provenciaalse kruiden, paprikapoeder, zout en peper je div groente en kip (bijv) kruiden en bakken in tomatenpuree met btj water(niet te nat maken natuurlijk).. aardappelpuree kruiden met knoflook, parmezaanse kaas en peper en afmaken met gerapste kaas ne dna in de oven, tot je een mooi korstje hebt...heel lekker
Nee, dat was reuze meegevallen. Ze had toen 9,5 uur geslapen en werd toen ff wakker, dus toen gevoed en toen sliep ze weer verder. Bijtanken is zeker fijn!! Vanaf 3 januari ga ik weer werken, echt super spannend! Maar ben ook erg benieuwd wat dat met m'n energie gaat doen. Ruim een jaar gebroken nachten is erg vermoeiend. Oja, hier ook nog een lief momentje vanmorgen. Dl was aan het drinken, stopt ermee en wijst naar m'n andere borst en zegt: "die". Toen moesten we even wisselen van borst. Zo schattig!
Klopt, en daar word dan ook weer op jouw reactie gereageerd. Ik heb nooit gezegd dat je daar niet op mag reageren heb alleen een reactie op jullie gegeven met hoe ik erover denk. Maar grappig dat dit ook offtopic is en je hier wel op in gaat en op mijn eerdere bericht niet
Hier staat vanavond rode kool op het menu. Ik ben bang dat hij dat niet gaat eten. Ik zal hem even lekker volstoppen met fruit! Aardappelpuree is hij ook geen fan van, dus ik zal een gewoon gekookt aardappeltje ernaast leggen. En een gehaktbal, dat gaat er ook wel in. Verder weet ik het ook niet; vind het moeilijk met de groentes die nu in de biowinkel liggen. Betaalbaar zijn aardperen, pastinaken, schorseneren, kool en aardappelen en daar word ik niet echt vrolijk van! Ik had zaterdag een slof stronkje broccoli gekocht en wat witlof voor 8 euro de kilo. Sperzieboontjes 9 euro de kilo!
Dreamcatcher; alles is al gezegd, ga ergens anders je frustratie botvieren. Dit topic gaat over Rapley niet over avatars van overleden kindjes, daarover is een topic in de lounge. Moderator Elvia heeft gisteren al gezegd er over op te houden. Doe dat dan ook en maak er een fijne dag van. Nogmaals doei!
@ZG: ik dacht dat jij ook zo'n culi was, maar je houdt niet van aardpeer, pastinaak, schorseneer, kool én pompoen?? Lijkt me lastig de winter doorkomen dan Winterbieten, -prei, -peen of -andijvie misschien? @Linnie: gelukkig kan papa DL wel op bed leggen. Hij moet er dan alleen wel naast blijven zitten tot ze slaapt. En vaak slaapt ze dan nog een stuk beter ook, omdat ze doorheeft dat ze "borstgewijs" toch niks hoeft te verwachten . En hoe is jouw meisje de volgende dag als ze zo laat pas slaapt, doodmoe, of valt dat mee?
haha sorry ik vind het ehct mooi en goed dat jij zo kan leven...maar my god wat duuuuuuuuuuuuuuuur!...en de dingen die betaalbaar zijn ...eet ik ehct nooi! is het wara jij woont gewoon weinig aabod in bio? of is het sowieso nu alleen die dingen die betaalbaar zijn1? kwam er laatst achter dat er 3 eko supermarkten zijn op 20 min/half uur fietsen...maar echt alleen 1 reform huis vlakbij mij, nou daar is ehct amper wat...hebben m aar heel klein groente gedeelte.. een paprika voor 3 euro kan ik me ehct niet veroorloven, dat gaat hier zo vaak als "opvul" groente in...hihih thanks but no thanks ohja ik wilde boerenkool maken, was die kleine laatst zo gek op, mss ook wel met een gehaktbal...of gewoon rookworst, si altijd lekker
@Linnie: 'Wat je vindt mag je houden' van Jan van Koert. Dat gaat over Geweldloze Communicatie van Marshall Rosenberg, maar dat boek van Rosenberg - 'Geweldloze Communicatie' - leest wat minder vlot weg, begreep ik. Ben zelf bezig in de eerstgenoemde. Het is wel een supermanier van communiceren, hoor! Maar vind het zelf erg moeilijk om als ik moe ben, het vol te houden, omdat het nogal wat meer formuleringen zijn dan gewoon 'hou daar alsjeblieft even mee op!'. Maar als je het je helemaal eigen kan maken, zou het op een gegeven moment geen moeite meer moeten kosten en ga je uit jezelf zo communiceren, schijnt. Elke keer als ik het voor elkaar krijg op die manier 'echt' met m'n kind te praten (zonder dat ik in mijn hoofd zit met 'stap 1': zeg wat je waarneemt 'stap 2': etc. etc. haha), merk je echt zo'n ommezwaai in gedrag en reactie. Prachtig om te zien.
Fafa, opzich viel het nog mee. Gisteren heeft ze overdag anderhalf uur geslapen. En in de avond sliep ze om 8 uur. Vannacht dus wel een heel erg goede nacht gehad. Ze is net haar vader. Die kan ook weinig slapen en eens in de zoveel tijd doet tie 1 nacht even een lange nacht maken.
Jessmin, thanx! Die gaat ook op mijn lijstje. Klinkt interessant. Opzich wel logisch dat dat wat meer moeite kost als je moe bent. Leren gaat sowieso moeilijker dan. Ik ben mezelf ook een beetje aan het trainen om minder "goed zo" te zeggen. Maar te zeggen wat je ziet en uitleggen e.d.
@Linnie: Ja, Justine Mol heb ik ook gelezen, maar ik krijg dat 'goed zo' er gewoon niet uit, zó hardnekkig is dat! Maar ik begrijp heel goed hoe demotiverend dat eigenlijk is; geeft alleen maar extrinsieke motivatie. Ben zelf zo opgevoed en daarom is het ook zo moeilijk het eruit te krijgen; heb zelf vnl extrinsieke motivatie, dus projecteer vermoedelijk ook mijn eigen drijfveren op m'n kinderen en denk dan onbewust dat 'goedzo' de reactie is die ze graag zouden will horen. Wat natuurlijk alleen maar averechts werkt voor hún intrinsieke motivatie. Soms krijg ik er wel een perfecte-moeder-syndroom van hoor, omdat ik over al die dingen lees en dan lukt het zo slecht om het in de praktijk te brengen. Voel ik me dan weer zo naar bij, terwijl ik best weet dat niemand perfect is, en ik ook maar een mens ben...
ik leg ook heel veel uit..maar gebruik wel het woord "goed" of "knap "...bijv...vanochtend klom hij zel fop de bank...en dan zeg ik...wat een grote jongen ben jij, zo moet je dat doen..heel goed gedaan... is dat ook demotiverend dan!? ben helemala niet in die materie verdiept..maar hoe ik tegen opvoeding kijk heeft er wel wat van weg...ik ben een btj zo'n tussenin persoontje...en kijk gewoon wat opd at moment mij het beste lijkt..
Nou ja, kinderen gaan dingen vaak dan doen omdat ze 'goed zo' willen horen en niet meer vanuit zichzelf. Zo wordt een kindje dan heel erg gericht op reacties van buitenaf, of anderen het 'goed' of 'knap' vinden. Ik kan het zelf helaas dus slecht veranderen, maar je moet het boek van Justine Mol 'Opgroeien in vertrouwen' eigenlijk eens lezen. Die gaat over belonen en straffen, en dat belonen eigenlijk ook een soort straffen is, want als je het gewenste gedrag niet vertoont, krijg je ook geen beloning en dat voelt ook als straf. Het boek is erg dun en leest als een trein en je krijgt alternatieven aangereikt en begrijpt dan ook goed wat het hele probleem met belonen en straffen is. Ik kan het je aanraden. Maar omdat ik het toentertijd geleend had, kon ik die alternatieven niet terugzoeken en verviel ik weer in m'n ge-goedzo, tot op heden :S