Rapleymama's

Discussie in 'Voeding' gestart door Trees, 30 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fafje

fafje Niet meer actief

hmm dat wel lastig heh...ohja wie weet vanact...nou hoop het niet voor je :)

2. fafa

fafa Niet meer actief

Vandaag bij de biowinkel gedroogde abrikozen gehaald. Hier geleerd dat er zwavel in die van de supermarkt zit... nooit geweten. Maar die smaken wel anders :(. Meer naar rozijntjes. Geeft die zwavel dan ook dat bitterzure wat ik ken van gedroogde abrikozen, of is er nog een ander verschil?

3. fafa

fafa Niet meer actief

@Linnie: aww, arm meisje. Heftige reactie zeg, van 3 indirecte lepeltjes :(

4. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Fafje wat een prachtige buik!
    Hier een zieke baby die 3 dagen volledig terug is geweest op melkvoeding, begint nu langzaam weer wat te eten gelukkig (maar nog niet van harte).

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Zijn gewoon minder gerijpt en daarom zuurder. Zwarte abrikozen zijn lekker in de zon zoet en bruin geworden.

6. fafje

fafje Niet meer actief

juju, thanks! ah zielig, hoor ehct veel zieke kindjes om me heen! beterschap!

@hier, trouwens had biologische champignonnensoep gekocht...van unox..zooo dat was lekkerrrr!! veeel puurdere smaak als de normale..:D:D heb heel die zak op! ( ja makkelijk dagje voor mij, zoontje had left overs van gister :D)

7. fafa

fafa Niet meer actief

Aha, logisch :). Weet trouwens niet of ikzelf zoeter per se lekkerder vind; ben nogal een zurekauw ;). DL wist er in ieder geval wel raad mee. "mmmmmmmm" Schattig.

@Juju: achgut, arme knul. Hoop dat ie er snel weer bovenop is.

8. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik vind ze ook te zoet. Doe ze wel in kleine stukjes door de couscous, maar met uit de hand eten heb ik het gevoel dat het glazuur van je tanden springt!

Mooi verhaal; we hebben net roomboterkerstkransjes gekocht. Ik dacht leuk mijn zoontje daarmee te verwennen, af en toe mag hij best eens snoepen. Heeft hij er 1 op en zegt; "bah vies" en wijst vervolgens naar de koektrommel waar de suikerloze volkorenbiskwietjes in zitten.
    Braaf kind!:D

9. fafje

fafje Niet meer actief

zg, leuk is dat! als je het nie gewend bent, lijtk het me ook echt mieeeerzoet!

10. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Leuk ZG! :D
    Ik hoop dat we dat hier ook bereiken!

11. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Oja, trouwens...
    Dl is maar één keer wakker geweest om te drinken, ondanks het spugen gisterenavond. Valt dus reuze mee!
    Ze lijkt zich ook weer wat beter te voelen.

12. fafje

fafje Niet meer actief

linie, wordt jouw dochtertje echt nog wakker soms van de honger dan!? hier is dat gelukkgi al ehct heeel lang over...dnek rond 5/6mnd laatste nachtvoedingen gehad

13. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ja, absoluut.:)

Jammer dat ze nu ziekjes is. Gisteren eerder opgehaald van KDV met koorts. :( Verkouden, koorts, oogontsteking. Gisteren nog naar de HAP geweest om 23.30 uur. Er kwam veel pus uit haar oogjes en de doktersassistente zei: "Komt u maar." Wij daar heen. Zegt die arts: "Waarom wilde u nou persé komen?" "Nou," zeggen wij: "de assistente zei: 'komt u maar', wij waren ook verbaasd, we wilden alleen even weten of we iets moesten doen en of het niet gevaarlijk was." Uiteindelijk advies gehad dat we de oogjes moeten blijven reinigen (wat we dus al deden) en hij heeft ook nog even naar haar borstkas geluisterd omdat ze toch wel veel hoest. Maar dat klonk allemaal normaal

14. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Zoveel hij wil? Tot op zekere hoogte mee eens. Mijn dochter mag fruit, avondeten en brood eten zoveel ze wil. Of zo weinig ze wil. Maar yoghurt en kwark is hier wel gelimiteerd vanwege de BV Dat vindt ze soms jammer.

Op zijn tijd? Nee, sorry, we hebben hier ontbijt, fruit, lunch, tussendoortje en avondeten. En BV op verzoek. Als ze een keer niet of minder eet, dan is er wel weer een volgend eetmoment. Prima. Maar ik ga haar echt niet de hele dag eten aanbieden wanneer ze dat wil. Ze krijgt om 7 uur - 10 uur - 12 uur - 3 uur - 6 uur plus BV tussen 6 en 00.00 uur en dat lijkt me zat. Ze moet ook leren dat je vaste eetmomenten hebt. Dus niet de hele dag 3 hapjes snaaien om het half uur.

Zeker bij oudere kinderen wordt volgens mij aangeraden: de ouder bepaalt wanneer en wat er gegeten wordt. Het kind bepaalt hoeveel er gegeten wordt. Dus inderdaad niet opdringen.

15. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Is ook weer het referentiekader waaruit je dan denkt/spreekt. Veerle eet gewoon mondjesmaat, als die en uitschieter heeft in iets wat ze graag wil of lekker vind, dan zet ik daar niet snel de rem op (natuurlijk wel afhankelijk van wat het is, maar ik vind dat ze nu eigenlijk alleen nog gezonde dingen krijgt). Maar ondanks dat ze mondjesmaat eet, wil ik het haar niet opdringen, het gaat dus op haar tijd, zoveel als zij wil. We hebben hier streef eetmomenten, maar als ze laat zien totaal geen trek te hebben en een uur later wel, dan krijgt ze van mij een uur later. Als ze ouder is wordt dat wel een beetje ander, maar dan kan je het ook uitleggen. Ik wil gewoon niet vechten met onze dochter omdat ik nou eenmaal vind dat het zo 'hoort'.

Helaas geen bv meer hier, dus dat maakt het ook wel een beetje anders. Ik zeg helaas, maar ik vond het met 2 maanden welletjes, ik heb mijn best gedaan en daar hield het gewoon op.

Eigenlijk bedoelen we wel hetzelfde hoor. Ik zit hier ook niet de hele dag met eten klaar:D

16. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

beterschap voor de zieke kindjes hier.

Hier ook ziekenploeg. Ik ben zelf echt snotverkouden/koortsig en Veerle had gisterenavond 39,5, die heeft de hele nacht onrustig geslapen. Vandaag is ze erg rustig, vanmorgen nog geen koorts. Gisteren weer van die hele dunne luiers, ik denk bij haar toch weer aan dr tanden. En verder hoop ik ontzettend dat ze niet waanzinnig aangestoken wordt door die irritante verkoudheid van mij.

17. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik bedoel het ook niet zo 'hard', hoor! Als ze haar boterham niet eet en een uur later denk ik eraan, dan bied ik nog wel eens wat aan. Als ik dat niet vergeet. Dinsdag wilde ze rond 12 uur niet eten en ik dacht: ik probeer het om 1 uur weer. Maar helaas glad vergeten! ;) Ze vroeg er ook niet om. Dan eet ze dus pas bij de yoghurt (15.00 uur) weer. En bij ons ook streef-eetmomenten. Ook afhankelijk van haar slaapjes (op verzoek) en andere activiteiten.

Ik wil hier ook niet vechten, ben ik zeker met je eens. Ik zwem liever met de stroom mee dan er tegenin! :D

Vervelend dat jouw dochter ook ziekjes is! :( Beterschap!

18. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Nou hier toch wel echt eten op verzoek hoor. Gister bijvoorbeeld slaapt ze van 12.30 tot 13.15 dus dan heeft ze die dag veel vaker honger dan wanneer ze van 12.30 tot 16.00 geslapen heeft bijvoorbeeld...
    Mijn dochter eet graag maar het lijkt me niet dat een kind iedere 10 minuten om eten vraagt. Maar als mijn dochter een appel gegeten heeft en een uur later om nog een appel vraagt, mag dat van mij hoor. Ik eet zelf toch ook wanneer ik honger heb, niet wanneer de klok zegt dat het etenstijd is..

19. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Tja... is het honger? Troost? Geborgenheid? Gewoon omdat ze even wakker wordt en bv wil?
    Ik weet het niet. ;) Ze kan me dat nog niet vertellen. :D
    Feit blijft wel dat ze dan gewoon bv krijgt. :)

De ene keer is dat 3 keer op een nacht, de andere nacht maar 1 keer. Een enkele keer slaapt ze door.

Soms zijn er periodes dat ze het pikt dat papa alleen komt troosten, maar dat is lang niet altijd zo, dan wil ze echt bv.

20. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Hier wordt ook gegeten/gedronken op verzoek.
    Schoonmoeder komt soms wel eens langs en dan zitten we om 11.00 uur brood te eten. "Oh, wat een raar tijdstip.", zegt ze dan.
    "Ja, we hadden trek." :D

Soms kan het niet altijd en moeten we rekening houden met andere dingen, maar als het kan dan doen we het zo.

Toen oma een tijdje terug een keer op dl ging passen vroeg ze aan me wanneer ze moet eten. Dus ik zei, als ze honger heeft. Voor mij dekte dat volledig de lading van haar vraag. Zij kon er niks mee. :p;)

Deel Deze Pagina