rode nierbonen en zwarte bonen. Als je vega eet, moet je vooral eiwit en ijzer vervangen. Ijzer is niet zo moeilijk. Als je ook geen zuiel mag, moet je wel crea zijn om aan je eiwitten te komen. Eieren eet je die wel?
Ja, geen kaas is zeker jammer, maar dat komt ooit wel weer. Gelukkig zijn we ook gek op groentes en staan er meestal een paar verschillende soorten op tafel. Weet jij dat toevallig van de rijstepap? Ik heb pap gemaakt met rijstemelk, zonder suiker. Zou ik dl een beetje kunnen geven?