hahaha moet lachen om je zoontje! nee ik kook ook andersom..maaar ik kijk vaak kookprog en dan zi eik die dingen voorbij komen, ikw eet gewoon niet wara het naar smaakt... dus al sik iets kook en ik wil weer wat verzinnen...dahct ik dara ineens aan...er zijn ngo wat kruiden wat ik nie "ken ".... ik varieer heel veel met smaken..maar toevallig die dingen, zou nie eens weten hoe te gebruiken zegmaar... soms zie ik een dressing met wat dragon...dan dnek ik goh waar zoud at nou naar smaken...hihih..vandaar!
Lasagne-saus maken met gebakken uien, tomatenpuree, geweekte porcini+het weekwater, zout, peper, Dan lasagne maken met de saus, mozzarella, lasagnebladen en blaadjes salie. Parmezaanse kaas erover en in de oven. Of de saus maken met gedroogde salie erdoor, kan ook als pastasaus!
hmm, zelfde vraag als kwekijzer! is dat zo'n zachte kaas!? maar wara smaakt laurier naar eigenlijk... ik ga morgen toch es ff die kruiden in huis halen...en dna gewoon es btj kokkerellen erbij...
Mozzarella is zo'n zacht wit bolletje dat in een zakje water zit. De lekkerste is de echte romige buffelmozzarella (die mag jij gewoon hebben fafje). Wat ik vaak maak: tomaat, mozzarella, klodder groene pesto en een blaadje verse basilicum. Kan je ook op een broodje doen! Laurier is lekker met stoofvlees, maar ook in soepen en sauzen. Heeft een klein bittertje, ken je echte laurierdrop? Salie wordt veel gebruikt in de mediterrane keuken, doet het goed met tom(a)at(ensauzen). Is ook lekker bij gestoofde kip. Porcini is eekhoorntjesbrood (paddenstoel). Je vindt het gedroogd bij de delicatessenwinkel. Heeft een lekkere body en smaak. Is erg geschikt als je vega wilt koken!
zg, mozarella ben ik gek op ...maar bedoelde..wat is dat porcini? ohh u je het zegt laurierdrop, ja dan wet ik het al..salie in sauzen dat ga ik es proebren! heb weer zin in nieuwe dingen bedenken!
Porcini zijn gedroogde, Italiaanse paddestoelen. Gewoon te koop bij AH bij de Italiaanse producten. Ik doe 2 zakjes van à 15 gram (eerst geweekt en MET het weekwater) op 3 in ruim boter en olie gebakken uien, 2 teentjes knoflook, 2 blikjes tomatenpuree, zout, peper. Salie dus of gedroogd of vers. Bij gedroogd mee laten stoven (45 minuten), bij vers in laagjes op de lasagnesaus leggen. Edit: en 't is ook nog vegetarisch!
Bij de AH hebben ze zo'n bakje met ik dacht: rozemarijn, thijm, salie. Kan je het eens ruiken en proberen.
ja salie heb ik ehct nog nooit bewust geproefd of geroken... waarschijnlijk ken ik de smaak wel als ik het ergens in eet, maar wete ik het gewoon niet... stom is dat heh sommige dingne gebruik je nooit..
zoooo ZG, nu je het weeer zegt... heb toch 2 weken geleden salie thee gedronekn HAHAHAHA ik ben echt dommm @hier trouwens zoonlief eet nu mee met mn bakje cruesli, hij vind het heerlijk...ik geef em gewoon de kleine stukjes en hapje met rozijntjes... ( ineens eet hij het zo wel)....dus geen harde brokken, hij vind het heerlijk!
maar over die salie...in thee ken ik het dus..maar kan me er nog geen eten bij voorstellken, qua smaak dan heh...ik moet het gewoon in huis halen en dan es proebren!
ja ach ik heb wel vaker van die domme acties ... mn mond gaat soms wat sneller, in dit geval mn vingers...kijk maar naar mn manier van typen... chaotisch dan...
Hi allemaal. Hier inmiddels een week of twee gestart... Hij had er zo'n zin in en kon direct het eten zelf pakken en in zijn mond stoppen. Hij geniet met volle teugen van alles wat ik hem voorzet( en wij natuurlijk ook) i Ik vOnd ookal vrijwel direct redelijk wat groente terug in zijn luier. Haha wat wordt je toch hilarisch als moeder.... Apetrots was ik op die poepbroek met courgetjes en broccoli ;-D Maarre ik loop ergens tegen aan... De afgelopen drie dagen zit hij steeds soort van te stikken. Het is niet gewoon kokhalzen volgens mij, want hij maakt geen geluid meer en lijkt er zelf echt niet uit te komen. Hij zit bij mij op schoot tijdens het eten, dus ik buig hem dan naar voren en klop zacht op zijn rug. Ik blijf verder wel rustig hoor, maar het stukje komt dan met een hele berg dikke slijm weer naar boven?! Ben ik nu een overbezorgde moeder of doe ik iets fout. Ik laat hem echt alles zelf doen en ontdekken. Hiervoor wel steeds gekok en waterige oogjes etc. Maar dan kon hij het zelf steeds prima oplossen. Maar van wat er de afgelopen avonden gebeurde wordt ik toch een beetje zenuwachtig! Is dit herkenbaar? Iemand tips?
zou het kunnen dat het eten iets te hard of te zacht is? dus dat je kindje niet zoveel kauwt en te snel wilt slikken!? tis wel echt een kwestie van leren, je kindje vindt het namelijk zelf ook nie ehct prettig en zult er steeds beter in worden en begrijpen wat ie allemala moet doen om het te kunnen doorslikken ... goed dat je rustig blijft, dan raakt je kindje in elk geval niet in paniek op zo'n moment
Ducky, kan het zijn dat tie wat te gulzig eet? Ze moeten namelijk leren dat ze niet alles in één keer in hun mond kunnen proppen. Sommige kindjes zijn zo enthousiast dat ze daar een beetje moeite mee hebben. Inderdaad goed dat je rustig blijft! Zou hij inmiddels al een beetje in een kinderstoel kunnen zitten? Dan zou je dat ook nog eens kunnen proberen. Dan zit tie waarschijnlijk net ff wat rustiger. Fafje, had je vandaag nou je echo?