Oh, wat lief dat je het vraagt! Zoontje is nog steeds wat van slag wat slapen betreft, maar doet het verder prima! Heeft vandaag lekker gegeten; 's avonds geen boerenkool maar wel de runderworst en wat happen yoghurt en twee kiwi's.
oh gelukkig, ja zh opname kan zo'n impact hebben heh! en hoe is het met jou, merk je al wat van je medicatie!?
Nee, niet echt... Voel me nog steeds heel, heel erg moe en lamlendig! Ik moet gewoon 's middags slapen! Baal daar best van, maar meer kunnen we nu toch niet doen.
jeetje, en hoelang moet je die medicatie "uitproberen" ik bedoel die dosis....ik moest na 3 mnd opnieuw laten prikken en anders tussendoor contact opnemen als het na 3 weken nog niet werkte... wel onwijs balen, slaapt jouw zoontje nog echt goed overdag? dat zou dan wel een moment zijn om dan ook nog wat slaap te pakken
Ik dacht dat ik na 4 weken weer bloed moest prikken, maar ik hoor dat na 6 weken beter is. Dan zou ik dus over 4 weken pas weer moeten prikken. Maar als ik me over twee weken niet beter voel, wil ik een verwijzing voor de endocrinoloog. Mijn huisarts is een beetje een flapdrol op dit gebied; doet net alsof het niet belangrijk is ofzo... Ja, zoontje slaapt gelukkig nog overdag. Soms niet meer, maar gisteren twee uur op de bank en vandaag twee uur in zijn bedje.
@Zogelukkig: wat zijn je waardes dan? Als je verder jong en gezond bent, kun je ook sneller ophogen zonder tussendoor bloedprikken. Maar dat hangt dus van je waardes af of dat nodig is! Sterkte ermee! Als je TSH bijv. 10 is, dan merk je nog niet zoveel van 25 mcg Thyrax.
nee zou dan ook idd al terug gaan...moet wel ietsss vooruitgang in komen... oh nou gelukkig dat je wel wat rust kan pakken dan heh...echt klote is dat..vermoeidheid en slapheid beterschap!
Ja, ik snap het ook wel. Weinig gegeten. Misschien tandjes, dat kan ja. Ze sliep trouwens nog niet stabiel door, maar kreeg geen voeding meer tussen 00.00 en 6.00 uur (ongeveer). Ik ging haar wel troosten als ze zich meldde. Met hoop op doorslapen als ze niets meer zou krijgen, maar dat is in 2 maanden niet echt gebeurd. Nu ga ik het anders doen: ze krijgt nog 2x de borst nadat ze om 19.00 uur naar bed is gegaan, dan stop ik ermee... want de reden dat ik haar niet meer ben gaan voeden 's nachts was, dat ze steeds vaker kwam. Niet meer 1x maar 2x of 3x en dat vind ik echt te gek (ze was toen als 8,5 maand).
okee, ja je moet doen waar je je goe dbij voelt heh!...kan je man anders niet gaan troosten? even zo'n periode, om het patroon te doorbreken..
Ja, dat hebben we wel eens geprobeerd. Maar geen succes. Hij is een heel leuke vader en ze wordt helemaal klaarwakker als ze hem ziet. Ook omdat hij er bijna nooit uitgaat 's nachts (heeft een zware baan, dus ik doe dat daarom, vind ik niet erg) ziet zij dat als heel bijzonder kennelijk. Gaat ze gelijk naar zijn neus grijpen en andere gekkigheid uithalen. Plus dat hij minder geduld heeft en na 3 minuten zegt: "Nou het lukt niet hoor, nu moeten we haar maar eens laten huilen..." (en hij doet het licht aan op de gang en laat de deuren open dus dan ben ik alsnog wakker). Terwijl ik dus behoorlijk wat geduld heb en haar gewoon tegen me aan houd tot ze rustig is. Ook zonder borst ervaart ze dit meestal als troostend. Ze heeft in die 2 maanden dat ze 's nachts niets kreeg, nooit echt om voeding gevraagd. Als ze zich echt naar mijn borst toe wendt en gaat brullen of mij gaat uitkleden, dan krijgt ze het wel, hoor. Dat is ook wel 1 of 2 keer gebeurd. Zo soft ben ik nou ook wel... Ik heb vandaag twee lekkere warme pyjamaatjes voor haar gekocht, met de drukkertjes op de rug (ze slaapt op haar buik sinds ze 6 of 7 maanden is) dus ik hoop dat ze nu extra lekker ligt en het aangenaam warm heeft! Vandaag ook een nachtlampje aangedaan, maar ze begon na 10 minuten al te huilen, dus maar weer weggehaald. Ja, je probeert zo eens wat.
aquilegia, haha herkenbaar hoor! nu as nu mn zoontje ouder is, begrijpt ie dat je ook bij papa kunt liggen knuffelen ipv alleeeen maar gelijk gek doen enz..maar ik ga er zelf ook altijd uit,e n troost ook op die manier...maarja hij is het ook zooo gewend... nahaj wel fijnd at jowu dochtertje dus opzich wel de verleiding kan weerstaan... mijn zoontje had met 9 mnd ff een onrustuge periode met slapen enz...maar dat was meer verlatingsangst... ja je blijft proberen, maar dat vind ik alleen maar leuk..zo probeer je je kindje goe dte begrijpen jatoch
Haai! Heb je al eens geprobeerd haar bedje ergens anders neer te zetten? Misschien nog iets om te proberen.
Hallo dames! Zo, ik ben er ook weer ff. Druk met mijn nieuwe baan. Poeh... heb het er best moeilijk mee. Drie dagen in de week m'n kleine meid missen, het valt me een stuk zwaarder dan verwacht. En het werk is ook heel pittig, ik heb er totaal geen verstand van. Dus ik hoop echt dat ik het gauw leuker ga vinden. We kunnen het ons namelijk financieel niet permitteren dat ik thuis blijf. Oh, dus er is ook een 13/14 maanden sprong?! Weer wat geleerd. Dl sliep goed door, maar sinds een weekje is ze daar weer mee gestopt. Ze komt nu één keer voor een voeding 's nachts, dus dat valt nog te overzien. Het zijn voor haar ook allemaal veranderingen, ze moet twee dagen in de week om 05.30 uur $) op. En dan moet ze mij ook nog eens drie dagen in de week missen. Dus ik denk dat ze 's nachts wat extra mama-time wil. Ze drinkt overigens wel echt heel veel dan. Dus ze zal ook wel extra trek hebben (misschien een groeispurt?). Vervelend om te lezen dat het eten bij sommige van jullie kids even niet lekker loopt.. Bij rapley valt er echt niks te forceren, dus het zal tijd nodig hebben. Ookal snap ik heel goed dat het soms best frustrerend kan zijn. Ik kon me er soms ook moeilijk bij neerleggen toen het zo lang duurde voordat dl begon te eten. Maar ik geloof er wel echt in dat ze het heel goed zelf kunnen bepalen en zelf goed weten wat goed voor ze is. Ze zullen er dus vast een goede reden voor hebben. Hier gaat het eten al een tijdje best wel goed. Gisteren aten we zuurkoolstamppot en ze heeft een heel bordje met haar handjes opgegeten (en een beetje op de grond natuurlijk, ze blijft een kleine knoeister ). Brood gaat ook wel goed, hoewel de korstjes iets minder goed gaan. Er zit duidelijk iets te rommelen in haar mondje, dus op dat soort momenten snijd ik de korsten van het brood. Hier overigens de courgette nooit geschilt. De meeste dingen schilde ik wel, maar bij courgette heb ik daar eigenlijk nooit bij stil gestaan. En ik zag dat er nieuwe rapley mama's zich toe hadden gevoegd, leuk!! Altijd leuk om die eerste ontdekkingsverhalen te lezen, met bijbehorende foto's!
Linnie, mss heeft het idd even tijd nodig om je draai te vinden met je werk en je kennis er in opdoen.. Maar wel ontzettend vervelend en klote dat je "moet "...kan me ehct voorstellen hoe moeilijk dat zal zijn...ook ehct hele werkdagen heh?...en mss is het idd een reactie vam je dochtertje in combi met tandjes/sprong dat ze snachts trek heeft... mijn zoontje had dus EN die sprong EN tandjes...dus als je terug kijkt verklaart dat een hoop... @hier, trouwens ik had laatste groentechips gekocht, bij de notenboer...wortel, sperzieboon, aardappel, appel, banaan, etc... weet niet hoe slehct dat is, maar zoon vond het erg interessant ..ienens at ie wel een sperzieboon
Ja je hebt zeker gelijk. Ik moet het ook echt de tijd geven, maar een werkdag duurt zó lang dan! Ik ga om 06.45 van huis en ben om 18.15 weer thuis, pittige dagen dus. Ik heb altijd in de hulpverlening gewerkt (maatschappelijk werk) en nu werk ik bij de overheid in een soort beleidsachtige functie, echt totaal anders dus. Ik ben de eerste die dit daar gaat doen, ik heb dus geen voorganger die me in kan werken, ik moet het hele wiel zelf ontdekken. En ik kan soms best wel introvert zijn en dat is een erg slechte combinatie. Klinkt lekker die groente chips! Ik ken dat helemaal niet. Hoe en in wat is dat klaargemaakt?
Lastig Linnie, dat je zo moet wennen aan je nieuwe baan! Heeft het nog wel iets te maken met je oude vak? Bij de NW hebben ze ook groentechips! Ik vond ze lekker; zoonlief niet!
linnie, klinkt ook erg pittig, maar qua carriere lijkt me ook heel goed...tenminste we gaaf zo'n kans zelf iets op te bouwen...mss moet je gewoon wat meer zelfvertrouwen krijgen! maar je meisje moet idd wel erg vroeg op...doe je haar dan ook vroeger naar bed? @groentechips, ik weet niet hoe dat gemaakt wordt...denk in de oven gebakken? tis in elk geval heerijk, zoveel evrschillende smaken...en is niet per se zout...appel is altijd zo lekker
Qua carriere is het zeker goed, ben ook erg blij dat me deze kans is geboden. Ik moet mezelf gewoon een paar maanden de tijd geven om te wennen.. (en dan laat ik héél hard m'n verstand spreken...) Dl gaat niet eerder naar bed, dat lukt helaas niet, ze gaat dan echt niet slapen. Mijn man brengt haar rond 06.15 naar oma en dan gaat ze daar verder slapen. Ze heeft gisteren daar nog van 07.00 tot 10.00 geslapen, dus dat is wel fijn. Maar toen wilde ze 's middags dus niet meer. En 's avonds was te weer te moe om goed in slaap te vallen. Dus we moeten echt ff een beetje ons ritme gaan zoeken. Gelukkig is het maar op 2 dagen. Op m'n derde werkdag is mijn man thuis. Ik ga ook eens op zoek naar die chips. Klinkt lekker. En ivm mijn dieet is iets nieuws altijd leuk!