Rapleymama's

Discussie in 'Voeding' gestart door Trees, 30 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Doperwtjes doe ik in een omelet of roerei, zodat ze het in grotere stukken naar binnen kan werken en niet 1 voor 1.

2. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Ik weet hoe Rapley in elkaar steekt maar ik ben ook niet een echte rapley mama en zeg ook niet dat te zijn. Soms krijgt ze een boterham en dan zonder beleg maar ik geef haar idd niet een heel broodje appelstroop want dan kan ze meteen in bad. Ik was bang dat haar stukjes te groot waren en dan ze daarom blijven hangen.

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Het gaat ook niet om wel of niet Rapley, maar ik denk dus eerder dat de stukjes te klein zijn. Als een kind zelf van een boterham hapt, bepaalt en voelt het zelf veel beter hoe groot het stukje moet zijn; het houdt de regie.
    Mijn zoontje at met 7 maanden een boterham met appelstroop; lange mouwenslabber aan en klaar; hoefde dan alleen de handen en toet schoon te maken.

4. fafje

fafje Niet meer actief

ik klapte de boterham dubbel en sneed dan in 3 of 4 lange repen

mijn zoontje heeft een tijdje ook te erg gepropt...en ik gaf dan stukjes van 2 bij 2 cm ...dat at hij vaak in 2 x zo'n stukje..

5. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Had m'n vraag over pitjesbrood ook even neergezet bij de voedingsdeskundige. Deze adviseerde ook te wachten tot een jaar. Toen ik vroeg waarom eigenlijk, omdat hij het prima wegwerkt en het ook lekker lijkt te vinden, of het dan slecht voor de darmen was ofzo, antwoordde ze als volgt:

Hoi,
    Als het goed gaat dan kan het verder geen kwaad hoor. Inderdaad meer voor de pitjes, qua stikken, evt. allergie. Zo te lezen is dat verder geen probleem gelukkig.
    Groetjes Angelique

Dus ik neem aan dat het dan niet slecht voor de darmen zal zijn.
    Overigens deed ik zelf eerst een hele boterham geven met alleen roomboter. Dat werkt op zich prima, met één maar, namelijk dat meneertje ermee gaat slingeren of hij tarzan is en het dan honderd keer op de grond smijt. Op zich stofzuig ik vaak genoeg, maar vind het niet een lekker idee om het dan steeds terug te geven. En elke keer een nieuwe boterham is niet haalbaar, dan heb je het over zes boterhammen ofzo haha. Dus ik doe het nu idd dubbelklappen en dan nog een keer door twee. Ook bij mijn dochter van drie is dit ineens favoriete manier van broodeten. Je krijgt niet zo'n ellenlange korst die je overhoudt als je het zachte eruit eet, het is feitelijk nog vuistvoedsel qua grootte, en sneller geneigd door de vorm om het korstje ook mee te eten op eigen tempo, volgens mij.

6. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Ik zal het dubbelklappen eens probereb, de stukken zijn nl al ongever 2 bij 2 cm. Maar volgens mij moet ik haar laatste halve broodje niet meer met jam doen...zat er vandag weer eens naar te kijken en haar broodje met jam valt ze simpelweg aan en omdat ze dan al effe aan tafel zit gaat dat op standje stouwen. De amandelpasta en boter at ze wel rustig. Zal morgen eens beginnen met de jam en het dubbelklappen. Bedankt!

7. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Wat is het stil hier...

Wat doen jullie om te voorkomen dat het eten van je kindje te snel afkoelt? Als het koud is, dan blieft ze het niet meer.

8. fafje

fafje Niet meer actief

ja hier doe ik wel es nogmaals opwarmen als ik weet dat ie het heel graag op wilt eten, maar vaak als het al zo koud is dat ie het niet wilt, heeft ie nie echt trek...

maarja ik deed bijv 3 stronkjes brocolli neerleggen, en de rest nog in de pan met deksel erop...en dan wat bijpakken als het op was, dat was dna nog warm

9. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Oh ja, ... ik doe alles gelijk op het bord. Maar je mag het niet te heet geven natuurlijk, dus dan is het al wat afgekoeld en koelt het verrassend snel verder af. Maar inderdaad, doseren is vast de sleutel. Bedankt. Dat ik daar zelf niet op kwam. Maar waarschijnlijk is het makkelijker als je met het hele gezin eet, maar dat gaat hier nog steeds niet goed.

10. fafje

fafje Niet meer actief

aquilegia, komt vast wel goed hoor! :) met de tijd gata ze ook beter en sneller eten...tenminste hopelijk haha..
    sinds ene maand of 14 is mn zoontje heel bewust van warm eten...dus als hij het nog te warm vind gaat ie blazen, heel lief :D..nu geef ik dus ook gewoon echt warm eten...en hij vidn niet snel iets te heet ofzo...wle handig ...en anders zoekte ie een ander stukje uit wat midner warm is!

11. zogelukkig

Ja, je moet goed timen: eten van de kleine eerder uit de pan. Gebakken aardappeltjes zijn altijd gloeiend heet. Rijst, pasta en groente als broccoli is heel snel afgekoeld en als het te koud is, vindt zoonlief het ook niet lekker. Ik vind koude boontjes ook lekkerder dan koude broccoli, weet niet wat dat is. Wij eten tegenwoordig 3x per week broccoli, want dat eet zoon erg goed en het is nu te betalen en het is gezond. Met een gehaktbal of stukje kipfilet en dan de ene keer geroosterd brood met verse pesto of tapenade, andere keer volkorenpenne en weer een andere keer aardappeltjes.

Mijn zus komt zo en die neemt Indische rijsttafel mee, ben benieuwd of zoon daar iets van wil!

12. fafje

fafje Niet meer actief

zg, oh heerlijk...m vindt indisch wel heel lekker!
    klopt ik vind boontjes koud ook lekker maar brocolli :(:p

brocolli is een onwijs gezonde groente...ene x in een schotel, andere x lekker wokken...zoveel mee te doen vind ik! eet het zelf ook elke week sowieso

13. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ja, wij eten ook vaak broccoli, ongeveer 1x per week! :)

Met 14 maanden al blazen? Goh... dat kan ik dus over 2-3 maanden ook al verwachten. Het is een cliché maar wat worden ze snel groot! ;)

14. zogelukkig

Was echt heerlijk! Ze woont ver weg en had hier cursus in de buurt en ze had de auto staan bij een Indonesich eethuisje. Nouuuuuu; lekker! Ze had mild gevraagd, maar het was aardig pittig; ik ben dat echt een beetje verleerd de afgelopen 2 jaar; pittig eten!
    Zus is vega en er zaten 2 tofoe-dingetjes bij, echt niet lekker. Hoe je het ook kruidt, het blijft weke spons vind ik.
    Zoontje had rijst en kip met kokos en sajoerboontjes en kroepoek. Was allemaal lauw, maar hij vond de boontjes maar "heet"! Hij bedoelde natuurlijk pittig, dus dat vond ik wel grappig.:D

15. fafje

fafje Niet meer actief

Zg haha lief is dat M gaat altijd btj hijgen en zn tong uitsteken haha en slaat dan een heel glas water naar achter hihihi

Ja tahoe bn ik ook geen fan van, smaak oke maar structuur no thanks :)

Toevallig van d week ook heerlijk indisch gegeten gewoon gehaald bij goede toko en nam alles niet pittig zegmaar en k vond t genoeg pit, zal door de zwangerschap komen dat k alles heel sterk proef

Las dat in eten topic dat j zoontje best weer goed eet tegenwoordig heh!?

16. zogelukkig

Jaaaa, hij heeft vandaag niet gepoept, maar vanaf zondag wel, dus dan eet hij ook beter! Ik hoop dat hij morgen wel gaat poepen, anders moet hij 's avonds weer zo'n nare klysma!

17. fafje

fafje Niet meer actief

Ja hopelijk werkt hetpittige eten dan!

18. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    tussen eindhoven en tilburg
    zogelukkig, wat sneu een klysma! Vervelend dat hij zo moeilijk poept.

Dames, nog 1,5 week en dan is het zo ver, de twins 6 mnd oud.

Ik heb het boek gelezen en denk dat ik het begrepen heb, wie kan me aanvullen, verbeteren?

* fles op verzoek, opvolgmelk 2. dezelfde hoeveelheid aanhouden 180+6 (ze drinken nog 5 flessen)
    * na het flesje het voedsel aanbieden.
    * niet na iedere fles of heb ik dat mis?

Waarmee kan ik het beste beginnen?

19. zogelukkig

Op 10/2 geef je gewoon een hapje na de fles. Maakt niet uit of dat milde groente of mild fruit is. Hoeft niet na elke fles, mag wel. En ik neem aan dat je ook wel eens de fles geeft direct voor het slapen?

Kijk maar in het voedselintroductieschema wat je kan geven. Ik begon met broccoli, wortel, sperziebonen, aardappel.

Veel fun alvast!:)

20. fafje

fafje Niet meer actief

Sjulie, ik bood gewoon 3 momenten aan....niet per se iets na of voor de fles...dus btj fruit proeven smiddags na dutje broodkorst en savonds met ons avondeten mee laten eten, mijn zoontje drnk trouwens nog maar 4 melkvoedngen, volgens mij 8u, 11u, 15 en 19

Deel Deze Pagina