Rapleymama's

Discussie in 'Voeding' gestart door Trees, 30 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fafje

fafje Niet meer actief

haha ja en soms ehct van die blikken..zo van "wat önverantwoord"

2. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Erwten kan ik wel doen vandaag, die hebben we nog in de vriezer. Nog steeds ziekenboeg hier. Ik ben zo benauwd als maar kan. Denk dat ik me ook ziek ga melden voor het weekend. Nooit zo leuk, niemand werkt graag in het weekend en als ze dan vervanging voor je moeten vinden is wel eens wat minder. Kan er niets aan doen, dus het zij zo. Gisteren is oma hier geweest, ik voelde me nog te ziek om onze dochter op te tillen. Bah.

Ik ga denk ik maar een kip op zetten om bouillon van te trekken. Ligt ook nog wel in de vriezer. Toch handig zo'n voorraad.

3. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

:D ja, erg he. Zo van 'ach ja, het is de eerste' die blikken/reacties krijg ik ook vaak. Laatst nog 'ja bij de eerste was ik ook zo precies' toen ik niet wilde dat ze een patatje met zout zou krijgen (zonder zout ook niet, want dat lijkt mij gewoon veel te vet). Bij de 2e gaf ik dat gewoon met 8 maanden.

Maar goed, mensen bedoelen het vaak nog best goed ook nog. Hun manier van zorgen denk ik. Ik kan er nu wel beter tegen dan de eerste maanden en in mijn zwangerschap. Toen schoot ik er echt door tegen het plafon.

4. fafje

fafje Niet meer actief

ja precies...ik heb nu ookw el bepaalde dingen dat ik denk...dat doe ik sus of zo bij de 2e...

ach maa!kt me echt niks uit..hihi ze doen maar

5. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Oh vreselijk die reacties! Tijdens de bevalling ben ik in een half uur van 5 naar 9 cm gegaan. Toen ik zei dat ik het niet meer hield, was de vraag of het mn eerste was, oooooh zei ze en weg was ze. Zat ik daar met persweeen...

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik weet nog goed dat ik op de familienieuwjaarsborrel heel trots was dat mijn zoontje gewon mee kon eten. Mijn tante schrok enorm toen ik zoontje een groot stuk stokbrood gaf. Haar zoon (mijn neef dus) heeft een kindje net zo oud en die kreeg een potje. Hij vond dat stukken eten echt mooi, maar zijn vrouw vond het ook doodeng. Lekker niet aan beginnen denk ik dan als je echt panisch bent! Zij is ook heel de dag thuis en zou het eten dus moeten doen, dat is niet handig, ik denk dus dat je angst overbrengt en dat kindjes hoe klein ook die spanning aanvoelen en dat geeft dus een negatieve associatie aan eten.

Kwekijzer; zo is dat.;)
    En beterschap. Ik heb na 1,5 maand geleden longontsteking te hebben gehad nu ook weer een onwijze reutel op mijn longen en zit ook weer aan de ventolin. Voordat zoon er was, was ik echt niet zo vaak verkouden! Ik eet gezond, slik hoog gedoseerd vitamines en probiotica en toch nog. Bah!

7. zogelukkig

Toen gisteren mijn zoontje zijn cruesli met yoghurt met zijn handen at, dacht ik ook: nou lekker dan die Rapley!:D Maar dat was het natuurlijk niet, het was een peuterpuberactie. Zou een "potjeskind" natuurlijk ook kunnen doen, zo'n actie.

8. fafje

fafje Niet meer actief

ik vind het eerlijk gezegd wel altijd heel sneu als kinderen OF met een vorkje/lepel Moeten eten OF gevoerd moeten worden..

van die panische smetvrees types...dnek ik jeetje zeg, laat een kind een kind zijn...

9. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ohja, erg he!!! Zo ken ik ook iemand... die vraagt standaart aan mij als we het over eten hebben; maar dan wordt ze vies, vind je dat niet erg??

Nou ik héb smetvrees, maar nee ik vind dat niet erg! Ik kan het namelijk gewoon weer schoonmaken! Echt als je kijkt hoe ze er soms bijloopt en hoe de tafel, stoel en vloer er soms uit zien na het avondeten... Gister heeft ze zelf haar soep gegeten met de lepel, nou géwéldig! Ze zat echt helemaal onder. Genieten toch...

Hoe vaak zie je wel neit dat kids juist slechter gaan eten omdat de moeder zo stressvol om gaat met vies worden tijdens het eten.. (laatst nog een x bij Derek te zien....)

10. fafje

fafje Niet meer actief

ja klopt echt hoor...ik had in het begin ook wel zoiets van, komt dit ooit nog goed hahahah...nee maar snap heus wel dat het allemaal makkelijker is om dan te voeren...en daar is niets tegen ofzo...maar niet om DIE reden...vind ik dan...

wat ik wel weer heel grappig vindt, is dat bijv meneer smeerkaas ineens niet meer lust/wilt..omdat het aan zn vingers plakt...dna eet ie niet meer door..ik moet dus heeel dun smeren hahahahah

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ten 1e, of je hier aub niet wilt vloeken.

Ik zeg zelf altijd dat mn dochter zelf eet, met haar handjes, gewoon stukjes eten zoals wij ook doen, een stuk fruit of warm eten. Dan snappen mensen dat wel! Zelf eten denken mensen snel aan bestek natuurlijk!

Zelf vind ik het toch op de een of andere manier jammer als mensen zien hoe "goed" het is dat DL rapley'ed ( "Ohhh kan ze gewoon zelf druiven eten? En manderijnen? En mensen, een kippenbout afkluiven, dat konden die van mij niet hoor zo jong" ) en dan zelf toch prutjes gaan geven... Dan denk ik; je ziet hoe het ook kan, je vind het knap en mooi, maar toch kies je voor prutjes?

12. zogelukkig

Jajaja, de PPP!:D (Panische Plak Periode).
    Vanaf dat moment wou hij zijn geliefde boterham met appelstroop niet meer en al het andere eten dat aan zijn vingers bleef plakken ook niet. Hij is toen wel sneller met bestek gaan eten! Nu lust hij wel weer plakbeleg hoor, het "is een fase" (puke!:p).

13. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Doperwten: in een roerei/omelet doen werkt hier prima. Dan eet ze stukken ei waar de erwten in zitten. Zo één voor één los geven, vindt ze te veel werk, dan eet ze er 3 en stopt ermee.

14. fafje

fafje Niet meer actief

haha grappig! ik vind het zo leuk om te zien joh die fases...ik vind het best hahah...we zijn alleen wel redelijk beperkt qua beleg...ehct vervelend hahah...nu alleen nog salami ( heeft ie ontdekt vindt ie heerlijk! hihih) smeerworst, pindakaas, tosti...nou fijn dit is het...kipfilet wortd ook tijdelijk bestempeld als "vies"...noujaaaa:D

15. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Even heel erg OT, maar wat bedoelt men toch met 'DL?' :)

16. fafje

fafje Niet meer actief

DochterLief

denk ik haha

17. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Hier even een AB-periode! (alleen brood).

Had lekker aardappel, tomaat,courgette en olijfjes geroerbakt. Mooi voor Liesbeth uitgestald. Schuift ze het wat heen en weer, kijkt me vervolgens verwachtingsvol aan. 'dat is mooi mama, en waar blijft mijn eten?'

Geen háp nam ze, de kleine draak! Gisteren ook al niet, dus heb maar een broodje gemaakt... Die schoof ze lekker naar binnen :D

Wat denken jullie, moet ik dat wel doen? Een broodje geven als ze niets wil eten? *paniekerigstrakseetzealleennogbroodamgstaanval* ze heeft trouwens wel last van doorkomende tandjes en ze vindt volgens mij met name de korstjes heerlijk om op te kauwen.

18. fafje

fafje Niet meer actief

mrs hair, ja zou ik wel doen hoor..met die leeftijd is het allemaal toch nog niet zooo nodig! jammer is dat altijd heh als je wat maakt en dan binnen 1 sec is het afgekeurd hahahah

19. fafa

fafa Niet meer actief

@erwten: hier heeft DL (idd dochterlief :)) van de week ontdekt dat als je er met één vingertje in port en ze een beetje plet, ze aan het topje van je vinger blijven plakken. En dan kan je ze ook in je mond stoppen, hahaha. Ze heeft de pincetgreep allang onder de knie natuurlijk, maar ze is graag creatief met eten ;)

@mrsHair: ik heb vaak een tweede (en derde) groente achter de hand die ze zeker lekker vindt, wanneer we iets eten waarvan ik weet dat ze het (nog) niet lust. Ik vind namelijk dat ze al wel langzaamaan mag gaan leren dat we 's avonds altijd groente "moeten" eten, alleen hoeft dat natuurlijk niet iets te zijn dat ze niet lekker vindt. Maar brood gebruik ik nooit als vervanging.
    Maar goed, dat is mijn aanpak, en die is niet beter of slechter dan welke andere dan ook, denk ik. Ik zou iig niet te bang zijn dat ze straks alleen nog maar brood wil eten, hoor. Zal wel los lopen.

20. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Hihi, bedankt voor de antwoorden. De pincetgreep kan ze sinds deze week maar die gladde erwten vind ik toch ietsie eng.

Gister paprika op maar had reepjes gesneden. Velletje er niet afgehaald, vond ze niet zo lekker, of de smaak te heftig.

Zie hier dingen voorbij komen als roerei, olijven en salami.... maar is dat niet wat zout enzo, die salami en olijven?

Oh en hoe doen jullie het drinken? Mijn dochtertje kauwt zo graag dat ze alleen bijt op de tuitbeker.... ze heeft al wel eens geproefd dat er water uit kwam.

Deel Deze Pagina