Nee hij eet altijd zelf. We voeren hem eigenlijk nooit. Gisteren weigerde hij zjin eigen eten te eten. SUkkeman had hem op schoot gepakt toen met Sukkedreumes zijn bord er bij. Toen ging Sukkedreumes over zijn eigen bord met de lepel en wilde sukkeman kijken wat hij deed als er eten op de lepel ging. Toen werd hij dus helemaal wild en wilde hij wel. Dus ging Sukkeman hem maar voeren omdat het sukkedreumes niet lukte om het zelf met lepel en al in zijn mond te krijgen. Ik was het daar eigenlijk niet mee eens maar daar hebben sukkeman en ik wel vaker "strijd" om gehad. Hij kan het wel zelf pakken maar dat vertikte hij.
hoi allemaal duchess, thanks gaat wel hard idd hoor! mamavansimone, zo dan hahah dat durude dan wel ff heh alles goe dmet simone?! Sukke, kijk jekan ook die sausjes niet meer gebruiken en kruid zelf gewoon je wokgroente...super easy Of gewoon sukkedreumes zijn groente alleen met wat knoflook, peper en paar druppels ketjap ofzo wokken.. @zelf eten, idd na zn verjaardag begon het, vond het idd wel lastig, maar ging er gewoon in mee...hij wilde gewoon laten zien dat hij een eigen willetje had...nou prima ik ben ook heel makkelijk daar in.. wat betreft met lepel voeren, hier dee dik het samen met hem, hij moet het toch leren en het frustreerde hem als hij zn mond niet kon vinden met die lepel haha..nog steeds lukt de lepel niet, maar ik geef altijd een vrokje....hij houdt het vast, we prikten samen een stukje..en dan lukt het hem in zn mond te doen...Nu kan hij helemaal alleen met een vorkje eten, hij begrijpt nu dat je wat harder moet prikken, coordinatie is helemaal goed nu... lepel lutk nog niet helemaal..hij draait em om, dus alleen kwark mag hij van mij zelf eten...yoghurt voer ik wel....tenminste, hij een lepel en ik een lepel...hij kan alleen zn lepel aflikken en ik kan hem hele happen geven , vind ie geen probleem de rest eet ie wle met zn handen
@Fafje: Doe ik 9 van de 10 keer ook maar dat flesjes moest op anders kon ik het weggooien. *zonde* Omdat wij nu suasje hadden kreeg sukkedreumes dezelfde groentes met knoflook peper en djinten. Met een vorkje lukt hier goed, zo doen we brood om sommige soorten fruit al. Alleen zit hij nu sinds een paar dgn in de fase dat hij de vork vlak voor zijn mond houdt en dan alsnog met zijn andere hand het eten er toch af haalt en dan in zijn mond stopt. Vanavond het kerstdiner maar is met een vork proberen dan.
Oh ik voer ook wel tussendoor hoor! En Simone krijgt zelf nog geen bord, het eerste dat ze dan doet is het op de kop gooien. Hebben jullie dat probleem niet?
Ketjab is dat niet zout? Kan ik dat voor Veerle ook gebruiken als ik dat zou willen? Dat maakt alles toch wel smaakvoller zoiets.
wilde ik nog neerzetten, dat doet mn zoontje ook tussendoor...dus wel zelf aanprikken..en dan met zn handje eraf halen om in zn mond te stoppen, vind dat zo geinig...dat eet dan blijkbaar toch het lekkerst... als je er nog wat ketoembar bij doet is het ook heel lekker dit is volgens mije hct zo'n fase dat ze even zelluf alles willen bepalen en kijken hoe het het beste voor hun werkt hahaha
ja ik heb altijd ketjap manis, maarja indische gerehcten worden daar zoveel mee gebruikt, nu is mijn zoontje alweer bijna 16 mnd heh..dus ben daar ook na 1 jaar pas mee begonnen...en ik denk zo..ach het zijn ehct een paar druppels...over die paar stukejs groente...tis niet ehct een hele saus waar het in sopt, zegmaar..
nee dat is ineens over gegaan, ik legde sowieso altijd zn bord voor hem neer...(na ene tijdje, eerst altijd alles op zn tafelblad) End an hield ik het bord vast... nu doet ie het ehct nooit mee,r nu zit ie op de bank met zn bordje zn peertje met een vorkje te eten!
Fafje, mooie buik!! Je draagt echt mooi naar voren zeg! Kwekijzer, bij het dieetschap staat natriumarme ketjap. Er zit trouwens ook geen soja in, daarom gebruiken wij dat. Het smaakt een heel stuk zoeter, maar ik vind het best lekker. Zo leuk ik dl d'r eten ook een beetje op. Lekker met quinoa en zalm ofzo. MvS, hier ook geen bord hoor. Die wordt direct op de grond gegooid. Sukke, hier wordt ook niet gevoerd. En met vork of lepel eten lukt nog niet. Dus hier eet ze gewoon lekker met d'r handjes.
Oja, nog even een ander trots momentje! 2 dagen geleden zette dl opeens d'r eerste losse stapjes. En zojuist deed ze echt al een stuk of 5 stappen los. Zo leuk!!!
Ik heb voor ons nu de combi van ketjab, knoflook, peper, ui, wortel (want die moest op), paprika en tomatenpuree met water van de rijst gemaakt. Ik moet zeggen, het smaakt best Hoe maken jullie dit normaal voor jezelf? Dat je er een beetje een sausje van krijgt zeg maar? Voor Veerle, knof, paprika wortel, peper, tomatenpuree en ook wat water van de rijst. Ik merk dat Veerle erg dol is op de combi met tomaat.
Hier gaat een bord toch al wel goed sinds ze een maand of 13 was denk ik hoor. Ze eet nu altijd van een bordje en laat het goed staan. Met bestek eten doet ze ook en sinds kort ook met dingen als rijst (of gister de rösti) dat ze de vork op tafel legt, de korrels erop, en dan heel voorzichtig proberen de vork recht te houden en naar de mond te brengen. Hélémaal trots was ze! Voeren vind ik niet zo'n ramp, het hoeft hier niet vaak, maar zo nu en dan geef ik haar best eens een hapje van de vork of lepel hoor. Daar doe ik niet moeilijk over. Bedoel, dat doe ik ook gerust naar mijn man. Als ze maar niet een hele maaltijd naar binnen gelepeld krijgt, ik wil de regie in haar handen houden zeg maar. Maar bijvoorbeeld als we soep eten, dat wil ze perse eten zoals papa en mama maar dat is vrij moeilijk voor d'r, dan wil ze graag dat ik zo nu en dan met mijn lepel even een hap soep naar binnen lepel, en dan tussendoor lepelt ze zelf.. Maar ik wacht dan wel tot ze dat zelf vraagt. Vind ik echt niet erg om te doen hoor.
Ja dat van die vork afhalen vind ik geen punt. Sukkeman wel want dan wordt het alsnog een rommel. *zucht* Ik had trouwens ketoembar en djinten er door... Dat gooi ik er bij hem eigenlijk standaard in als ik hier iets van nasi oid maak. Linnie: Wat goed zeg! VOlgens mij zit het er hier ook aan te komen. Gisteren stond hij ineens heel vaak en heel lang en stevig los. Voorheen was dat 1 keer op een dag en dan weer dgn niet, ben benieuwd.
duchess, ja zo doe ik het ook, ik merk ookd at hij het fijn vidn met dat soort dignen, omdat hij begrijpot dat het hem nog niet goed genoeg lukt, maar bivj wel onwijs trek heeft.. rijst wordt heir ook met de hand gegeten, dat probeert hij niet eens met bestek... sukke, oh lekker heh! en wat goed dta los staan, vond dat ook zo'n mijlpaal
linnie, thnx !! oh wat goed zeg ...echt knap van die kleintjes heh! Ik gebruik ketjap bij bijv wokken of nasi, ehct om het af te maken...dus als allerlaatst nog even mee warmen.. bijv 5 spice kruiden is heel lekker als je je groente daarna afmakat met wat sesamolie en darana ketjap...ehct jammie! @hier, jipppiee er wordt weer brood gegeten!!...vanochtend eerst had ie muesli, heb toen bets lang gewahct voor dta ik ging eten, en hij wild eook....nou 1 broodje met rundercervelaat en 1 met kipfilet...het lijkt nu trouwens weer rustig in zn mond..w.el vervelend...dat komt waarschijnlijk steeds op ofzo?
Ooh leuk die net lopende kids! Heerlijk waggelend nog hihi. Geniet ervan! Van mij mag ze altijd kiezen, ik leg bestek neer en als ze met de handjes eet vind ik dat ook prima. Dat vies worden heb ik in de eerste weken al losgelaten, ondanks mijn smetvrees haha! Maar ik vind dat geen probleem, alles kan gepoetst en gewassen toch.
Daar ben ik het ook helemaal mee eens, ookal baal ik soms wel van de smeerboel! Maar Sukkeman vindt het dus een groter probleem dat ik na heten op mijn knietjes onder de tafel zit en de stofzuiger uit de kast trek.
Jammer hoor? Dat weegt toch niet op tegen de voordelen, vind ik tenminste. Al moet ik zeggen dat mijn man het meestal opruimt hier omdat ik ook een beetje kriebelig wordt als het heel vies is hoor... Maar dat zit gewoon in mij en heb ik met alles zo. Als ik alleen met Yasemin eet dan ruim ik het zelf gewoon op.
Nee vind ik ook. Maar goed, het is ook niet zo dat er altijd met de lepel wordt gevoerd. Haha, was toevallig alleen gisteren. Manlief heeft wel de neiging, wanneer sukkedreumes met zijn vork eet, het vrije handje tegen te houden als hij daarmee zijn eten van de vork wilt pakken.