Rapleymama's

Discussie in 'Voeding' gestart door Trees, 30 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Mijn dochter zou ook best fruit mogen als ze er om vraagt, maar ze kan nog niet praten :D

In de rest van de maatschappij (school, werk) kan je ook niet altijd eten wanneer je trek hebt. Soms moet je wachten op een pauze ofzo. Of ben je op bezoek en moet je wachten tot je wat krijgt. Tsja... als ze echt honger heeft, krijgt ze wat (gezonds) natuurlijk, maar eigenlijk vraagt ze nooit om eten. Hooguit soms om BV, maar dat krijgt ze meestal voor 't slapengaan dus daar vraagt ze ook bijna nooit om.

2. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    True, rond die leeftijd moest mama ook wel een beetje helpen met bepalen wanneer ze eten kreeg... Maar ik doe het toch wel op verzoek.
    En het zijn ook meestal wel normale tijden natuurlijk. half 8 ontbijt, rond 10en fruit, rond 12en lunch, slapen en rond 16en tussendoortje (laatste tijd vaak weer fruit) en rond 18.30 avondeten. Maar net zoals gister gaf ze aan om 17.45 al honger te hebben dan zit ik al eerder met haar aan t avondeten en eet papa later.. (die is pas rond 18.20 thuis)
    Ik ga haar dan niet weigeren.
    Het zijn geen rare tijden dat ze honger heeft, maar niet dagelijks klokslag 10-12-16-18 uur bijv... De ene x vraagt ze om half 10 om een banaan en de andere keer om half 11...

3. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ja, zo gaat dat hier ook een beetje. Natuurlijk variëren de tijden. Als ze bijv. moe is, krijgt ze haar eten ook eerder en dan naar bed. En zo lang het maar gezond eten is... :)

4. fafje

fafje Niet meer actief

#3564 fafje, 15 dec 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 dec 2011
    nee ik snap het of course, logisch...maar ik bedahct me dat ik di elink hier nooit meer maak natuurlijk...hij slaapt hoe dan ook door ongeact of hij heeft gegeten..

@eten op verzoek..tjaa fruit, een extra cracker/koekje no problem...
    Maar ik vidn het dus niet goe dals hij heel de dag door eet...ik heb wel zoiets van..we eten "rond "bepaalde tijden...en ik speel met de tussendoortjes...

Hoevaak hij wel niet wijst anar een een stuk fruit en ik het dan maak...en hij maar 3 happen neemt...of als ik brood eet, lijtk hij ook trek te hebben..maar alleen geinteresseerd lijkt in een hapje...
    Ik "test" het gewoon door een cracker te geven..is ok voedzaam..en zo zie ik of hij nou ehct trek heeft of gewoon maar wat doet :p

Vanochtend had hij heel snel 2 boterhammen op...dan maak ik er gewoon nog 1...hij vroeg ergens naar ( doet ie nog niet ehct)
    Hij nam nog paar happen, vervolgens uit d ekinderstoel en mocht ie spelen, maar liet ik z bordje op tafel staan...en zo doende heeft ie dan toch nog die boterham op gegeten in de loop van de ochtend.

5. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Heel de dag door eten dat gebeurt hier ook niet. Of in ieder geval, niet van het een 2 hapjes en na een half uur wat anders willen ofzo. Dat zou ik ook niet goed vinden. Als ze hier iets vraagt, eet ze het altijd helemaal op eigenlijk.

6. fafje

fafje Niet meer actief

duchess, jaaaa maaar zij is ook een heeele goede eter :D:D

7. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    **jaloers** :):)

8. fafje

fafje Niet meer actief

Ja lijkt me ehct zwaar nog hoor, ik ben zo verwend...maar eens kijken wat de 2e vindt van doorslapen :p

2hier, ik heb net een nasietje in elkaar geflanst...met alles wta ik nog in huis had, paprika, courgette, kipfilet en champignons...heb het met harissa gekruid en ngo veel meer kruiden, leit het zoontje proeven en hij heeftzowaar een stuk champignon met smaak gegeten, dus hopelijk zal ie goed eten

9. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Jezus kun je ook eens normaal reageren?

Ik praat wel eens met mensen (ken je dat?) die willen weten waarom ik geen potjes geef, ik vraag me dan gewoon af of ik kan zeggen dat wij nu nog Rapleyen of dat die term alleen maar gebruikt wordt voor de introductie van vast voedsel. En ik vroeg me gewoon af hoe anderen deze term gebruiken. Dus JA het maakt uit hoe het heet, anders vroeg ik het niet.

10. fafje

fafje Niet meer actief

mamavansimone, als ik het met anderen erover heb die bijv nog aan de bijvoeding moeten beginnen zeg ik bijv wel altijd..dat wij voor Rapley hebben gekozen...en dan heel dat verhaaltje erbij blablabla...vaak kotm zo'n gesprek ook voort als ze zien hoe goe dhij eet ofzo...of met zn handen eet...dus dna benoem ik het wel zo...

11. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Ik zeg altijd dat onze dochter vanaf het begin gewoon hele stukken at en niks gepureerd of uit potjes. Dan krijg je wel eens van die reacties: oh kunnen ze dat al? Ja, want bla bla bla...

12. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hier hetzelfde. Heb nooit de naam Rapley gebruikt want dan weten mensen toch niet wat het is.
    Ik zeg altijd, wij hebben haar nooit gepureerd gegeven, maar gewoon gelijk stukken in het handje. :D

13. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Nou ja zeg! Ik geef hier volkomen normaal antwoord op jouw vraag!:$
    Jij moet zelf even normaal doen met je gejezus!:x

Het maakt toch niet uit of je het Rapley noemt of stukken of geen potjes? Ik gaf Rapley maar zei gewoon dat mijn zoontje zelf stukjes at.
    En dat deed hij langer dan de introductie van bijvoeding, hij deed het totdat hij zelf met bestek ging eten. Het merendeel van de mensheid weet niet wat Rapley is, of eerder gezegd wie Rapley is.

14. fafa

fafa Niet meer actief

Sorry zogelukkig, maar ik vond je antwoord ook een beetje denigrerend overkomen... alsof mamavansimone een stomme vraag stelde.

@Aquilegia: Ik geef hier ook vaak eten op "mijn verzoek" hoor, als ik honger heb en ga eten zet ik DL ook in de kinderstoel en eten we samen. Want zelf vraagt ze ook nauwelijks om eten. En dan mag ze natuurlijk wel zelf bepalen hoeveel ze op dat moment eet, en vaak is dat toch best wat.

15. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Hey, nog even een vraagje. Hoe geven jullie doperwten? Heb ze toch maar even kort in de blender gedaan. En dan aardappeltje in de hand, en doperwtjes erbij voeren met de lepel (grof).

Verder geef ik hier niks meer geprakt. Vanavond nog een supergrappig eigenwijs meisje; ik stak een stukje paprika in haar mondje. Ze spuugt het uit, lacht en pakt het vervolgens met haar handje om het zelf op te peuzelen! Wat nou gevoerd worden haha.

Mensen die ik spreek zijn uiterst verbaasd dat ze dit al kan en geloven het soms ook niet. Tot dat ze het zelf zien. (ik zeg dan altijd; deze methode schijnt een naam te hebben, Rapley ofzo ;) )
    Krijgen jullie ook van die verbaasde reacties?

16. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Doperwten heb ik altijd gewoon zo gegeven, maar wel wat later, toen ze de pincetgreep door had, denk met een maand of 8 a 8,5?

17. fafje

fafje Niet meer actief

nog steeds krijg ik hele verbaasde blikken als een een "groot" stuk brood oid in zn mond stopt...

wordt dan paniekerig geroepen "kijk uit, straks stikt hij" "laat het uit zn mond" ..

ik zeg altijd "ajoh zo doet hij ltijd, vindt ie lekker..het komt er wel wee ruit als hij het niet kan doorslikken hoor "

erwten eten wij nooit *bloos

18. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Ach ja, Jezus heeft er ook niet veel mee te maken, die beste peer is nu zijn geboorte aan het voorbereiden.

Maar ik snap het wel, haar reactie. Inmiddels 'ken' ik je een beetje, je bedoeld er 9 van de 10 keer niets mee. Maar zoiets ruik je niet.

Net zo goed dat mensen vaak niet snappen hoe ik iets bedoel, ik heb zeker een talent voor 'verkeerd overkomen'. Schieten ze ook tegen het plafon met de vaak gemaakte opmerking 'wat ze nou weer zegt';)

19. Kwekijzer

Herkenbare reactie, erachteraan 'pas er maar mee op hoor':D

20. Kwekijzer

wahahaha, ja, die grote stukken zorgt hier altijd voor een stilte. Ik zie dan mensen heel aandachtig en gespannen kijken of het goed gaat.:D

Deel Deze Pagina