Beetje geprakte aardappel of wat rijstebloem erdoor. Suiker helpt ook wel, maar met rijstebloem gaat het zuur weg zonder dat het meteen zoet wordt. Doe ik ook als ik tomatensoep maak van verse tomaten.
als je tomatensaus met tomatenpuree maakt, moet je de tomatenpuree altijd langer bakken...voordta je water toevoegt..dat haalt het zure eruit
eeneneenisdrie, leuke fotos!!! schattig heh zo smullen! Duchess, ja littlepeople heb ik alelen de bus van, hij speelt meetsal met 1 van die poppetjes..die dan zogenaamd ergens loopt...maar meer dan dat fantasiespel is er nog niet! En heb ook dvdtjes ...(laten kopieren XD) bumba, zandkasteel en teletubbies...vind ie ehct geweldig!
Wat een leuke fotos. Echt genieten he zo! Dat koppie er ook bij, heerlijk! Onze dochter heeft eigenlijk nog nooit pizza op bedenk ik me net. Moet ik toch maar eens een keertje zelf gaan maken, lekker!!! (dus ook echt heel lang geleden dat wij zelf pizza gegeten hebben hihi) Hier komt er ook een kiesje door! Heel sneu. Ik vermoedde het gister al omdat ze echt óveral op wilde bijten. En vandaag in de auto was ze wat aan t jammeren en zat ze met een vinger in haar mondje 'auw mama auw' zo sneu! Nu wordt ze telkens wakker, heb maar dentinox gesmeerd, maar kom er net achter dat t flesje nu helemaal leeg is na 1 x smeren... Balen dus. Morgen maar ff nieuwe halen.
@eeneneenisdrie: leuke foto's die gaat er vol voor! Heerlijk. @all: wat een kinderleed toch allemaal hier ziek, tandjes... beterschap voor allen. @hier: vandaag voor het eerst boerenkoolstamp geprobeerd. Had haar vantevoren al wat knabbelgroente toegestopt omdat ik dacht dat ze de boerenkool na één likje van haar stoel zou gooien (alles wat maar op groene blaadjes lijkt gaat namelijk zonder pardon naar de vloer) maar ze heeft zowaar een hoop gegeten! Ze hoefde zelfs geen yoghurt meer. Fingers crossed dat ze geen last krijgt van haar darmpjes.
Oh lekkerrrr! Hier staat morgen zuurkoolstamp op de planning, hmmmmm. Met de darmpjes komt het vast goed! Hier gelukkig nog nooit ergens last van gehad. Ik ga naar bed, welterusten dames!
Ha meiden! Even een vraag. We zijn waarschijnlijk verwend met Evy, want die snapte het helemaal met eten. Meteen. Ging dus super, eet vrijwel alles, maar wel nog steeds met handen . Maar Roan is nu een week of 2 bezig en hij sabbelt alleen maar, om vervolgens alles in mijn mond te stoppen en zich te verslikken. Vanavond kwam samen met de wortel ook melk enz terug. Wel erg zielig voor hem. Hij had het duidelijk moeilijk. Nu schrikken wij niet snel, maar dit vond ik vrij heftig. Het enge is dus, dat hij het helemaal in zijn mond stopt. Hoe zouden jullie dit aanpakken? Danku! Judith
Misschien zo groot geven dat het niet in 1 x in zijn mond te stoppen valt? Dat hij echt een hap moet nemen om wat binnen te krijgen?
Ik heb het zo geleerd van mijn man zn pa (die is kok) om het in een pannetje met een klontje roomboter even te laten pruttelen, daarmee haal je het zure eraf. Je hoeft er geen suiker voor te gebruiken. Ik zal het nog eens precies na vragen.
judith, mss is je groente iets te zacht? dat er een te groot stuk afbreekt? en anders mss samen vasthouden..ik deed soms wel een btj hoog vasthouden, zodat hij niet TE grote happen afnam..
38,4 alweer net en een breiige luier. Dus geen hele dunne en ze heeft een fles van 200cc op. Dat is in ieder geval een goed begin op de verhoging/koorts na dan. Volgens mij heeft ze nu wat ik heb gehad afgelopen week. Ze snottert ook een beetje. Ik voel me nog steeds een slape vaatdoek, maar ik denk dat ik me vandaag maar eens bij elkaar ga rapen. Wat eten betreft, we houden het gemakkelijk
Dankjewel dames. Idd was de wortel gisteren eel wat zacht. Maar brood bijvoorbeeld sabbelt hij helemaal nat en dan gaat het in z'n mond. Dat blijft 1 geheel en vind ik dus wel wat eng. Maar goed brood kan nog wel even wachten. Wat was bij jullie een succes qua groenten en fruit?
En dat is het juiste antwoord! Ontzuren van tomatenpuree | Passie voor Horeca Je kan wel suiker en honing toevoegen, maar dat maakt de tomatenpuree niet minder zuur, je gaat alleen iets zoets toevoegen. Dat moet dan ook wel aardig wat suiker of honing zijn, want anders overheerst de zure smaak.
Brood zou ik persoonlijk nog laten wachten. Als ik het goed begrijp ben je net begonnen, ik zou niet teveel in een x introduceren. Succes kwa groenten in het begin waren sperziebonen, broccoli, courgette... kwa fruit banaan, meloen, peer. Arme Veerle! Rot ook dat jij je nog niet beter voelt! Wij gaan lekker naar de binnenspeeltuin zometeen. Zitten nu nog lekker aan t ontbijt. Omdat onze winkel pas om 10.00 uur opent hebben we altijd lekker veel tijd voor t ontbijt met zijn drietjes. Onze dochter zit alweer aan haar 3e boterham, denk dat ze dan wel klaar is. Ik zal er vanmiddag wel weer zijn als ze ligt te slapen, fijne ochtend allemaal!
brood heb ik elke dag aangeboden, korsten kreeg hij wel vanaf 6 mnd weg..maar echt een boterham eten deed hij pas met 8 mnd! hij snapte er niks van, kon met zn tong zn gehemelte nog niet legen zegmaar..maar wel elke dag laten oefenen hier ging peer, banaan, mango, meloen, pruimen gelijk heel goed groente, brocolli, bloemkool, courgette, wortel, aubergien, pompoen en zoete aardappel
Ja ik bedoel trouwens een broodkorst, niet een hele boterham hoor. Verder heb ik alleen nog maar wortel en banaan geprobeerd. Vanavond eten we couscous met allerlei gegrilde groenten, dus dan kan ik hem wel wat gekookte gourgette geven.
hier hielp het vooral een harde droge korst te geven, dus niet van bijv tarwebrood, die zijn veel te zahct en wordt ehct een klei bonk na een tijdje sabbelen.. ja lekker courgette was hier zn eerste groente, hij kreeg er geen genoeg van...ik had het toen gekookt
Ja, courgette was hier echt een groot succes ook. Pruimen ook ja! Ik ben dat echt al zo vergeten. Om op die 6 soorten te komen heb ik gewoon 10 minuten na zitten denken samen met manlief whaha. Nou wij hebben lekker gespeeld in de speeltuin en nu wil Yasemin niet naar bed.... Dus dit wordt haar eerste dag zonder middagslaapje denk ik zo... Zal wel vroeg naar bed willen vanavond.