Rapleymama's

Discussie in 'Voeding' gestart door Trees, 30 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kwekijzer

    Kwekijzer Niet meer actief

    oooo help, tranen in mijn ogen, wat is dat smerig! Dan kan je nog beter een staafmixer gebruiken, gat dat is toch niet normaal zeker...
     
  2. fafje

    fafje Niet meer actief

    nou wat goor, sorry..

    ja oke ik heb wel es bijv kip ofzo iets wat voor gekauwd..maar dan gewoon met mn voortanden wat soepeler gemaakt...maar niet volledig zitten malen ofzo hahah

    @hier, nou meneer lust geen banaan meer ofzo....begint enthousiast en na 3 happen brengt ie het terug...

    Wat een leuke foto's zie ik voorbij komen trouwens....ehct leuke periode in het begin met dat ontdekken, kan nu alweer niet wachten :)
     
  3. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    32 weken alweer fafje, wat gaat dat hard! Gaat alles nog goed? Ligt baby'tje mooi op schema?
     
  4. Kwekijzer

    Kwekijzer Niet meer actief

    Ja, maakt niet uit. Ik denk dat ik het er anders toch eens met het cb over moet gaan hebben. Doe ik liever niet, die zijn vaak zo kort door de bocht. Ze is echt nog helemaal wild van haar flesje. Gisteren ging ze gewoon niet slapen, helemaal hysterisch huilen, totdat ze alsnog haar fles heeft gehad. Ik wil haar het niet bruut onthouden, vind ik ook niets. Aan de ene kant denk ik ook, laat nog maar even, ze mag nog steeds tussen de 500 en 800 cc melk/zuivel binnen krijgen. Ik wil alleen niet dat het straks gaat hangen naar de schadelijke kant.

    Ze snoept gewoon nog steeds vooral van alle bijvoeding ipv dat het echt eten is.

    Verder zit ze wel goed in haar vel, dus wat dat betreft maak ik me geen zorgen hoor. We hebben nog wel even.
     
  5. fafje

    fafje Niet meer actief

    Kwekijzer, maar ze is toch al 1?...dan is het toch 300cc zuivel per dag?

    ik zou ook niet haar flesje afpakken hoor..je kan het wel steeds meer verdunnen of vermidneren met de tijd...

    ZG, ja nu gaat het echt wel opschieten, krijg ook van die stressmomenten, niks is af of klaar hahaha
    Vrijdag heb ik weer controle, maar vorige x zag het er allemaal goed uit 30 wkn echo lag hij precies op schema enz!
     
  6. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Wauw; gaaf meid!;)
     
  7. fafje

    fafje Niet meer actief

    zal zo ff buikfotootje plaatsen :D
     
  8. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Nou, maak daar maar 300cc van!;)

    Je kan toch ook een klein flesje van 100cc geven voor het slapen gaan?

    En dan een bekertje melk/pap bij het ontbijt en een toetje van 100cc, dan zit je ook op 300cc.

    Je zegt dat ze verder nog niet zoveel bijvoeding eet, maar eigenlijk is het nu nadat ze 1 jaar is geworden geen bijvoeding meer he? Als je steeds melk/zuivel geeft, zit ze ook vol en is er weinig ruimte voor ander eten.
     
  9. Kwekijzer

    Kwekijzer Niet meer actief

    Echt...nou, dan snap ik het al helemaal niet, bij cb zeiden ze dat het nog ok was...

    Ik weet gewoon niet hoe ik dit handig aan moet gaan pakken. Zal van mij ook wel doorzetten moeten worden, want anders wordt het niets.
     
  10. fafje

    fafje Niet meer actief

    kwekijzer, ik zou het gewoon langzaam afbouwen, vandaar dat ik zei..doe sowieso die pap weg...en bied sochtends b ij het broodje een bekertje melk...dan hou je die avondfles er gewoon nog in...maar het zuivel overdag kun je gewoon schrappen en verminderen...

    heb buikfoto's in buikfoto topic geplaatst..vorige week ook 1 en vandaag
     
  11. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Bizar mooie buik heb jij!
    En voor de rest zo slank; pfoehee!!:D
     
  12. fafje

    fafje Niet meer actief

    nou ik schat mezelf toch al op 12 kg :D:D:D:D maar thanks hahahah

    had het trouwen sin deel 3 gepost ...had deel 4 niet gezien, maar whatever :p
     
  13. Kwekijzer

    Kwekijzer Niet meer actief

    Ja, lijkt zo simpel he, maar als het zo gemakkelijk ging, dan was ze natuurlijk al lang anders aan het eten geweest. Het lastigste vind ik het gedeelte dat ze alles weg smijt en steeds verdrietiger wordt omdat ze toch trek houd, logisch als je niet eet..

    Maar goed, het is niet anders dus het zal dan toch een tijdje een beetje van dit en een beetje van dat moeten worden met de melk in de minderheid.

    Toch typisch he, eerst kreeg ik haar amper aan het drinken en nu krijg ik haar amper van het drinken af...

    Ga je buikfoto ook even bekijken, bedankt voor je tips. Vanavond een boterham met aardbeien, dat vond ze wel lekker geloof ik, ze is over de helft gekomen.:)
     
  14. Kwekijzer

    Kwekijzer Niet meer actief

    @ faf,

    Klinkt misschien gek, maar ik vind je echt een jongetjesbuik hebben! Mooi naar voren. Echt precies buik, volgens mij ben je die 12 straks zo kwijt:)
     
  15. fafje

    fafje Niet meer actief

    kwekijzer, ja ik snap het wel hoor..maar ik bedoel probeer dara naar toe te werken, minder eten doen ze sowieos na 1e verjaardag....en als ze honger heeft...gaat ze echt eten!..
    probeer het los te laten...en als ze niet op dat moemnt wilt eten, leg het in een bakje in de kamer....zal je zien dat tijdens het spelen ineens het bakje leeg is ;)

    thanks..ja ik vind het ook een jongensbuik hoor...had ik met mn zoontje ook!...en nee idd die kilo's gaan er vast zo vanaf hoor!...ging bij hem ook zoooo snel!
     
  16. Kwekijzer

    Kwekijzer Niet meer actief

    Ok, fijn dat je het snapt.

    Dat is misschien ook nog wel een goed idee, ze is wel het type wat graag bezig blijft, het stil zitten in die stoel vind ze ook maar even leuk. Daarna is het niet meer boeiend en is ze niet meer geïnteresseerd in haar voeding.
     
  17. fafje

    fafje Niet meer actief

    ja ik herken dat namelijk...hier is het enige echte vaste moment zn ontbijt en avondeten in de stoel...
    zn fruit eet ie of op de bank of op zn stoeltje aan tafeltje...of bijv lopend zn banaan..
    lunch eet ie vaak in de wagen of mag van mij ook aan zn tafeltje...ik merk dat hij dan gewoon wat beter eet omdat ie dan zelf bepaalt wanneer enz....

    maar bijv een tosti moet altijd in de stoel hihi al die vette vingertjes overal..no thanks :D
     
  18. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Ontbijten doen we tegenwoordig samen op de bank: 1 grote bak cruesli met twee lepels. Hij vindt dat moeilijk scheppen en kijkt zo bij mij de kunst af. 's Middags dek ik vaak de tafel, maar als hij moe is en honger heeft, dan zte ik hem in zijn stoel en klap ik een boterham dubbel.
    's Avonds eten we wel aan tafel, maar hij mag van tafel af als hij klaar is en dan eten we eventueel samen nog wat fruit samen op de bank als papa de afwas doet.

    Als ik kook, meestal rond Sesamstraat, komt hij steeds zijn bakje vullen in de keuken. Mijn zoontje kan ook niet goed lang stil zitten aan tafel, dus zo krijgt hij dan wel de gezonde dingetjes binnen. Toen hij net 1 jaar was, zette ik hem in zijn stoel bij me in de keuken en legde dan vanalles op zijn blad.
     
  19. fafje

    fafje Niet meer actief

    ja idd, hier ook toendertijd kinderstoel bij mij in de keuken


    trouwens toevallig is het hier ook al een aantal dagen broodweigeren, fruit half weigeren...2 kiezen zijn wel heel dik...dus zal het vast zijn..heel raar een niet-etend kind...

    hij wilt van alles maar eet niets op...wel sneu!
     
  20. Kwekijzer

    Kwekijzer Niet meer actief

    Sneu is dat he..

    Ik moet bekennen, Veerle hier was laatst met haar kin op de tafel gevallen. Boven de tandjes door haar lip. Ik heb haar toen een raketijsje "gegeven". Dat ging er wel in, hoefde ze niet te onderzoeken ofzo:p Heb ik gedaan om te verdoven. Heeft ze niet helemaal opgegeten hoor, de rest was voor mij.

    Misschien zijn hier ook wel gezondere varianten op die een beetje het tandvlees verdoven.

    Vanmorgen heb ik een bakje yoghurt gegeven. Heeft ze niet helemaal op gegeten. Boterham werd resoluut geweigerd. Smeet ze gewoon gelijk weg. Ik zat te denken om yoghurt met cornflakes ofzo te gaan geven. Meusli heb ik ook al eens geprobeerd, wil ze ook niet. Zou cornflakes een goed alternatief zijn?
     

Deel Deze Pagina