Rapleymama's

Discussie in 'Voeding' gestart door Trees, 30 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Pfff, hier vandaag een piep dag gehad op het werk. Alleen maar zeikende cliënten. Had geen zin meer om te koken dus ben met sukkedreumes in het p.annenkoekenhuis van mijn ouders gaan eten. Hier wordt de kleine helemaals leip als ik ga koken, komt ie continu aan mijn benen staan en wil hij opgetild worden. Oven vindt hij idd ook erg leuk!

Kerstshoppen. Ik zet morgen de wekker om 7 uur en sta om half 8 in de winkel. Dan zal het vast nog niet druk zijn. Moet zaterdag overdag nog werken.

2. fafje

fafje Niet meer actief

ja ik ook nie, doe alleen 1 kerstotbijtje met ons gezin dan, en maandag komt mn moeder bij ons kaasfonduen...nou dara heb je ook nie veel voor nodig :D:D

3. fafje

fafje Niet meer actief

haha zo das vroeg! wat leukd at je ouders zo'n zaak hebben, das dan wel ff makkelijk :D

ik heb ook were trek in pannenkoeken...ook maar weer es maken!

4. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Ja ik heb geen zin in al die chagrijnige mensen in de winkel en rijen bij de kassa van dertig minuten. Dan maar vroeg, heb ik ook nog wat aan mijn vrije dag. ;)

5. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ooh wat leuk een pannenkoekenhuis in de familie. Dat zou voor ons echt niet goed zijn, denk dat ik er dan te vaak zou eten, haha! Wij zijn alle drie echt gék op pannenkoeken!

Kaasfondue, lekker! Dat wil ik nog steeds eens doen, mijn man kent het niet, maar wil het zelf maken en niet uit zo'n pakje.
    Wij hebben kerstavond een feest, daar gaan we wel heen mét Yasemin (begint al om 19.00 en gaan we gewoon 20.30 weer naar huis, want oppas ga je nooit vinden voor kerstavond) en dan zetten we gewoon wat lekkere hapjes op tafel savonds. 1e kerstdag gaan we uit eten en 2e kerstdag gourmetten en kados met mijn ouders, broer en zus. (en aanhangsels ;) )
    Dusja ik hoef voor die 3 dagen vrij weinig te halen hihi.
    Wat lekkers voor t ontbijt en verder d enormale dingetjes..

6. fafje

fafje Niet meer actief

ja lekker moet je naar de kaasboer, tis wel makkelijk, op internet zijn ook div recepten te vinden!
    Ik doe het wel ee paar x per jaar...maar probeer ook vaak div pakjes uit, sommige zijn heeerlijk, anderen ehct smerig..of soms voeg ik bij een bestaand pakje nog andere kaas toe...heerlijk eet het graag met gekookte brocolli en bloemkool..en lekkere vastkokende aardappels..en natuurlijk vers stokbrood mmm zin in! (mijn man had het ook nog nooit gegeten, toendertijd hihi)

Nahja klinken als gezellige dagen toch! leuk!

@Sukke, nee haha ik begrijp je!

7. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Ja erg leuk. Wel pas sinds kort hoor. Ik eet nu idd ook ineens veel meer pannenkoeken.
    Ik moet iedere dag wel iets maken. Kerstavond, voorgerecht. 1e kerstdag zijn we met zijn drietjes thuis en eten we 3 gangen. 2e kerstdag lekker samen ontbijten en voor die avond verzorg ik het dessert.

8. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Pannenkoeken... Lekker!!! :D
    Ik heb nu een goed receptje gevonden voor pannenkoeken zonder melk en ei. Dus dat kunnen we nu ook weer eten.
    Vriendinnetje van me haar ouders hebben ook een pannenkoekenhuis hier in het centrum. Haar kinderen zijn er ook helemaal weg van. :p

Kaasfondue, ook lekker!! :p
    In de meeste kaaswinkels hebben ze een grote kaasrasp. Dan kan je zelf samenstellen watvoor soort kaas je wil en kunnen zij het bij elkaar raspen. Ideaal!
    Toen ik nog bij m'n moeder in de winkel werkte heb ik héél veel kg's geraspt. :)

Wij zijn eerste en tweede kerstdag thuis. Eerste kerstdag komen mijn ouders en zus hier eten, dan gaan we met z'n allen gezellig kokkerellen en eten we tapas.
    Tweede kerstdag komen schoonouders en zwager/schoonzus met kids hier gourmetten.
    Dus dat wordt een flinke bende! ;)
    Maarja, voor de dutjes van dl is het wel handig.

9. fafje

fafje Niet meer actief

linnie, leuke plannen dus!

heb weer een buikfotootje in het buiktopic geshowd :D:D

10. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Zo, ik ben weer bijgelezen. Poepoe. En daar laat ik het even bij vandaag :)

11. fafje

fafje Niet meer actief

mamavansimone, heb je ehct terug gelezen vanaf waar jij bent gebleven???? :p

12. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ja daarom is het nu ook zo laat, gezien alle verwijzingen naar andere topics! En ik maar denken dat dit forum saai was.....
    Maar nu moet ik echt naar bed! trusteh!

13. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Saai, hahaha vind je dat echt? :D Hihi.

Goedemorgen meiden.
    Ik ga snel Faf's buik bekijken... :D

14. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Oooh mooie buik al Faf! Gaat hard he? Ben jaloers! :D Hihi.

15. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Goedemorgen, en wat vond je er van! ;)

Vinden jullie het ook zo lastig wanneer je kindje ineens minder "goed" ging eten?
    Sukkedreumes eet overdag echt enorm goed maar het avondeten is wat minder op het moment. Soms zit hij echt hard te huilen omdat hij het geen wat op zijn bordje ligt niet wil maar dan wel ons eten wilt. Ik probeer hier niet aan toe te geven want anders wil hij straks alleen nog maar van ons bord eten en soms kan het gewoon ook niet ivm zout/ kruiden. Gisteren dus ook. Toen hij uiteindelijk bij Sukkeman op schoot zat begon hij met zijn lepeltje over zijn bord te gaan dus Sukkeman schept wat op de lepel en toen werd hij helemaaal hyper en heeft hij z'n halve bord alsnog leeggegeten met de lepel. Alleen dan dus wel voeren want alleen lukte het niet. (rijst en lepel schuin houden)

16. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik ben daar wel makkelijk in eigenlijk. Onze dochter wil ook wel eens bij papa op schoot zitten, nu pikt ze het als we dan haar bordje langs het bord van papa zetten en dan eet ze gewoon daarvan, maar voorheen wilde ze ook van papa's bord eten. Wij eten eigenlijk allemaal hetzelfde dus dat is ook niet erg. Heb er nooit een probleem van gemaakt, maar merk dat ik sowieso nogal makkelijk ben met veel dingen. Soms met commentaar als gevolg, maar das niet erg. ;)

17. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    WIj eten vaak ook wel het zelfde maar had gisteren wokgroente voor ons met zo'n conimexsausje. Leek me niet zo geschikt. Hij kreeg precies het zelfde als wij qua groente alleen dan wat anders gekruid. Ik "baal" dan ook meer van het voeren op dat moment. Misschien moet ik me er ook niet zo druk om maken. Ben sowieso ook wel te mieperig en te veel op controle wat eten aan gaat bij Sukkedreumes!

18. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

#3998 Kwekijzer, 24 dec 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 dec 2011
    Hier gaat het sinds vandaag wel iets beter. We zijn ruim een week in de lappenmand geweest. Gisteren had ik daar ook nog even een zenuwbehandling van mijn kies bovenop. Nou *(*&^&^%&^$%&^*(*&(*)#FF@@## wat doet dat zeer zeg!!! Bah! Maar gelukkig achter de rug! Ik vind het vandaag al stukken beter. Veerle en ik hebben wel geruild van virus, maar ik ben nu dus over het hare ook wel bijna heen. Ik voel me iets meer 'de vrouw' zeg maar. Ze wilde denk ik graag met mij delen hoe ze zich voelde 'dankjewel Veerle':)

Ik wens jullie allemaal goede dagen toe en voor jullie dansen wij ook wel even::D

ElfYourself by OfficeMax - Powered by JibJab

:D:D:D

19. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Dan is het ook moeilijker Sukke, kan ik me best voorstellen! Wij zijn wat eten betreft heel erg makkelijk merk ik. Maar dochterlief eet eigenlijk altijd zelf, zelden dat ze wat gevoerd krijgt. Maar waarom krijgt hij het gevoerd vanaf papa's bord? Kan hij het dan niet zelf pakken?

Ohoh arme jij Kwekijzer!!! Hopelijk hebben jullie nu zo goed als alles achter de rug!

Jij ook fijne dagen!

20. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Voer/geef jij je sukkemans eten naast de rapleymethode?

Doen wij wel hoor, ik durf dat ook niet helemaal los te laten. Let er wel op dat ik heel goed op haar grenzen let. Soms kan ik dat wel los laten, maar meestal vind ik het ook lastig. Ze eet toch meer als ik 'help'. Ik denk dan, dat is blijkbaar mijn instink, misschien dat het ergens goed voor is.

Maar wel herkenbaar, zou ook willen dat ik die controle beter los kon laten.

Ga nu naar ons schatje wat ze roept me 'mmamamamammaaammmaaama':D

Deel Deze Pagina