Rapleymama's

Discussie in 'Voeding' gestart door Trees, 30 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Hahahaha, heb je die review gelezen? "ik ben dit gaan toepassen op mijn zoontje van een maand"....hemel, het kind is net op de wereld. Anyway, wel goed dat er boeken zijn die je helpen zonder je kind te laten huilen. Ik vind laten huilen ook niets, jengelen voor 10 min dat laat ik nu wel gaan, maar echt huilen.... Ik heb ook zo'n hekel aan visite die dan verhalen gaan vertellen over hun vriendin die het kind dan eindelijk liet huilen en wat zo goed gewerkt had, vervolgens erachter aan zeggen 'maar jah, dat moet je kunnen he' grrrrrr zo moeilijk om dan nog rustig te blijven:p

Lijkt me alleen wel heftig als het zo lang aan houd als bij jullie! Hoop dat het gaat helpen dit boekje.

2. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Nee, die review is me even ontgaan :D 1 maand! Wat verwacht je dan.

Maar tips over ritme en de volgorde waarin je dingen doet, zijn altijd goed. Je kan daar best al mee beginnen, als je nog maar geen doorslapende baby verwacht.

De schrijfster geeft trouwens aan dat je met kinderen onder de 4 maanden geen doorslapen mag verwachten, maar je kunt dus wel het aantal nachtvoedingen wel wat terugdringen. Bijv. een baby die om het uur komt, kun je verleiden om er 's nachts 4 uur tussen te laten en dat is dan wel lekker voor de ouders.

Wij hebben al een succesje. Sinds we 3 spenen in haar bedje leggen, ieder met een doekje eraan, komt ze nog 1x 's avonds en 1x 's nachts en dat scheelt al!

Ik heb ook mensen in mijn omgeving, die zeggen: 1x een uur laten huilen ze slaapt voorgoed door. Maar nee, ik kan haar niet alleen laten als ze echt huilt (dus niet een paar kreten of even jammeren). Ik wil dat ze weet dat ze op ons kan rekenen en ik wil niet dat ze verlaten in haar bedje huilt (ook een slechte associatie met haar bedje).

3. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Kwekijzer, gefeliciteerd!! Leuk hoor!!! En het is altijd prettig om het prille geluk ergens kwijt te kunnen. :) Toen ik bij dl positief teste heb ik me gelijk hier aangemeld.
    Wat betreft eten. De beste methode is de methode die het best bij jou en je kindje passen. Daar kunnen geschreven regels niet tegenop. Gewoon doen wat goed voelt, dat is het belangrijkste.
    Hoe gaat het trouwens met je man?

Aquilegia, hier inderdaad nog steeds gebroken nachten. Dat boek heb ik al een aantal maanden geleden gekocht. Heb het een beetje doorgebladerd en wat geprobeerd, maar nog niet echt aandachtig. Ik neem me steeds voor om hem nog een keer echt goed te lezen. Maar hij zit nog ergens in een verhuisdoos, geen idee waar.
    Ik heb overigens wel het idee dat dl met een reden zo slecht slaapt. We tobben wat af met haar buik/darmen/etc. Woensdag moeten we weer terug naar de HA en dan hoop ik een doorverwijzing naar de kinderarts te krijgen en een bloedonderzoek voor mogelijke andere allergieen (buiten de koemelk, ei en soja).

Fafje, wat goed van de sperzieboontjes. :p

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Gezien de berichtgeving neem ik aan uitstekend!:p
    Gefeliciteerd Kwek!

5. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Hahaha, ja, daar moest ik ook nog even aan denken. :):D

6. fafje

fafje Niet meer actief

kwekijzer, gefeliciteeerd! :) leuk joh!! spannende weekjes!

ik vraag me af wara het mee te maken heeft, maar dat flesjes opdrinken-gedoe...heb ik nooit ehct kunnen begrijpen idd..
    mss omdat ik eerst in het begin bv gaf en dus weet dat je kindje gewoon lekekr zelf kan bepalen...

of mss is het omdat ik nu "makkelijker "dnek...
    maar soms denk ik ehct, jeetje maak je niet zo druk, dan drinkt je kindje het volgende flesje toch wat meer!?...je merkt het gauw genoeg haha

vanzelfsprekend lijtk het idd..maar tis volgens mij ehct niet zo...

@hier, nou hutspotje is heel goe dop gegaan..en zo'n trek had ie erin, dat ie alles met zn handen at! hahaha echt goor..maarja...hij smulde zo!

7. Kwekijzer

wahahaha, ja, dat gedeelte deed het uitstekend:D Zijn bovenbeen is het gevoel deels kwijt en in zijn voet ook. Hij loopt ook als een hark, maar op zich vind ik dat hij het prima doet. Heeft al een flink stuk gefietst gisteren en heeeeerlijk echt, hij helpt in de huishouding. Ik raak nog verwend:D

8. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik hoop dat je en verwijzing krijgt, want zo lang je twijfelt of er fysiek wat mis is, heeft het niet zo heel veel zin om zo'n programma te starten.

Ik heb heb boek bijna uit en ben alleen maar positiever inmiddels. Je hoeft niet één set van regels te volgen, maar stelt zelf een plan op met tips uit het boek. Dat plan volg je 10 dagen en dan evalueer je en stel je bij. Dan weer 10 dagen etc.
    Het boek is echt heel makkelijk leesbaar, ook als je doodmoe bent, moet het nog wel lukken. Ik heb het zelf in een paar uurtjes bijna uitgelezen, deels op een kruipend kind lettend, dus het is ook te doen als je moe bent. Het is goed en zo nu en dan grappig geschreven.
    Dus als er fysiek niets aan de hand blijkt, dan kun je het boek alsnog opgraven en ermee aan de slag gaan. Sterkte.

Het stuk over baby's jonger dan 4 maanden is trouwens puur gericht op: verschil maken tussen dag en nacht, rustig aan een ritme aanbrengen, een bedritueeltje instellen en verwachten dat je nachvoedingen hebt en deze accepteren en genieten van je jongen baby. Dus nog geen zware pogingen om een jonge baby door te laten slapen.

Kwekijzer: beterschap voor je man, al gaat het wel de goede kant op.

9. Kwekijzer

@ Linnie, Je had toch een tijdje terug ook een onderzoek naar haar ontlasting gehad voor je dochter? Heeft dat nog iets uitgewezen? Je moeder gevoel zit altijd wel goed hoor, zou het zeker laten uitpluizen.

10. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Ja dat klopt. Er is gezocht naar parasieten, eitjes e.d en bacterien. Maar er is niks uitgekomen. Daarom wil ik dat er verder gezocht gaat worden. Ze heeft een koemelk, ei en soja allergie en misschien is ze wel voor meer dingen allergisch. De cb arts had het over gluten intolerantie, nou hoop ik dat natuurlijk echt niet.
    Oa daarom wil ik een doorverwijzing naar de kinderarts. Daar zijn we nog nooit geweest nl.

Aquilegia, ik ben heel benieuwd hoe de uitvoering bij jullie gaat, adv dat boek. En of het natuurlijk het gewenste resultaat op gaat leveren.

11. fafje

fafje Niet meer actief

jeetje Linnie, hoop het ook niet..sterkte! en hopelijk kotm er snel iets uit !

12. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik houd je op de hoogte! :)

13. fafje

fafje Niet meer actief

even ego:

*doet een vreugde dansje*

Zoonlief heeft maar liefst 5 stronkjes brocolli op!!! groente nr 2 is weer terug :D jeeeh ....na ongeveer 5 mnd eindelijk weer zin in groente...en hij at het met smaak én op de rapley manier hihihih

Heb nog wel mn tijdens-koken-tactiek gebruikt...dus zijn brocolli was al klaar, en hij kwam steeds een nieuwe vragen...

tijdens het eten had ie zijn portie dus al op, en onze gewokte met kruiden ed, at ie ook...alleen hij heeft nog wel echt voorkeur van zachte groente...zodra het iets te knapperig is of stukjes zijn, vindt ie het vies...maar ach! ik heb gedanst!

14. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Hee, wat leuk, Fafje! :D :D :D

15. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Fafje wat goed, haha!!

Ik heb vanmorgen een dansje gedaan. Ik heb 8 uur achter elkaar geslapen zonder wakker te worden. Dl 10 uur.
    Ik moet vandaag werken dus dat komt heel goed uit.

16. fafje

fafje Niet meer actief

haha ja goed heh :D

@linnie, zo dat is lekker, kon je wel gebruiken! werkze!

17. zogelukkig

Haha, leuk fafje! En lekker Linnie!:)

Wij eten wel 3x per week broccoli, het is een van de weinige groente die zoon lust, maar het is lekker en gezond en veel anders dan kool en wortel is er niet, dus wij eten braaf mee.:p

18. fafje

fafje Niet meer actief

wij zijn zelf ook gek op brocolli, j kan er lekekr veel mee...!!

wij eten weer es boerenkool vanavond, ook voor die kleine, hij vindt het zoooo lekker...en dan eet ie in elk geval 2 dgn van de week echt heel goed...tja...moet maar heh :p....gelukkig houden we er zelf ook van :D

19. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Zooooooooo, dát is lekker, Linnie. Wat een supersucces! :) :) :)Hoe heb je dat voor elkaar gekregen???? Tips welkom! :D Voel zelf een beetje de moed in mijn schoenen zakken. :( Het wordt alleen maar erger... en ik ben nog niet eens begonnen aan mijn plan. Het lijkt wel of ze weer tandjes krijgt... dat helpt niet! :(

Hmmm, ik heb wel eens begrepen dat Rapley-kinderen later (bijna) alles eten... maar dus toch niet altijd. (Of in ieder geval niet in elke levensfase).

Broccoli en boerenkool zijn in ieder geval heel gezond! :)

20. zogelukkig

Hoe gaan de nachten dan? Krijgt ze nog bv of laat ze zich door papa troosten? Moeilijk iets hoor als je vroeg op moet en 's middags niet even plat kan. Ik heb verder echt geen tips; heb hier niks gestuurd en zoon sliep plotsklaps door bij 23 maanden, maar ik neem aan dat je dat niet trekt!

Deel Deze Pagina