Rapleymama's

Discussie in 'Voeding' gestart door Trees, 30 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fafje

fafje Niet meer actief

maartje, dat wordt steeds minder hoor, is helemala niet erg...!

zg, ah gossie, wat een impact kan dat hebben, idd dan is de borst zo fijn!!! haha gelukkig begrepe hij wel van papa dat het ehct not done was om dat soort tijden hihihih schattig..

@hier, heb andijvie stamppot gemaakt met pittige gehaktballen, dat is normaal 1 van zn favoriete maaltijden, dus ben beniuwd...heb die multivits in huis gehaald en 1 gegeven om te kijken wat ie er van vond...hij zei ehct keihard mmmmmmmmm...haha later spuugde hij wel weer kleine stukjes uit, om ze vervolgens 1 voor 1 op te eten!

2. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Mag ik jullie iets vragen? Is het echt not-done om voor 6 maanden te beginnen of kan het met bijvoorbeeld 5,5 ook wel? Ik ben absoluut niet iemand die wil beginnen omdat het "zo leuk" lijkt, maar heb een enorm sterk gevoel dat onze dochter er echt aan toe is om meer te ontdekken dan haar flesjes.

3. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Aquilegia, oh oke, dan snap ik je zorg wel ja. Zeker als je de bv wilt afbouwen.
    Drinkt ze trouwens ook niet uit een rietjesbeker? Gewoon zo'n simpele zonder antilekgebeuren. Mijn dochter drinkt daar heel goed uit, terwijl ze voor de rest nergens uit drinkt.

Maartje, stukken zijn normaal hoor! Hier de eerste maanden ook. Daarna heeft ze een tijdje echte drollen gepoept, tegenwoordig is het een breierige bedoeling.

Linn, ik zou zelf persoonlijk wachten tot 6 maanden. Ookal heb je het idee dat zij er aan toe is, dan nog is het voor de darmen niet goed om al vroeg te beginnen. Waaraan denk jij te merken dat je dochter er aan toe is?

Ik heb vandaag verse appelsap aan m'n dochter gegeven. Ze vond het lekker!!! Ze drinkt altijd erg weinig, verspreid over de dag wat slokken thee en water, maar nooit een hele beker in één keer. Maar die appelsap smaakte goed, daar dronk ze wel een hele beker van leeg.
    Ik wilde haar graag een tijd alleen maar water, thee en bv laten drinken. Maar omdat ze het zo lekker vind zit ik er aan te denken om wat vaker verse sapjes voor d'r te maken. Dat kan inmiddels wel toch??

Vanavond hebben we pizza gegeten. Ik ben al bijna een jaar op koemelk, ei en sojavrij dieet en sindsdien geen pizza meer gegeten. Maar ik had een leuk recept gevonden wat me erg lekker leek.
    Zelf pizza deeg gemaakt. Pizza ingesmeerd met een zelfgemaakte salsa van geroosterde puntpaprika (was lekker!! :D). Geruld gehakt met knoflook, bosuitjes en provenciaalse kruiden. Broccoli en champignon erop. En voor man natuurlijk kaas, voor Demi en mij natuurlijk niet. Dl heeft er ook echt heel lekker van gegeten, had ik niet verwacht eigenlijk.

Heerlijk om weer een lekker dagje te kokkerellen. Heb ook lekker allergievrije koekjes gemaakt :p. Ik ben deze week met mijn nieuwe baan begonnen en moest gelijk 3 dagen achter elkaar werken, dus man had steeds gekookt.

4. fafje

fafje Niet meer actief

linn, ik zou ook wachten in elk geval met Rapley...idd voor die darmpjes, natuurlijk maakt het niet uit een weekje voor 6 mnd ofzoiets...maar elke baby heeft wel een fase van handjes sabbelen of alles uit je mond kijken...maar opzich heeft je kindj ehet nog niet nodig...maargoed, doe waar je je goed bij voelt!

linnie, lekker zeg!!! verse sapjes geef ik al langer...maar altijd aanglengd met water...is hier oook ehct een favoriet, wordt altijdf schoon opgedronken!...ik leng het aan met water omdat het vaak zuur is, en hij soms luieruitslag van kan krijgen..en bijv appelsap werkt hier echt super laxerend...idem jus d" orange.

@hier, stamppot wa smeneer wel kieskeurig, ik snijd de andijvie niet ehct super fijn ofzo...dus als het te grof was, spuugde hij het uit...uiteraard ging de gehakt bal er goe din, maar opzich heeft ie wel wat op...morgenw eer een dag :D

5. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Jus d'orange werkt hier inderdaad ook laxerend. Maar dat geeft niet, dl heeft vaak darmklachten en poepen is dan prettig.
    Diksap hoeft ze trouwens ook niet. Dus dan houd ik het maar op bv, water, thee en verse sapjes. Ik heb een sapcentrifuge die ik al een eeuwigheid niet meer heb gebruikt, toch maar van zolder halen.
    Ik had de appels geraspt en in een zeef uitgedrukt, ging wel goed eigenlijk.

6. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    :) Oke, duidelijk... Wist het eigenlijk ook wel ;)
    En nooit gedacht dat ik dit zou zeggen hoor, vond het altijd zo'n onzin dat kindjes toe zouden zijn aan iets dat ze niet kennen :D Maarja, als ik haar voel bijten op mijn hand, zie dat ze alles zo goed vastpakt en bekijkt en dan ook nog eens zo stevig kan zitten...tja... ;) Dat betekent natuurlijk nog niet dat de darmpjes er al aan toe zijn...

Dank voor jullie antwoord!

7. fafje

fafje Niet meer actief

linn, leuke is wel, als het straks dan echt zo ver is, dan lijken ze wel een pro :d hihi....ik vond het ook lastig hoor, ik ben 2 dgn eerder begonnen :p...het sabbelen van een banaantje..

8. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ Linn: Ik ben ook een paar dagen 'te vroeg' begonnen. En eerlijk is eerlijk, het ís gewoon heel leuk en spannend om te beginnen en de reactie te zien enzo. Ik kon nauwelijks wachten :D

Ik ben zelf in het rapley topic al met vier maanden komen vragen of we nog niet konden beginnen, omdat ze al zo goed kon zitten :)

9. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Linn, ze is nu zo 6 maanden joh! nog maar heel ff. :)

Wbt beker. Yasemin heeft eerst heel lang uit een rietjesbeker gedronken. Tuitbeker hebben wij nooit gebruikt.
    Ze kan ook prima uit een open beker drinken, maar vind de controle daarover nog wat moeilijk. Dan is de anti knoei beker een top oplossing. Het lijkt verder op normaal drinken.
    Je kunt het altijd proberen (sorry weet niet meer wie het vroeg) ik heb hem al gekocht toen ze een maand of 7 a 8 was dacht ik. Toen was het hier nog geen succes. Dus heb hem al die tijd gewoon in de kast gehad, en nu gaat het top.

10. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Bedankt voor jullie tips w.b.t. de bekers. Ik had nog niet aan een rietjesbeker gedacht, omdat je daar ook weer gekke verhalen over hoort (2jarige die alleen uit rietjesbeker kan drinken etc. wat slecht is voor de mondmotoriek). Ik heb ook het gevoel dat het NIET WILLEN is en niet NIET KUNNEN. Ze weet gewoon dat er wel wat lekkerders te halen is bij mama. Na het tandenpoetsen drinkt ze wel gewoon een paar slokjes uit een open bekertje! Ok, dat gaat soms ook beter en soms weer slechter, maar toch. Toen ze het nog heel interessant vond, heeft ze wel eens heel geconcentreerd van mijn lauwe thee gedronken en dat ging prima! Zeker zo'n 30 cc weggewerkt zonder morsen, vond ze toen spannend. Nu niet meer... :(
    Vandaag toetje gegeven na het eten. Hoop dat ze doorslaapt!

11. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Kwekijzer: mag ik je magnetronrecept voor zachte appel?:D
    Oja, en over de bekers.. Hier is de rietjesbeker favoriet. Was bij dochter ook al. En omdat dochter nog steeds graag uit haar rietjesbekers drinkt, heeft Noah deze ook ontdekt (soms zet ze op de grond). En binnen drie dagen kon hij eruit drinken. Hij freubelde er wat mee in zijn mond, ik kneep er een paar keer in en maakte zuiggeluidjes en vervolgens dronk het mannetje! En nu dus eindelijk geen dikke keutels meer, maar pastapoep! Joepiedepoepie :D En zo gauw hij die beker ergens ziet liggen, gaat hij uit z'n plaat 'roepen' om die beker met een dikke frond 'ah ah ah ah!!' en als hij 'm krijgt zit ie er zo een kwartier aan te lurken (en verbaasd schudden, haha). Heerlijk. Mijn ervaring bij mijn kinderen was dat ze die rietjesbeker verreweg als eerste doorkregen na de fles. Wel bizar dat Noah 'm al een maandje snapt en ik hem bij zus pas probeerde toen ze een jaar was, haha.

12. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik had de Avent met zachte tuit (later kan je daar een harde tuit inzetten). Heb wel de antilek eruit gesloopt, dat vond ik echt kindermishandeling hoor;). Die deed ik er alleen in voor onderweg.

13. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Waarom zou een rietjesbeker slecht zijn?
    Ik drink zelf ook graag met een rietje. Ik heb wel eens gehoord dat het ook beter is voor je tanden.
    Ik maak me er niet zo zorgen over, denk dat dl vanzelf er wel aan toe is om uit een gewone beker te drinken. Tuit en antilek zijn hier absoluut geen succes.

14. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Nou dan misschien eens aan de rietjesbeker!
    Ik had gelezen/gehoord dat het minder goed was (slecht is ook zo'n woord...) omdat ze dan die kantelbeweging niet doorkrijgen die je bij een (tuit)beker wel moet maken. Maar dat, is denk ik, als je ze na de 2 jaar nog alleen uit de rietjesbeker laat drinken.

Ik heb hier de Nuby-tuitbeker, ook met zachte tuit. Wel antilek, maar of dat scheelt? De antilek kan er bij deze beker niet uit. Het is de bouw van de tuit die hem antilek maakt, als ik het zo zie.

15. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier ook een rietjesbeker en daar naast een gewone beker.
    Maar ze drinkt hier ook vaak tussendoor en lopen met een gewone beker is geen succes ;)
    Tuitbeker snapte ze pas veel later en heb ik ook niet aangeschaft. Rietjesbeker had ze met 8 maand door.

Appel is het enige wat ik geraspt heb. Ivm allergieen bleef er in het begin niet zoveel over en ze vond het erg lekker. Gekookt/warm gemaakt vond ze het niet lekker.
    Vanaf 1 eet ze m in stukjes en soms een hele maar appel is niet het meest favoriet.

16. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Ja mag, maar het is zoals ik het al neer gezet heb. Je schild de appel, maakt er partjes van, kommetje met schoteltje erop en even in de magnetron. Hoe langer je dat doet, hoe zachter de appel. Veerle vind het heerlijk, ik doe er verder niets op.

17. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ga ik ook eens proberen, Kwekijzer! :)

18. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik weet niet beter dan dat een rietjesbeker beter voor de mondmotoriek is dan een tuitbeker.
    Het omhoog houden van de beker had ze hier ook na 3 x door. Maar eigenlijk ging ze dat ook vanzelf al doen omdat ze ons dat altijd ziet doen. Ik moest de laatste tijd dus juist altijd helpen dat ze de rietjesbeker omlaag hield.

19. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    @ZG: Jeetje wat naar allemaal voor jullie en het kleine mannetje. Krijgen jullie nog verdere uitslagen e.d. Hopelijk gaat het snel beter, et hem en met jou!

@Hier even een mindere periode, vooral qua avondeten. Hij is ook voor het eerst ziek, dus dat zal ook wel meespelen. Bovenste luchtweg infectie en gisteren hoge koorts. Hebben dus een zielig, bleek, hangerig, hoesterig mannetje. Gelukkig krijgen we af en toe nog wel een waterig lachje.

20. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Beterschap, Sukke!

Ja Duchess, ik dacht ook dat rietjesbeker beter is dan antilek.

Ik heb ook die antilek van nuby met zachte tuit, wat een waardeloos ding. Lekt heel snel, had nuby gemaild en kreeg een nieuwe thuis gestuurd (goede service, dat wel!), maar ik liep er zo mee te pielen. Nu een gewone rietjesbeker van de hema, gaat perfect.

Deel Deze Pagina