Rapleymama's

Discussie in 'Voeding' gestart door Trees, 30 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ook ik wens jullie het allerbeste voor 2012!

Ik kruip verder in meelees-modus, wij zijn flink bezig in ons nieuwe huis dus echt even geen tijd hihi. Na de verhuizing zal ik weer actief zijn. (hoewel ik savonds wel eens langs zal komen denk ik zo)

2. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Allemaal de beste wensen!!! :D

Ook ik ga in de mee-lees-modus. Vanaf morgen begin ik met mijn nieuwe baan, dus ik denk dat m'n energie daar ff in gaat zitten.
    Maar in de trein zal ik op m'n telefoon nog wel lekker meelezen!

Duchess, succes met de verbouwing/verhuizing!

3. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Vandaag (vandaag 6 maanden precies, banner klopt niet ;)) gaan we ons meisje voor het eerst ander voedsel dan mijn melk geven!! Brocolli staat er op het menu!!
    Vind het best spannend!! :)

4. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Spannend, Maartje! Veel plezier en succes! :)

5. fafje

fafje Niet meer actief

duchess, succes met de verhuizing!!!

@dames, ook allemaal een super heelrijk geweldig niuew jaar!

@hier, hie rwordt amper gegeten vandaag, ehct HEEEL weinig...meneertje is wel verkouden en mss toch dat kiesje dat maar niet doorkomt

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Een gelukkig en gezond nieuw jaar meisjes!:)

Weer terug van vakantie.
    Was heerlijk, zo samen met elkaar.

Met zoon gaat het niet goed, die wordt morgen opgenomen is net besloten door de kinderarts. Wil er verder niet teveel over kwijt omdat ik het moeilijk vindt. Met mijzelf gaat het ook niet goed; ik heb een te traag werkende schildklier kreeg ik donderdag voor kerst te horen. Ben meteen met de medicatie begonnen en moet over 3 weken weer bloed prikken. Voor mij viel er een hoop op zijn plaats. Hopelijk voel ik me gauw beter, maar daar heb ik goede hoop op.

7. Trees

Trees Niet meer actief

*breekt even in*

Zogelukkig heel veel sterkte met je zoontje gewenst! Ik weet niet wat er aan de hand is, maar een ziek kind is gewoon afschuwelijk verdrietig. Het breekt je moederhart :(.

8. fafje

fafje Niet meer actief

Zogelukkig, oh wat naar om te horen ( lezen) ...heel erg veel sterkte...en beterschap voor je jezelf, schildklier is idd ehct rot...bij mij hielp de medicatie wel snel!
    wat sneu voor je zoontje, een dikke knuffel voor hem!

9. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Zogelukkig, heel veel sterkte daar met je zoontje. Ik hoop dat het zo snel als mogelijk is, beter met hem gaat.

Vragen over trage schildklier mag je altijd aan mij stellen, of kijk hier
    www.hypomaarniethappy.nl
    Ik heb het zelf ook namelijk. (Is ook killing voor je vruchtbaarheid als je niet goed ingesteld staat op medicatie, dus... mochten er nog plannen zijn... Zorg dan dat je scherp bent ingeststeld. TSH onder de 1, FT4 zo hoog mogelijk (16 of hoger). Ik ga hierbij uit van de gebruikelijke eenheidsmaten.)

10. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Hee lotgenoten!

Slikken jullie ook Thyrax en zo ja; hoeveel? Ik heb nu 25 mcg om mee te beginnen. Merk er nog niet veel van moet ik bekennen. Heb wel knallende koppijn boven mijn linkeroog, is dat een bekende bijwerking? En mag je de Thyrax ook voor het slapen gaan nemen? Ik vergeet het steeds een half uur voor het ontbijt. Duurde het bij jullie lang voordat jullie 'ingeregeld' waren? Zijn jullie onder behandeling bij de ha of de endocrinoloog?
    Ik heb wel moeite gehad met het idee mijn leven lang pilletjes te moeten slikken... Maar ik voelde me het afgelopen half jaar echt zwaar beroerd en nu kan ik al die vage en vervelende klachten tenminste plaatsen.

11. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Wat balen allemaal ZG. Beterschap voor jullie beide, hopelijk schrijf je hier weer snel mee op een andere manier dan dit.

Ik zou ook even op de site van stichting B12 kijken, kan je via google vinden. Ik moet daar gelijk aan denken, één van symptomen van een laag B12 is iets met je schildklier. Misschien de moeite waard om eens even door te snuffelen of je daar nog iets mee zou kunnen/moeten doen.

12. Trees

Trees Niet meer actief

Ik ben onder behandeling bij een endocrinoloog en persoonlijk vind ik dat wel een aanrader. Mijn ervaring is dat huisartsen er te weinig verstand van hebben. Ik gebruik euthyrox, zelfde werkzame stof als thyrax, maar een ander merk. De eerste keer dat ik het gebruikte kreeg ik na een paar dagen hyperklachten, hartkloppingen, angstig gevoel, hoofdpijn, maar dit was na een week over en is normaal. Mits het niet langer aanhoudt. 's Avonds gebruiken kan, maar je moet geloof ik daarvoor en vooral erna niet meer eten. Thyrax werkt minder goed op een volle maag en wordt niet goed opgenomen als je vlak erna eet.

De laatste keer inregelen ging hier vlot (ik moest een jaar stoppen i.v.m. een te snelle schildklier). Binnen 6 weken was ik goed ingesteld. De eerste keer instellen duurde maanden, maar was ook lastig doordat ik zwanger was. Belangrijk is nu regelmatig bloedprikken en indien nodig medicatie ophogen totdat je schildklierwaardes goed zijn.

13. fafje

fafje Niet meer actief

ja ik had hetzelfde als jou, liep bij ha...omdat het goed weer op peil was, wa shet niet nodig door naar de endocrinoloog te gaan...

ik haaaat pillen slikken, was er dus ook heel slecht in, maar goed ik zorgde gewoon dat ik mn dosis per dag wel binnen had...
    heb het 3 mnd geslikt...merkte verschil na/binnen 2 weken ofzo

14. Trees

Trees Niet meer actief

Ik heb zowel een B12-deficientie als een schildklierziekte (Hashimoto). Beiden zijn een auto-immuunaandoening en als je één auto-immuunaandoening hebt is de kans groter dat je er nog één of meerdere ontwikkeld. Het is niet zo dat een B12-probleem altijd betekent dat er iets met je schildklier is.

15. Kwekijzer

Jij legt het beter uit dan ik, maar ik heb nergens gezegd dat als je een B12 probleem hebt dat je dan altijd iets met je schildklier hebt. Ik heb zelf een B12 probleem, maar mijn schildklier is prima. Bij mij is het een andere combi. Ik tip alleen, dat is alles.

16. Trees

Trees Niet meer actief

Je schreef bovenstaande en daar maakte ik toch echt uit op dat een symptoom van een laag b12 iets met je schildklier is :p

;)

17. Kwekijzer

kan me voorstellen dat je het zo opvat, maar ik bedoel het wel anders. En eigenlijk zie ik het zelf sowieso anders. Eerder dat met veel aandoening de B12 een bijkomstigheid is. Weet niet of ik het zo goed uitleg. Maar dat hele B12 gebeuren is ook best complex. Daarom laat ik de uitleg daarvan liever aan de stichting zelf over:p

18. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ja, 75 mcg Thyrax.

Zou kunnen. Gaat vanzelf over. Je lichaam is nu niet meer gewend aan normale hoeveelheden schildklierhormoon.
    Ja, dat mag, maar dan mag je eerst 4 uur ofzo niets eten. Dus bijv. je eet om 18.00 uur, bent om 18.30 uur klaar, dan mag je het nemen om 22.30. Je moet dan 's avonds niets meer eten. Wij eten heel laat, dus bij mij is dat geen optie. Tip: fles water naast je bed en je medicijnen. Het eerste wat je doet als je je ogen opent, is je medicatie nemen. Ik vergeet het (bijna) nooit meer.
    Een paar maanden. Bij een endocrinoloog, dat was toen voor de kinderwens.
    Je leven lang slikken is vervelend, maar het is hetzelfde hormoon dat je lichaam anders zelf gemaakt zou hebben. Die stof hoort in je lichaam. Daarom heb ik er minder moeite mee dan wanneer het een ander medicijn zou zijn.

19. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Oh, ik ben echt even klaar met avond-eten Rapley. Ze had al een tijdje niet gerapleyd, eerst door slecht eten kon ik het even niet meer. Toen kreeg ze de waterpokken en at ze daardoor slecht. Nu zijn die pokjes bijna over. Dus lekker aan de Rapley. Nee, hoor. Aardappel (geprakt) wel lekker gegeten :) (ben ik blij mee, hoor), maar haar lielingsgroente courgette liet ze liggen. :( Vele keren heeft ze dit lekker gegeten, 1x met schil waardoor ze moest kokken en nu wil ze dus niet meer! :( Echt heel jammer. Ik had ook nog pompoen die wat later klaar was dan de rest. Maar toen ik zag dat ze die courgette niet at, heb ik die grof geprakt en met een lepeltje gegeven. Dat wilde ze wel.
    Ik vind het zo jammer, want ik vind Rapley echt heel leuk, maar ik wil ook dat ze door gaat slapen en als ze 's nachts honger heeft, kan ik dat wel vergeten. Nu ja, misschien toch nog last van de pokjes.
    Trouwens toen ik haar de pompoen zat te voeren, pakte ze nog snel 1 (koud!) stuk courgette van haar blad en at het toch op! Terwijl ze er zoveel van op de grond had gegooid. Die zooi, daar kan ik ook even niet tegen nu. Sorry, ik weet het, ik ben geen klassieke Rapley-mama, want ik denk nog regelmatig: "Waarom doe ik dit?" Met brood heb ik dat trouwens nooit. Dat gaat meestal goed.
    Vanochtend wilde ze haar banaan ook al niet :(
    Kan iemand me weer motiveren?

20. Trees

Trees Niet meer actief

Ik begrijp het nu :). Het is ook complex en de oorzaken van een B12-tekort zijn ook nog divers en daar komt nog een flinke dosis onwetendheid vanuit de medische wereld bovenop.....

Deel Deze Pagina