Rapleymama's

Discussie in 'Voeding' gestart door Trees, 30 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Ik haal dit even omhoog, het is een beetje ver weg gezakt.

Hm, ik denk dat het er alles mee te maken heeft hoe je er zelf vanaf het begin af aan mee om gaat. De meeste kindjes krijgen op een gegeven moment zo'n periode dat ze dat geplak aan de vingers helemaal niet geweldig vinden. Lijkt mij een goede tijd om ook eens een lepeltje of vorkje te geven. En volgens mij vinden de meeste kinderen het ook leuk om jou als ouder na te doen en willen ze op een gegeven moment net als jij eten.

Deze methode staat er juist wel om bekend dat kindjes veel eerder netjes eten. Tegen de tijd dat onze dochter 4 is, dan ga ik wel duidelijk maken dat eten om te eten is en niet om mee te spelen (daarvoor al denk ik).

Ik zou het nichtje even van mijn netvlies wissen en opnieuw naar mn eigen kind gaan kijken zeg maar. Ieder kind is anders en iedere ouder is anders. Dat je het een bepaalde periode laat gaan omdat het er gewoon bij hoort, vind ik persoonlijk alleen maar goed. Op een gegeven moment zijn ze oud genoeg om ook wat uit te leggen over hoe je eten kan (mocht het dus nodig zijn):D

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Mijn ervaring met Rapley is in elk geval dat er erg weinig 'geknoeid' werd. Ja OK, in het begin werd er wel eens geknepen of gevoeld, maar dan heb je het over een uk van nog geen jaar. Ik zie wel vaak dat kinderen met eten gaan klooien en smeren als ze er geen zin meer in hebben of als er teveel voor hun neus ligt. En dan is de oplossing eigenlijk erg makkelijk: eten weghalen.

Persoonlijk hou ik helemaal niet van geknoei, dus toen ze eenmaal wisten hoe iets voelde of smeerde hoefde ze dan van mij niet meer te doen. Eten of weghalen. En dan eventueel later weer een stukje geven.

Helemaal met je eens dat je niet teveel naar andere kinderen moet kijken. Je eigen kind is veel interessanter!

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Heb dit even gekopieerd van de welkomstsite op yahoogroups:

Description

Nederlandstalige mailinglist over attachment parenting of natuurlijk ouderschap.

Voor aanmelding:

1. stuur een blanco mail naar ap-nl-subscribe@yahoogroups.com (dus zonder onderwerp of tekst). Denk er aan ter bevestiging te reageren met een blanco mail ("reply" of "beantwoorden") op de mail die je gelijk daarna krijgt van yahoogroups, soms komt deze mail in een spambox terecht.

En...

2. Stuur daarnaast een mail, waarin je je voorstelt, naar ap-nl-owner@yahoogroups.com.

* * *

"Attachment Parenting" (AP), ofwel koesterend of natuurlijk ouderschap is niets nieuws. Doel is je baby goed te leren kennen door zoveel mogelijk samen te zijn en doen, op signalen in te gaan, het kind zich goed te laten voelen en... zelf te genieten van het ouderschap!

Nederlandstalige mailinglist over attachment parenting of natuurlijk ouderschap.

Voor aanmelding:

1. stuur een blanco mail naar ap-nl-subscribe@yahoogroups.com (dus zonder onderwerp of tekst). Denk er aan ter bevestiging te reageren met een blanco mail ("reply" of "beantwoorden") op de mail die je gelijk daarna krijgt van yahoogroups, soms komt deze mail in een spambox terecht.

En...

2. Stuur daarnaast een mail, waarin je je voorstelt, naar ap-nl-owner@yahoogroups.com.

* * *

"Attachment Parenting" (AP), ofwel koesterend of natuurlijk ouderschap is niets nieuws. Doel is je baby goed te leren kennen door zoveel mogelijk samen te zijn en doen, op signalen in te gaan, het kind zich goed te laten voelen en... zelf te genieten van het ouderschap!

4. fafje

fafje Niet meer actief

haha ja die beurse plekken kun je wel voelen, maar ik ben toch te panisch dat ik het weg snij...:p

Thaks, leuk heh, ben ik niet heh duh..maar vond het op internet! :)

5. fafje

fafje Niet meer actief

@hier, tomatensoep! oh hij vond het eheerlijk! soepstengels, brood alles erbij..en dronk het zo uit een beker...

heel zielig, wilt niks kauwen, dus vodn dit wel een goede oplossing, als dat kiesje dan maar snel doorkomt...heb em wel met een zetpilletje naar bed gedaan, had wel 39 graden koorts..en was er niet lekker onder...

6. fafa

fafa Niet meer actief

@fafje: sneu hoor, dat ie zo'n last heeft van zn kiesjes. :( Gaat trouwens wel snel, dat gebitje, of niet? Kan me herinneren dat je het niet zo heel lang geleden nog over zn eerste tanden had. Heftig hoor als het zo snel gaat.

7. fafa

fafa Niet meer actief

en @fruit&schil. Ik heb ook altijd het idee dat er vlak onder de schil stofjes zitten die rotting tegengaan, kan dat? Ik heb namelijk soms een stuk fruit dat vanbinnen verrot is, maar de halve centimeter vlak onder de schil is dan nog helemaal perfect (behalve 1 plekje vanuit waar de rotting is begonnen.)

Is er een bioloog in de zaal? ;)

8. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Op de berichten van de mod's hier in het topic wil ik dan bij deze wel ook even verduidelijken dat ik blijkbaar Elmo's PB verkeerd begrepen had. Dan is dat ook even rechtgezet. ;)
    En nu genoeg erover. ;)

Wat houdt zo'n mailinglist precies in, eigenlijk?

Schillen moet Yasemin nog niets van hebben.
    Maar mama eigenlijk ook niet. (zelfde redenen als jullie haha) En heb wel eens ergens in gebeten waar een wormpje uit kroop. Dus ik inspecteer nu altijd alles goed... :D

9. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Nope, wel een biologische muts!:p

Ik weet te weinig van biologie, maar weet wel dat rottingsprocessen moeilijke materie zijn.

Je kan rotte plekken krijgen door stoten, dan wordt de appel beurs en bruin van buitenaf, dan is de schil ook vaak bruin. En een appel gaat vanzelf rotten als je hem lang genoeg op de schaal laat liggen. Peren zijn helemaal snel weg. Heb vanavond ook zo'n sompige bruine weggemieterd, bah!:(

Soms heb je ook weleens dat een bacterie of schimmel zich vanuit het klokhuis naar buiten werkt, dat er zo'n zwart gat in zit. Dan neem je een hap uit een zichtbaar gezonde appel en dan "IEKSSSSSS!!!".:$

Voor beestjes ben ik niet bang, dan is groente en fruit gezond. Lekker stukje vlees zei mijn vader altijd!:D

10. fafje

fafje Niet meer actief

fafa, haha ja die tandjes, hij heeft nu 5 en nu komt dus kiesje nr 1 :D of het ehct snel gaat...uhm in 3 mnd tijd is dit dan...valt wel mee dus..

11. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik vind beestjes zo vies!
    Zo nu en dan krijg ik ook groenten of fruit uit de volkstuintjes hier. Dat vind ik elke keer weer spannend haha.
    Vooral bloemkool enzo, heerlijk, brrrrrr.

12. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Wbt tandjes, dat ging hier wel vrij hard na de eerste. met 11,5 mnd het eerste tandje en volgens mij mist ze er nu nog 4.
    Moet me eens verdiepen in het kindergebit want eerlijk gezegd weet ik het niet eens zeker.

13. fafje

fafje Niet meer actief

ja wel zielig want alleen met het eerste tandje had hij ehct last...en nu dus eerste kiesje....was zo hangerig vandaag...vuurrode wangen...

iel die beestjes oh ik ben zo'n trutje heh als het om ongedierte/insecten gaat....ik kan nog ehct heel kinderachtig reageren..krijg ook vaak soort paniek aanval..btj bizar hahaha*bloos

14. fafa

fafa Niet meer actief

@ZG: ik ben niet snel ergens vies van, en ik kan een insectje op zn tijd ook best waarderen. ;) Sprinkhaan door de salade ofzo. Maar dan wil ik het wel bewust doen; zo'n onverwachte hap met extra eiwitten vind ik toch ook niet relaxed.

@fafje: 5 in 3 maanden, dat valt nog wel mee inderdaad. Eerste tandje leek korter geleden (tijd gaat zo snel :)) Hier gaat het wel een stuk langzamer... maar het scheelt natuurlijk ook dat mijn meisje jonger is. Dan zit er nog niet zo'n haast achter :p

15. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hier was ze met de eerste kies echt ziek. Hoge koorts en veel pijn. De kiezen daarna vielen gelukkig wel mee!

Ja hahah ik vind het dus ook echt vies. De eerste keer heb ik hem dus weggegooit hahah en de 2e x was ik voorbereid. Nu ben ik er wel aan gewend maar die beestjes vind ik nog steeds niet prettig.

16. fafje

fafje Niet meer actief

fafa, nou bahhhhhh hahaha hoe je dat zo neer zet....nee thanks but no thanks voor de sprinkhanen...:D

ja gaat snel heh, ik schrike r van dat ik morgen alweer 18 wkn zwnager ben joh!

Ja pas zn eerste verjaardag kwam dat tandje haha...heb ehct laaang gewacht....wel grappig dat sinds hij tandjes heeft, hij ze ook echt super handig vindt hahah...sindsdien heeft ie het raspen ontdekt...ook koekjes enz hihi

17. fafa

fafa Niet meer actief

koekjes raspen? hahaha. Ik dacht dat jouw zoontje zo'n propper was? (of ben ik nou met iemand anders in de war?) Dan heeft ie in ieder geval meer geduld leren hebben, want dat lijkt me niet de meest efficiente manier van koekjes eten :D

18. fafje

fafje Niet meer actief

haha klopt...als het hem te lang duurt eet ie em ook zo op hoor, maar sinds die tandjes, probeert ie wel allerlei manieren hahaha...zo grappig om te zien...

19. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Gelukkig nog nooit een beestje in mijn appel gehad. Wel laatst op de broccoli. Had hem gekookt en afgegoten, haal ik de deksel eraf een rups erboven op! Yak!

Hier nooit veel van gemerkt. met 8 mnd had hij al 8 tanden en vlak voor zijn 1e verjaardag ontdekte ik ineens 3 kiezen....!!! Hopelijk blijft het zo onopgemerkt gaan.

20. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Wat een lacher die reactie van jou!
    Wie weet hoe het voor Lara voelt om overal foto's te zien van levende gezonde kindjes?! Vraagt ze toch ook niet om?! :x

Deel Deze Pagina